První start z floridského mysu Canaveral měl proběhnout už o den dříve. Počítače ale zastavily odpočet pouhých 58 sekund před zážehem. Do konce startovacího okna už nezbývalo moc času, SpaceX proto start nakonec odložil. Foto:  SpaceX ,  CC 1.0
U Blocku 5 je nejdůležitější jeho vylepšená znovu použitelnost. Zatímco doposud trvala příprava vyhořelého prvního stupně na další start kolem deseti dnů, teď už stačí v podstatě pouze natankovat. Elon Musk chce tuto znovupoužitelnost demonstrovat dvěma lety jednoho prvního stupně během 24 hodin. Foto:  SpaceX ,  CC 1.0
Jeden první stupeň se přitom může do vesmíru vydat až stokrát! Mezi tím samozřejmě budou nutné různé pravidelné prohlídky, ale dokázal by si někdo před deseti lety něco takového představit? Foto:  SpaceX ,  CC 1.0
Motory Merlin ve Falconu Block 5 mají o něco – asi 8 % – vyšší tah. A opět také o něco lepší poměr hmotnosti motoru k tahu. U tohoto parametru byly ale motory SpaceX na prvním místě už dřív. Foto:  SpaceX ,  CC 1.0
8
Fotogalerie

ELONOVINKY: Jak Elon Musk vylepšil svou raketu, aby mohla startovat dvakrát denně

  • Raketa Falcon 9 společnosti SpaceX se dočkala výrazného vylepšení
  • Nová verze rakety v budoucnu zvládne opakovaný start do 24 hodin
  • Premiérový start se vydařil bez chyby

Raketa Falcon 9 úspěšně odstartovala na své další misi. Tentokrát ale byla trochu jiná. Její poslední evoluční verze označovaná jako Block 5 přinesla hromadu vylepšení a je předobrazem finální verze rakety, která by podle plánů měla opětovně vylétnout až stokrát, přičemž dva starty zvládne do 24 hodin. Více se o této revoluční raketě dozvíte v dalším díle pořadu Elonovinky, který připravujeme ve spolupráci s webem ElonX.cz.

Podívejte se na další díly Elonovinek:

Určitě si přečtěte

Články odjinud