Kuba12345678
10. 10. 2020 • 15:40

Hyperloop by mohl najít několik uplatnění. joo? no ja myslel, ze zadne!! kurna, 10 roku se o tom mluvi a vy to dnes uvedete jako novinku

Mikhail Pashayev
9. 10. 2020 • 11:29

Proč v mobilní aplikaci se nezobrazuje video? Musím do prohlížeče..
Opravte to prosím. Dříve to šlo..

jirik66
9. 10. 2020 • 10:20

Nejde to - jak jednoduché je tato dvě slůvka vyslovit. Vteřina, dvě? Více času to nezabere. Možná je to opravdu slepá cesta, ale tím že se Musk rozhodl tuto cestu prozkoumat může a) přijít na řadu užitečných technologií které najdou uplatnění někde jinde, a za b) na základě získaných poznatků budeme moci snáze najít ten správný směr kterým se dát. Tak ho nechte, ať to zkusí. Nakonec - vy to neplatíte 😉

Roman Langer (RomanL)
9. 10. 2020 • 9:32

Jo, na tu "levnost" jsem hrozně zvědavej, stejně jako u Starlinku, zatím mají všichni plnou hubu toho, jak to bude levný, ale skutečné ceny a služby zatím nikdo nezahlédl ani z rychlíku. Očekávám velké PŘEKVAPENÍ... 😀

JP77
JP77
8. 10. 2020 • 20:50

ze hyperloop na Marsu nepotrebuje tunel je pravda, ale tim to taky nebude hyperloop, ale vlak typu maglev.

Net.Xtreme
8. 10. 2020 • 18:04

Hyperloop je ledacos, ale ne levný. V podstatě dnes nemáme technologie, aby to bylo funkční, podobně jako létající auta, solární chytré silnice, fúzní elektrárny, autonomní náklaďáky, nebo výše zmiňované vysokokapacitní vzducholodě. Umíme vytvořit výborné 3D animace, ale v praxi nám chybí technologie, které by umožnily praktické nasazení za konkurenceschopnou cenu.
Když zůstanu u hyperloopu, tak koncept vakuového vlaku je známý minimálně stovku let a liší se jen minimálně od potrubní pošty pro lidi...
Hlavní problém je zajistit kvalitní vakuum a dokonale rovné trubky, do kterých se vejde vlak. Změna teploty je svinstvo. Další problémy jsou airlocky a bezpečnost systému v případě poruchy...

dolph1888
dolph1888
8. 10. 2020 • 17:53

Hm, vyvíjím něco u čeho nemám vizi k čemu to použít? Takový koncept chápu u základního výzkumu, ale ne u dopravního prostředku. Před lety (více než 10) jsem slyšel, že přijde koncept vzducholodí pro stovky lidí, které na zemi budou vyžadovat minimální personál, snad také údržbu. Kde jim je konec, poslední, co jsem viděl je nafukovací cosi (asi bez pevné konstrukce uvnitř), prakticky bez šance na ekonomickou návratnost a bezpečnost letu. Dále nedávno koncept vznášedla, typ rejnok nad hladinou moře (vody), zase příšerná spotřeba paliva (ano správně jety) a jaká bude nosnost, jak dlouho vydrží stroj, stále letící nad slanou vodou, které musí odolávat trup i pohonné jednotky? Nereálné a překonané běžnými letadly a loděmi. A zde HL? 100x raději vlezu do Maglevu (magnetického vlaku, jsou dva hlavní koncepty, německý nyní provozovaný v Číně a japonský, tomu dávám větší šance, je bezpečnější a rychlejší, už přes 600 km/h bez strukturálních deformací), kde jsem na povrchu, nepotřebuji žádné vakuum, jen řeším supravodivost a vlak je v podstatě sám lineárním motorem (žádná pohonná jednotka, maximálně baterie pro napájení interních systémů), který pevně sedí na dráze, takže je mizivá šance vykolejení. I srážka je velmi obtížná, protože dva proti sobě jedoucí vlaky na magnetické dráze asi jasné. Když myslí, že to někam povede, mé $ to nejsou, ale zamýšlím nad nutnou údržbou, prováděnou ve stísněných podmínkách, kolik senzorů bude třeba, nezbytné opravy v čase a také šance případných cestujících při havárii, dostat je z takového místa, ne, nic pro moji maličkost.

Určitě si přečtěte

Články odjinud