Spotřeba paliva se zvýší jen poměrně málo, navíc palivo je levné, je to marginální položka.
Je to přistání také mnohem přesnější, zejména na moři to je důležité, protože stačí malá plošina, kterou předem kamkoliv přivezou.
Křídla jsou zbytečná konstrukce navíc, mrtvá hmotnost, zvýšený aerodynamický odpor při startu (nebo mnohem složitější a těžší skládací konstrukce), celkově by první stupeň musel být mnohem pevnější (nyní řeší síly prakticky jen v jednom směru, s křídly by bylo nutné řešit mnohem více). Tedy by to kvůli hmotnosti navíc stálo paliva ještě mnohem více, navíc by se zmenšila užitečná nosnost.
Při klouzavém letu je také větší závislost na větru, nelze tak přesně určit místo přistání (současná přesnost přistání je v rámci metrů, bezmotorový kluzák by tak přesný nikdy nebyl). Pokud by chtěli zpřesnit místo přistání, potřebují už motory, tedy další palivo.
Byla by složitější doprava zpět - nyní jim to přistane buď na připravenou plochu s plnou infrastrukturou, nebo na plošině, která současně dopraví první stupeň zpět. Kluzák by bylo nutné někde v poušti naložit a pak převézt - další náklady na techniku, která je velká, těžká a musela by operovat někde v poušti.