Ano, bateriový elektromobil je větší ekologickou zátěží při výrobě, ale pak má ve srovnání s autem se spalovacím motorem výrazně nižší ekologický dopad během provozu, a to samozřejmě i pokud bereme emise vyprodukované výrobou elektřiny, kterou jej dobíjíte. Benzinový či dieselový automobil tak z hlediska ekologické zátěže po pár měsících provozu "předběhne" elektromobil a celkově je pak během celé své životnosti méně ekologický (viz třeba tato studie: http://seeds4green.org/sites/default/files/Contr... Nemluvě o tom, že emise se v případě elektromobilu negenerují v centru měst, kde je pak lidi dýchají, ale v elektrárnách a továrnách, které se obvykle nacházejí někde mimo. Navíc provoz elektromobilů bude s každým rokem ekologičtější díky tomu, že se stále zvyšuje podíl elektřiny generované z obnovitelných zdrojů. A i výroba elektromobilů bude rok od roku ekologičtější (viz třeba Gigafactory, která má být 100% napájena z obnovitelných zdrojů, až bude hotová). Co se týče likvidace či recyklace lithiových baterií, tak technicky možná je, ale zatím po tom je malá poptávka (přes 90 % baterií na světě je olověných), a tak recyklační firmy zatím jen pomalu začínají investovat do technologií a kapacit na recyklaci těch lithiových. Jejich podíl díky nástupu elektromobilů postupně roste a postupně vzroste dostatečně na to, aby se jim vyplatilo se o lithiové baterie zajímat. Takže bych se nebál, že to výhledově bude problém. Nicméně baterie se v některých případech recyklují už dnes. Například Nissan baterky ze svých aut používá ve stacionárních bateriích pro domácnosti a Tesla už v době prvního Roadsteru baterie profitabilně recyklovala. Nevyráběla z nich sice nové baterie, ale získané kovy a další materiály byla schopná na něco znovu použít nebo je prodat. Viz jejich blog: https://www.tesla.com/en_GB/blog/teslas-closed-...