Hmyz | Karanténa

Entomologové nezahálejí ani v karanténě. V poslední době objevili řadu nových druhů hmyzu

Stejně jako spousta jiných lidí, i entomologové musí během karanténních opatření přijatých kvůli pandemii COVID-19 pracovat z domova. A stejně jako spousta jiných lidí, i oni nyní mají více času než dříve.

Například Lisa Gonzalez z Natural History Museum v Los Angeles toho využila k tomu, aby svůj dům dočasně proměnila v laboratoř a začala procházet rozsáhlé sbírky hmyzu.

Nutno dodat, že pokud nemůžete provádět analýzy DNA – které mohou určování nových druhů značně usnadnit – a musíte se spoléhat jen na mikroskop, jde o značně složitou a zdlouhavou činnost.

Neuvěřitelná diverzita

„Momentálně nemůžeme jít do laboratoře, takže se vracíme k identifikování věcí pomocí mikroskopů a hledáme vlastnosti, které jsou obtížně viditelné,“ konstatoval Lisin spolupracovník Brian Brown v rozhovoru pro The Wired. „Tyto časově náročné úkoly jsou konfrontovány s lidmi, kteří mají hodně času.“

Tato tvrdá práce se však vyplácí. Jen Brianovi, vyzbrojenému větším stereoskopem z práce a mikroskopem, který našel na Craigslistu, se podařilo popsat 9 druhů patřících do řádu dvoukřídlých (Diptera).

„Máme neuvěřitelnou diverzitu, nové druhy žijí doslova pod našimi nosy. To si většina lidí neuvědomuje,“ uvedl Brian.

Titulní foto: Barta IV, CC BY 2.0