ELONOVINKY: Nemusí zůstat jen u aut, Tesla může překvapit elektrickým autobusem či letadlem

Názory k článku

05. 12. 2018 08:59 | Linux Firefox 44.0

Volovinky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirik66  |  05. 12. 2018 09:12  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Elektrický autobus - výborný nápad (s výjimkou dálkových autobusů, tam by byl vhodný spíš nějaký hybrid). Elektrická dodávka - výborný nápad. Elektrické letadlo - nesmysl. Pokud odhlédnu od ostatních technických problémů, zádrhel je v samotném principu. Elektrické letadlo by muselo být poháněné vrtulemi, a s vrtulemi se nedá létat ve velkých výškách - řídký vzduch. Elektrická letadla by musela létat v nižších výškách a nižší rychlostí, což by při současné hustotě leteckého provozu přineslo řadu problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mikekr  |  05. 12. 2018 09:15  |  Macintosh OS X Safari 12.0

Elektricke dopravni letadlo je naprosty nesmysl. Letadlo co se bude polovinu casu nabijet si zadna letecka spolecnost neporidi. A to nemluvim o tom jak by to bylo pomale a muselo by to letat mnohem nize nez soucasna normalni letadla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lacog  |  05. 12. 2018 10:25  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.110

A nie je to málo? Čo tak elektrické lode alebo trebárs elektrické tanky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  05. 12. 2018 10:48  |  Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Různé elektrické dopravní prostředky už zkouší vyvíjet a vyrábět řada firem. Možná by bylo vhodné, kdyby se Tesla zaměřila i na jiné problémy z hlediska omezení skleníkových plynů. Zvládla by vymyslet nějaké chytré prádlo, které by zachycovalo třeba skleníkové plyny vycházející z trávícího traktu, a měnilo je na elektřinu, která by napájela/dobíjela nositelnou elektroniku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  05. 12. 2018 15:42  |  Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Elektrické letadlo by bylo pěkné, ale fyzika je dost neúprosná a palivo vzhledem ke hmotnosti je prostě lepší než baterie. Zkrácený dolet nebo nosnost je dost draze vykoupeno a náklady razantně stoupnou. Navíc poškozené baterie po případné nehodě povedou k těžko uhasitelným požárům. Není to nic nemožného, ale bez lepších baterií a extrémně levné elektřiny je to dost nevýhodné řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2018 21:49 | Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Pre Muska by som mal jeden nápad, ktorý by bol - aspoň podľa mňa rozumnejší ako "kolonizácia" Marsu. Mohla by to vlastne byť taká príprava na let na Mars.
Elon Musk a jeho team majú potenciál aj prostriedky na vytvorenie mini orbitálnej stanice s umelou gravitáciou podobnej na Zemi.
V sci-fi filmoch sa to objavuje bežne - vo forme otáčajúceho sa kruhu s relatívne veľkým priemerom (rádovo desiatky metrov), kde gravitáciu vytvára odstredivá sila.
Samozrejme že paluba by nemusela byť po celom obvode kruhu - stačilo by pár metrov potrebných pre posádku. A možno by úplne stačila dlhá "tyč", kde by na jednej strane bola malá kabína s tryskami na roztočenie tyče, a na druhej strane by asi stačili len tie trysky - samozrejme s dostatočnou zásobou paliva. Kvôli nulovej gravitácii by oba konce nemuseli byť asi vyvážené - ale neviem to
posúdiť. Bolo by to taká centrifúga, aká sa používa na výcvik pilotov, len vo vesmíre.
Keď by sa naraz pustili trysky na oboch stranách a dosiahla sa vypočítaná rýchlosť pre vytvorenie odstredivej sily o veľkosti 1 "gé", kabína by sa potom už otáčala vlastnou zotrvačnosťou. Ak by cestovala takáto kabína k Marsu, tak by kozmonauti mohli stráviť celý čas v relatívne prirodzenom prostredí. Trysky na dopredný pohon by samozrejme boli umiestnené niekde v polovici "tyče". Alebo by sa na dopredný pohon mohli použiť trysky na konci tyče a po dosiahnutí požadovanej rýchlosti by sa zmenou polohy trysiek roztočilo "koleso" okolo svojej osi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadow_warior  |  06. 12. 2018 07:13  |  Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

baterie jsou pořád chemické ale chce to ukládat energii v čisté podobě ne v nějaké reakci, myslím že jsme už blízko, lidl už prodává aku s kondenzátorem
https://www.lidl-shop.cz/PARKSIDE-Rychlonabijeci-s... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  06. 12. 2018 09:38  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

A co domaci pestirnu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2018 10:01 | Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Elektroletadlo? Ať se na mě nikdo nezlobí, ale to už funguje desítky let, takže zase o tak velký objev se nejedná Spíš by mě zajímalo něco jako nadzvuková pozemní doprava, to je dle mého cesta budoucnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 12. 2018 11:01 | Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.110

Abyste se nedivili, až vás Tesla opravdu překvapí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  06. 12. 2018 12:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Překvapí hlavně tím, na co budou státy tlačit, na co budou dotace z kapes daňových poplatníků. Jsem zastáncem toho, aby se elektromobilita prosadila sama, silou technologie (přinese něco navíc a lidé na ni dobrovolně přejdou) ne pochybným nátlakem, kdy jednu nečistou věc vyměníme za jinou. Elektromobil se musí odněkud napájet a drtivá většina dnešních zdrojů je fosilních (jádro, plyn, uhlí), také se musí vyrobit a zlikvidovat jako současná auta, ale ještě se bude muset něco udělat z baterií, která po něm zbude. Baterií, kterou zatím nikdo neumí ve velkém a levně recyklovat (top je 40% získaných prvků ve zkušebních provozech) a pokud se to nepodaří, vyměníme skládky s plasty, za skládky s ještě nebezpečnějším odpadem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
BlackRider  |  06. 12. 2018 15:13  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Elektrickymu autobusu se vetsinou rika trolejbus :)
Z Palmovky jezdi bateriovej trolejbus do Letnan od leta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor