ELONOVINKY: Konec Sojuzu? Na orbitu se chystá Crew Dragon s lidskou posádkou

• Dragon na ISS zatím dopravoval jen zboží
  • Blíží se však mise, která na orbitu konečně vynese astronauty
  • SpaceX soupeří hlavně s Boeingem

SpaceX Elona Muska pomalu finišuje s přípravami na první let s lidskou posádkou v jejich lodi Crew Dragon. Jedná o vesmírnou loď, která na ISS namísto potravin a dalšího materiálu dopraví astronauty. Po skončení programu raketoplánů se přitom o dopravu lidské posádky staralo výhradně Rusko a její stárnoucí (i když časem ověřené) lodě Sojuz. První testovací let by měl proběhnout ještě letos na podzim, ostrá mise pak příští rok.

Podívejte se na další díly pořadu Elonovinky:

Diskuze (5) Další článek: Genom pšenice je 5× větší než lidský, a vědci ho dokázali přečíst. Na výzkumu se podíleli i odborníci z Olomouce

Témata článku: Vesmír, Video, SpaceX, Elon Musk, Raketa, Elonovinky, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, Falcon, Boeing, Sojuz, Crew Dragon, Dragon, Lidská posádka, Mise, Vesmírná loď, Posa, SpaceX Elon Muska, Orbi, Orbit, ISS, Posádka, Astronaut, Orb, Příští rok

Vyzkoušeli jsme zbrusu novou skládačku od Honoru. Je štíhlá a lehká, něco ale musela obětovat