Škoda, že si Musk před založením takové firmy nepřečetl komentáře na Živě. Ušetřil by spoustu peněz a času na vytváření dalšího neúspěšného projektu.
To mě připadá jako nesmysl. Tesla potřebuje drahou baterii, kdežto vlak čerpá elektřinu po drátech rovnou z elektrárny. Navíc vlak jedoucí po kolejích je líp ovladatelnější a méně náchylnej k nehodě než šňůra aut jedoucí za sebou.
Jak asi budou řešit případné překážky v tunelech při takovém provozu? Pokud ta auta budou vyjíždět na povrch, tak se do tunelů mohou dostat nečistoty. Anebo z elekktromobilů Tesla také občas něco za jízdy odpadne. Pokud by se nějaké to auto porouchalo, vybilo, případně havarovalo, to by byla v takovém tunýlku větší komplikace, než na povrchu?
Hertz koupil 100k vozu tesla a nedostal slevu 🙂 Elon musi byt v zajimave financni situaci, ze si nemuze dovolit pri takovem nakupu dat slevu.https://elektrickevozy.cz/clanky/hertz-tesla-elektr... ... Viz Mark Fields nekomentoval náklady na pořízení vozů Tesla (Elon Musk řekl, že firma Hertz nedostala žádnou slevu), ale odhalil, že automobily nebudou mít k dispozici funkci Full-Self Driving.Necht si cteny ctenar ucini o tomto zajimavem fenomenu nazor sam... :-O
Tesla nedává slevu nikdy a nikomu. I členové Muskovy rodiny platí plnou cenu. Ale fakt asi jenom vy si můžete vyložit objednávku 100 tisíc aut za plnou cenu jako známku toho, že Tesla je na tom špatně... Mnohem logičtější je závěr, že i přesto že Hertz nedostal slevu, tak uznal nákup 100k aut za plnou cenu jako nejlepší možnou investici, i když by u jiné značky jistě slevu dostal. Tudíž tohle je rozhodně pozitivum pro Teslu, ne negativum.A tím FSD chcete říct co? Znamená to jen, že Hertz auta objednal bez příplatkového FSD balíčku. Ten ale lze kdykoli dokoupit později (hardware je ve všech autech stejný), tak nevím, v čem je podle vás problém?
Ono to možná zas až taková kravina není, jak to na první pohled vypadá. Pokud se v té hlavní smyčce bude jenom jezdil a zastavovat se bude vždy na nějaké odbočce, tak by to tam mohlo docela švihat. Jsem docela zvědavý, jak mají spočítanou tu přepravní kapacitu, ale pokud těch 57 000 pasažérů je alespoň trochu reálných, tak klobouk dolů. Schválně jsem se díval na Wikipedii a u pražského metra se pro A a B udává kapacita cca 21 000 pasažéru za hodinu a pro C 27000.Akorát mi silně nedávají smysl ty Tesly. Chápu, že to je jeho firma a proto je tam chce mít. Čekal byl spíš něco na kolejích a pokud koleje ne, tak alespoň napájení řešeno jinak než bateriemi v těch autech.
Zahrajte si na chvilku OpenTTD, pak pochopíte, že se něco takového dřív nebo později ucpe. 😃
Je to kravina. Když už to bude takový tubus, tak bych spíš očekával, že tam bude cestovat nějaká kapsle. Mohlo by to fungovat např. pomocí tlaku. Podtlak před kapslí a přetlak za ní. Nebo na magnetickém polštáři apd. (cokoliv nehořlavého) Ale cpát do malého tunelu extrémně hořlavá auta je prostě kravina. Možná to bude fungovat, ale až dojde k nehodě, tak to bude peklo.
Kravina to je, koleje jsou efektivnější, větší soupravy jsou efektivnější, řidiči zabírají zbytečně místo pro cestující, nástup do auta a výstup je o hodně pomalejší než velkými dveřmi do metra nebo autobusu.
To jsem psal hned v úvodním příspěvku, že ty Tesly nejsou moc vhodné, ale jinak mi to nepřijde úplně blbé. Ano, větší soupravy jsou určitě energeticky výhodnější a nastupuje se do nich rychleji. Jak ovšem jedeš z konečné na konečnou, tak prostě 30x zastavíš a čekáš, až se kvanta lidí ve vlaku vymění. Do toho osobáku sice budeš nastupovat pomaleji, ale pák prostě profrčíš tou hlavní smyčkou kde potřebuješ. Zastavuje se v těch vedlejších, takže by se nemělo ucpat, nikdo tě nebrzdí. Tím, že tam nejsou koleje, nebo podobný systémem, tak to může jet takřka kamkoliv. Když se nejednou bude chtít hodně lidí dopravit třeba na stadion na zápas, tak ty auta můžu vyjíždět přímo na velkokapacitní parkoviště. To by už s kolejemi byl problém.Řidiče bych z vozidel, co nemusí na povrch do složitějšího terénu, vyházel a nasadil bych i nějaké (mikro)busy, které se do toho vejdou. Třeba na ten stadion bude jezdit hodně lidí, třeba od hotelu, takže to zaplní. Hodně to trpí tím, že Musk vlastní Teslu, ale jinak si myslím, že to za zkoušku stojí.
Jenomže to funguje jenom do chvíle, kdy je v té hlavní smyčce, do které se vejde jediný pruh, mezi auty dost místa na to, aby se dalo plynule zařadit a zrychlit – tedy dokud je tam minimální provoz. Jakmile bude muset pár aut ve štrůdlu zpomalit, tak se ten tunel ucpe. Ucpávají se i dálnice o několika pruzích, a ty mají taky nájezdy a výjezdy pro plynulé zrychlování.
To jo, ale jak udělat tu odbočku, aby se neucpala? Občas se na vjezdu zacpe i parkovací dům.
57000? OK , ale to je 15 cestujúcich z tej diery vylezie každú sekundu . Nakoľko sa asi ťažko tá Tesla obráti na tej linke viac ako 2 x za hodinu , muselo by na konečnú prichádzať asi 5 Tesličiej za SEKUNDU ! Sekundové intervaly ? Tak ako v guľomet ? Skuste zobrať kalkulačku a uividíte , te šialené Muskoviny !
První požár a může to celé zabalit. Na tunelu není drahá ta díra. Na tunelu je drahé, aby tam všichni nechcípli jako krysy, když se něco pokazí.I když - kdyby se v pražském metru zablokovala souprava a začalo v ní hořet, taky tam zůstanou všichni.
V pražském metru je normální nouzové otevírání dveří a vedle soupravy je místo, navíc je vybavená hasicími přístroji. Byť divoká evakuace není ideální, dokud je přívodní kolejnice pod proudem.
Hasiacimi prístrojmi ? Vy by ste ako hrdina chmatol hasiaci prístroj a uteka hasiť vagomy metra , len aby sa ostatní zachránili ? Geroj , geroj Čapájev? Aj ten sa obetoval , aby zachránil kamarátov!
Tak málokterý požár začíná velkým ohněm. Záleží na konkrétní situaci, kdy má hašení ještě smysl.
Nevím, školy nemám, ale jaký je rozdíl v tom, když budou trčet auta s jedním nebo dvěma lidmi v zácpách na silnicích nahoře a když budou trčet ve stejných zácpách v tunelu?Teda kromě toho, že když některé Tesle blafnou baterky, tak se bude z toho tunelu dost blbě utíkat. 😃Nějak mi taky není moc jasný, jak to má vymyšlené pro případ, že se v takovém tunelu nějaké auto podělá. Ale možná by to šlo rozjet dvoustovkou a objet po stropě jak formule. 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 10. 2021 19:30
Je fakt, že Las Vegas je bohaté město a může si dovolit extrémně neefektivní metro, připomíná mi to šejky, co si postaví nejvyšší mrakodrap bez kanalizace, protože si můžou dovolit zaměstnat stovku hovnocuců…
Až na to, že Las Vegas to nebude stát ani dolar, protože výstavbu i provoz bude zajišťovat Boring Company.
Tvoju istotu by som chcel mať ! Aby to bolo trochu rentabilné potrebuje to určitý počet platiacich cestujúcich ! Do Vegas chodia bohatí ludia , vliesť do nejakej kanalizačnej rúry a prepraviť sa 24 km ; by možnosti vystúpiť ; je naozaj iba na jedno cestovanie , na prvý a zaroveň posledný krát!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.