Pouze měsíční poplatek? A, když se fy rozhodne, zdraží a co pak, bude stále výhodné mít ten kolos k pronájmu? Ne, ne, já si hezky zaplatil (ČEZ), dostal jsem výhodnou nabídku na komplet solární panely / bateriové úložiště (pokrytí celé střechy), dům je v těžkém zisku (jsem na kopci, kde Slunce dává šťávu prakticky kdykoliv je na obloze), takže oboje se mi vrátí do pár let (jednotky). Nehraji si však na ochránce přírody, klimatu, na rozdíl od stávkujících studentů (aktivistů, klimatických alarmistů, čert ví jak si říkají) si uvědomuji jakou zátěží byla výroba jak panelů tak baterií, a zřejmě za celou dobu provozu nevrátí zdroje, které do nich byly investovány. Ano, já vydělám na nákupu elektřiny, na topení, takže se jedná spíše o EKONOMII než EKOLOGII.
Poznámka: Vím, že jde o něco jiného, docela jsem se zděsil, když pan Musk říkal, že snad by nová baterie do vozu mohla vyjít mezi $ 3 - 7k (~75 - 175k Kč), panečku, takže nový vůz pro běžného občana kolem 800k Kč (VW ID.3, 45 kWh = nejkratší dojezd jen 330km jinak příplatek) a Němci se určitě nenechají zahanbit, takže vždy po 200k km výměna, čili 175k, ceny baterií už totiž klesají jen minimálně. Vím, že třeba řemeslník klidně najezdí i 60k km / rok, panečku co tři roky nová BAT nebo vůz, vskutku boj za záchranu Země, jak z učebnice svazáků co v roce 1948 chtěli v akcích Z (práce zadarmo pro blaho strany - lidu) měnit svět „k lepšímu”.