Hm, vyvíjím něco u čeho nemám vizi k čemu to použít? Takový koncept chápu u základního výzkumu, ale ne u dopravního prostředku. Před lety (více než 10) jsem slyšel, že přijde koncept vzducholodí pro stovky lidí, které na zemi budou vyžadovat minimální personál, snad také údržbu. Kde jim je konec, poslední, co jsem viděl je nafukovací cosi (asi bez pevné konstrukce uvnitř), prakticky bez šance na ekonomickou návratnost a bezpečnost letu. Dále nedávno koncept vznášedla, typ rejnok nad hladinou moře (vody), zase příšerná spotřeba paliva (ano správně jety) a jaká bude nosnost, jak dlouho vydrží stroj, stále letící nad slanou vodou, které musí odolávat trup i pohonné jednotky? Nereálné a překonané běžnými letadly a loděmi. A zde HL? 100x raději vlezu do Maglevu (magnetického vlaku, jsou dva hlavní koncepty, německý nyní provozovaný v Číně a japonský, tomu dávám větší šance, je bezpečnější a rychlejší, už přes 600 km/h bez strukturálních deformací), kde jsem na povrchu, nepotřebuji žádné vakuum, jen řeším supravodivost a vlak je v podstatě sám lineárním motorem (žádná pohonná jednotka, maximálně baterie pro napájení interních systémů), který pevně sedí na dráze, takže je mizivá šance vykolejení. I srážka je velmi obtížná, protože dva proti sobě jedoucí vlaky na magnetické dráze asi jasné. Když myslí, že to někam povede, mé $ to nejsou, ale zamýšlím nad nutnou údržbou, prováděnou ve stísněných podmínkách, kolik senzorů bude třeba, nezbytné opravy v čase a také šance případných cestujících při havárii, dostat je z takového místa, ne, nic pro moji maličkost.