Entomologové nezahálejí ani v karanténě. V poslední době objevili řadu nových druhů hmyzu

Stejně jako spousta jiných lidí, i entomologové musí během karanténních opatření přijatých kvůli pandemii COVID-19 pracovat z domova. A stejně jako spousta jiných lidí, i oni nyní mají více času než dříve.

Například Lisa Gonzalez z Natural History Museum v Los Angeles toho využila k tomu, aby svůj dům dočasně proměnila v laboratoř a začala procházet rozsáhlé sbírky hmyzu.

Nutno dodat, že pokud nemůžete provádět analýzy DNA – které mohou určování nových druhů značně usnadnit – a musíte se spoléhat jen na mikroskop, jde o značně složitou a zdlouhavou činnost.

Neuvěřitelná diverzita

„Momentálně nemůžeme jít do laboratoře, takže se vracíme k identifikování věcí pomocí mikroskopů a hledáme vlastnosti, které jsou obtížně viditelné,“ konstatoval Lisin spolupracovník Brian Brown v rozhovoru pro The Wired. „Tyto časově náročné úkoly jsou konfrontovány s lidmi, kteří mají hodně času.“

Tato tvrdá práce se však vyplácí. Jen Brianovi, vyzbrojenému větším stereoskopem z práce a mikroskopem, který našel na Craigslistu, se podařilo popsat 9 druhů patřících do řádu dvoukřídlých (Diptera).

„Máme neuvěřitelnou diverzitu, nové druhy žijí doslova pod našimi nosy. To si většina lidí neuvědomuje,“ uvedl Brian.

Titulní foto: Barta IV, CC BY 2.0

Diskuze (2) Další článek: Google už nebude tolik slídit. U nových účtů časem smaže historii aktivit

Témata článku: Výzkum, COVID-19, Biologie, Karanténa, Hmyz, Nový druh, Laboratoř, Barta, Los Angeles, Brian, Craigslist, Diverzita, OBJ, Mikroskop, Druh, Entomolog

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva
Proč věříme lhářům aneb jaké strategie klamu na nás nejvíce zabírají

** Podvodní prodejci i neseriózní politici by museli balit, kdybychom je prokoukli a neuvěřili jejich lžím ** To však neumíme, a tak lháři kolem nás celkem spokojeně prosperují ** Proč? Jaké strategie na nás platí?

Psychologie

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček