Šest měsíců po světové premiéře zcela nového modelu Elroq, dva měsíce po premiéře Elroqu RS přichází tahle ostřejší varianta na trh. Stále platí, že je to nejrychleji akcelerující a nejrychleji nabíjená škodovka současnosti. Nabíjí se výkonem až 185 kW, z nuly na stovku zrychlí za 5,4 sekundy (o trochu větší a těžší Enyaq RS udává 5,5 sekundy).
Zatímco základní Elroq Essence 50 startuje na 799 tisících, RS přijde na 1 269 tisíc a více, s konfigurátorem si můžete pohrát tady.
Kolegové z vydavatelství už se s Elroqem RS svezli, jejich dojmy najdete na Auto.cz. Sem na VTM vytáhnu jen zmínku o nové aplikaci.
Dnes už těžko najdete auto, které by nebylo trvale připojené k internetu, a Elroq RS není výjimkou. Proti trvalému připojení lze mít námitky, ovšem má i své výhody – např. možnost s autem komunikovat na dálku pomocí aplikace ve smartphonu.
Škodovka dlouho patřila k automobilkám, u nichž bylo spojení s aplikací kohokoliv jiného než jediného hlavního uživatele problematické. To je však minulostí a kdokoliv, komu dáte od auta klíče, se může ve voze přihlásit jako jeden z vedlejších uživatelů, aniž by to ten hlavní musel potvrzovat.





Ukázka nové verze škodovácké aplikace.
Auto pak ve své aplikaci vidí a do jisté míry ho může ovládat – vidět jeho polohu, zamykat či odemykat na dálku, řídit nabíjení, odesílat cíl do vestavěné navigace či nastavovat ventilaci. Tedy zhruba to stejné, co je možné provádět skrz aplikace ostatních výrobců.
Z IT úhlu pohledu je zajímavé i to, že novou součástí evropského homologačního procesu je test na kybernetická rizika a Elroq prošel.