Hyperloop by mohl najít několik uplatnění. joo? no ja myslel, ze zadne!! kurna, 10 roku se o tom mluvi a vy to dnes uvedete jako novinku
Proč v mobilní aplikaci se nezobrazuje video? Musím do prohlížeče..Opravte to prosím. Dříve to šlo..
Nejde to - jak jednoduché je tato dvě slůvka vyslovit. Vteřina, dvě? Více času to nezabere. Možná je to opravdu slepá cesta, ale tím že se Musk rozhodl tuto cestu prozkoumat může a) přijít na řadu užitečných technologií které najdou uplatnění někde jinde, a za b) na základě získaných poznatků budeme moci snáze najít ten správný směr kterým se dát. Tak ho nechte, ať to zkusí. Nakonec - vy to neplatíte 😉
No ještě abychom to sakra platili...Ale jo, Elon Musk, pionýr slepých uliček, to by k němu sedělo... 😀
A není to spíš tak, že právě Musk velice racionálně usoudil, že hyperloop je slepá ulička, protože je (aspon zatím) nerentabilní, a proto projekt sám pustil k ledu, at se s ním "trápí" jiní?
Jo, na tu "levnost" jsem hrozně zvědavej, stejně jako u Starlinku, zatím mají všichni plnou hubu toho, jak to bude levný, ale skutečné ceny a služby zatím nikdo nezahlédl ani z rychlíku. Očekávám velké PŘEKVAPENÍ... 😀
ze hyperloop na Marsu nepotrebuje tunel je pravda, ale tim to taky nebude hyperloop, ale vlak typu maglev.
Hyperloop je ledacos, ale ne levný. V podstatě dnes nemáme technologie, aby to bylo funkční, podobně jako létající auta, solární chytré silnice, fúzní elektrárny, autonomní náklaďáky, nebo výše zmiňované vysokokapacitní vzducholodě. Umíme vytvořit výborné 3D animace, ale v praxi nám chybí technologie, které by umožnily praktické nasazení za konkurenceschopnou cenu.Když zůstanu u hyperloopu, tak koncept vakuového vlaku je známý minimálně stovku let a liší se jen minimálně od potrubní pošty pro lidi...Hlavní problém je zajistit kvalitní vakuum a dokonale rovné trubky, do kterých se vejde vlak. Změna teploty je svinstvo. Další problémy jsou airlocky a bezpečnost systému v případě poruchy...
No, tak to běž Muskovi vysvětlit, aby se chytil za nos.. Ale vážně. Myslíš, že pro něj dělají nějací nevzdělaní tupci?
Občas si to myslím:) Ale hlavně si myslím, že Musk nemá žádné zábrany lhát, aby shrábl prachy investorů a řada z nich nemá technické vzdělání.Nesliboval Musk, že letos bude Tesla majitelům vydělávat jako taxi? Kde je ten slibovaný milion taxíků?A k hyperloopu, proč by Musk měl být osvícený génius? Proč generace lidí před ním o vakuuovém vlaku snily, ale nerealizovaly ho? Nebude to tím, že to není jednoduché, bezpečné, ani levné?
Ano, někteří. Ale hlavně to platí nějací nevzdělaní tupci. 😀
kvalitni vakuum se tam prave nevyzaduje, protoze se vyplati udelat jen nizky tlak jakoze hodne nekvalitni vakuum. Je to levnejsi a snizeni odporu vzduchu dostatecny.
No není, protože v té trubce se i při sníženém tlaku dost vzduchu hromadí před lokomotivou a nemá kam utéct...
Potrubní pošta je něco úplně jiného - tam tlačíme píst nevelkým přetlakem.
Klidně to ovšem může fungovat i na podtlaku, a také to tak funguje, ono to jde totiž oběma způsoby. 😉
Hm, vyvíjím něco u čeho nemám vizi k čemu to použít? Takový koncept chápu u základního výzkumu, ale ne u dopravního prostředku. Před lety (více než 10) jsem slyšel, že přijde koncept vzducholodí pro stovky lidí, které na zemi budou vyžadovat minimální personál, snad také údržbu. Kde jim je konec, poslední, co jsem viděl je nafukovací cosi (asi bez pevné konstrukce uvnitř), prakticky bez šance na ekonomickou návratnost a bezpečnost letu. Dále nedávno koncept vznášedla, typ rejnok nad hladinou moře (vody), zase příšerná spotřeba paliva (ano správně jety) a jaká bude nosnost, jak dlouho vydrží stroj, stále letící nad slanou vodou, které musí odolávat trup i pohonné jednotky? Nereálné a překonané běžnými letadly a loděmi. A zde HL? 100x raději vlezu do Maglevu (magnetického vlaku, jsou dva hlavní koncepty, německý nyní provozovaný v Číně a japonský, tomu dávám větší šance, je bezpečnější a rychlejší, už přes 600 km/h bez strukturálních deformací), kde jsem na povrchu, nepotřebuji žádné vakuum, jen řeším supravodivost a vlak je v podstatě sám lineárním motorem (žádná pohonná jednotka, maximálně baterie pro napájení interních systémů), který pevně sedí na dráze, takže je mizivá šance vykolejení. I srážka je velmi obtížná, protože dva proti sobě jedoucí vlaky na magnetické dráze asi jasné. Když myslí, že to někam povede, mé $ to nejsou, ale zamýšlím nad nutnou údržbou, prováděnou ve stísněných podmínkách, kolik senzorů bude třeba, nezbytné opravy v čase a také šance případných cestujících při havárii, dostat je z takového místa, ne, nic pro moji maličkost.
Dnešní doba je nebývale plodná na projekty, které přežijí leda tak v počítačové prezentaci. Horší je, že lidé s rozumem a rozhledem vymírají a místo nich přicházejí snílci a fantasti, ovšem většinou pevně přisátí k nějakému hojnému grantovému struku.
jenže jim kvete pšenka díky obecné tuposti ovcí. Kteří skrze socmédia tlačí politiky, kteří jsou obecně blbí jak štolverk k tomu, aby nechaly vykuky typu Muska z těch cecíků sát. V případě Muska dokonce přivírají americké úřady oči nad jasným modifikovaným Ponziho schématem a jiným dost závažným prohřeškům velkého Mvizionáře.
Už začínaš vypisovať naozaj extrémne hlúposti.Americké úrady žiadne oči neprivieraju dokonca Muska pár krát už aj potrestali. Napr. 20mil za krátky Tweet. Tak isto ako aj v minulosti iných miliardárov.
To je jako zavrhovat metro, protoze na trase Praha Ostrava prece nedava smysl. Podle mne by mohl HL (po vyreseni problemu) davat smysl tam, kde je treba husta zastavba (zaveseny na pylonech), jsou zemetreseni (trubky zavesene na lankach se rozhoupou, ale nepolamou), dava vetsi smysl prepravovat casto za sebou mensi mnostvi lidi podobne jako vytah apod.
Jo, kopat tunely tam, kde jsou zemětřesení, to zní fakt logicky... 😀
“The tunnel industry has considered that tunnels, especially tunnels in rock, are naturally resistant to earthquake action, including faulting, shaking, deflection and ground failure.”Zdroj: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2467... ...
Když myslíte... 😀
Videl si tam niekde nejakú moju myšlienku?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.