Dobře jim tak, aspoň se ukážou další povody a lhaní automobilek o tom jak moc čisté jsou v reálu ty jejich rakovinomety. Bléééé. B-]Spalováky mašírujou do hrobu. :-P:-DB-]
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 8. 2024 23:39
Neviem si predstaviť ako a kto by všetky tie rôzne staršie modely homologoval na nové normy. Automobilka isto nie, tej by to vyhovovalo pretože predaj nových by to určite ovplyvnilo. Takže toto si neviem dosť dobre predstaviť.Je známe, že v tom Bruseli fičia na ťažkých drogách (viď. články, že sa našli drogy na toaletách, atď..) ale toto musel vymyslieť ťažko drogovo závislý človek ktorý má problém aj s alkoholom.. Neviem či to nie je ten Nemec čo keď bol na Slovensku a videl čo tu jazdí po uliciach tak prehlásil niečo v tom zmysle, že sa budú musieť pozrieť aj na emisie starých áut aby také nejazdili. Chcem ich ubezpečiť, že rodina ktorej príjem je 1500 až 1800 € mesačne (čiže bežná Slovenská rodina) ktorá ledva naškriabe na ojazdené 10 ročné auto si kvôli nejakému imbecilovi ktorému vyvážajú riť na S-classe po Bruseli nebude kupovať nové auto za niekoľko desiatok tisíc €. Ešte budú chvíľu napínať strunu kým nepraskne ale potom len zbadajú. Celý ten ich Green nezmysel je odsúdený na krach pretože ide proti zákonom prírody a fyziky.
Slovensko vyzera tak ako vyzera, pretoze vacsina ludi mysli presne takto."Imbecilna" je prave ta rodina s prijomom 1500 eur pretoze sa neustale pri volbach utieka k socialistom a populistom, u ktorych si mysli, ze vyriesia jej problemy. Opak je ale realitou. Slovensko sa za 30 rokov od padu socializmu nepohlo zo socializmu a socialistickeho myslenia. Vlada len dookola toci nezmysly, prelieva peniaze, a krajina zostava v agonii. Keby sa za tych 30 rokov vybudovala rozumna ekonomika tak by tu nemuseli byt rodiny s prijmom 1500 eur.A co sa tyka tych aut.Stare auta maju vysoke emisie smogu (zvlast oblubene stare dizle). Samozrejme tyka sa to aj inych znecistovatelov ako priemysel, celkovo fosilna doprava, domy (kurenie tuhym/fosilnym palivom, ...). Celkovo znecistene zivotne prostredie (aj ovzdusie) sposobuje zdravotne problemy. Ich liecenie stoji zdravotnictvo nejake peniaze, nehovoriac o umrtiach. Tieto peniaze zaplatime vsetci v zvysenych zdravotnych odvodoch a daniach (aj ta rodina s 1500 eur).Rovnako oteplovanie nas stoji nemale peniaze. Skody na majetku (burky, privalove povodne, velke povodne) z casti hradi stat zo statnej pomoci. Poistovne zvysuju poistenie aut a domov kvoli vyssiemu riziku skod. Polnohospodari, ktorym znici urodu povoden/burka/krupy/sucho dostavaju statnu kompenzaciu. Toto vsetko zase zaplatime my v nasich odvodoch a daniach (aj rodina s 1500 eur), ktore sa neustale zvysuju.Stat nam to aj tak vytiahne z vrecka len neviditelnou formou. Ludi viac bolia vacsie jednorazove vydavky ako ked im stat v tichosti berie z vrecka stale viac (a casom spolu viac ako by stalo to nove auto).
Väčšina myslí „takto“ povedzte to tej rodine ktorá na to nové auto jednoducho nemá... Je naivné si myslieť, že keď príde nová vláda všetko sa zmení. Mali sme tu inú vládu 3,5 roka a ešte viac sme klesli, rozdrbali štátny rozpočet, nič sa tu nevybudovalo a áno ten dlh zaplatí tá chudobná rodina....A myslieť si, že planétu zachránime tým, že zakážeme spaľovacie motory je tiež naivné. Klimatická zmena existuje akurát ani vedci sa nevedia zhodnúť na tom, či je to vplyvom človeka alebo je to prirodzený cyklický stav. Ale podľa toho čo som o tom čítal sa skorej prikláňam k tej druhej možnosti.
Jo, jen si stavte klacky pod nohy, když se na vás valí číňan :-P
Číňák má aktuálně mnohem větší problém s ftáky:https://www.idnes.cz/xman/styl/cina-pracovni-t...
CZEXIT. EU byla je a bude jen zkáza.
Blábol
No ale to on právě dělá. Musíš napsat "neblábol".To je jako výzva "mluv". Ale pro umlčení by mělo být "nemluv".A nebo mu fandíš, to by potom bylo správně ovšem, že ano...
Vrať se čistit hajzly do Kremlu Voloďo, tady si k smíchu. :-P:-DB-]
Dokud lidi budou k volbám chodit a volit podle marketingových kampaní, tak bude takových věcí přibývat. Až začnou volit podle svých zájmů, pak se možná něco změní.A změna volbami je možná. Viz například úspěchy Fica na Slovensku. Za Matoviče by tam podobná nařízení plnili ihned jak by je Brusel požadoval (obdobně zde vláda Fialy - ta zakáže vše co se po ní bude chtít a ještě něco sama od sebe přidá). Za Fica nic takového nepřipadá v úvahu.
Vazne ? Uz sa ten nas Fico niekedy proti niecomu vzburil inak nez slovami ?
Fico si dobre uvedomuje odkial tecu peniaze pre jeho mafiu a preto steka len pred volbami aby si nahnal hlasy jednoduchej vacsiny. Po volbach sa musi skludnit pretoze by financne toky vyschli.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 8. 2024 09:17
On moze pokojne stekat aj po volbach a aj to robi, ale v Bruseli nakoniec vzdy posluchne.
Ne, že bych byl zastáncem zákazu spalováků a dokonce vlastním kombík s třílitrovým naftovým šestiválcem, ale mám zájem i o své zdraví a klidně si za to připlatím. Takže splňuje Euro 6d. A pokaždé kdy navštívím nějakou méně rozvinutou zemi, tak si říkám zaplať Pán Bůh za ekoteroristy, kteří Evropu někam tlačí. Sice mnohokrát blbě a mnohokrát až moc a bezmyšlenkovitě. Ale fakt se nechci vrátit s ekologií do dob před dvaceti lety. I Číňani a Indové to pochopili.
Presne tak.Napr. na porovnanie v Rakusku je priemerny vek auta ~7-8 rokov, t.j. auta maju do ~16 rokov. Rakusan nema az taky problem sa vzdat stareho auta a kupit si nove (prip. novsie jazdene).U nas je priemerny vek auta ~13 rokov, t.j. auta maju do ~26 rokov. Slovak sa kvoli svojej financnej situacii nechce vzdat stareho auta lebo nema na nove. Ja to celkom chapem. Ale takyto pristup si zase vyberie svoju dan na ekologii a zdravi.Okrem toho v nasich koncinach ma znecistenie vzduchu (smog a spaliny z dopravy, domov a priemyslu) na svedomi vacsi pocet obeti (kvoli plucnym chorobam) ako emisie CO2 (a oteplovanie).
Mozno keby sa EU naozaj nesnazila zachranovat vsetko a kazdeho, tie novsie auta by sme si dovolit mohli. Lenze nove auto stoji nezmysel a to aj kvoli tomu, ze je narvane technologiami, resp asistentami ktore mnoho ludi nepotrebuje, pripadne ani nechce pouzivat.
Na jednu stranu je to pravda, ale na druhou stranu ty asistenti občas pomohou. A při dnešní intenzitě dopravy. Jezdíme rychleji, jezdíme častěji a doprava je hustší. Musím říct, že už mi párkrát automatický brzdný systém zareagoval rychleji než já. Vždy to bylo tak, že jsem jel po dálnici v levém pruhu a nějaký moula vybočí z pravého pruhu a začne předjíždět. Jenže když je to s rozdílem 50km/h, nějaká tříválcová fábka a vjede mi tam, bez blinkru a třeba 50m přede mnou, pak stačí mrknout, nebo se podívat do zrcátka a je karambol. Stejně tak by se dalo říct, že když jsem byl dítě blbli jsme na sídlišti na klepači na koberec nebo v té zeměkouli a na zemi betonová dlažba. Dneska by tam máma dítě nepustila protože by se mohlo praštit do hlavy nebo odřít koleno. Je to jen o našich požadavcích.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 8. 2024 12:54
Ja mam skor problem so situaciou, ked to zareaguje aj vtedy kedy by som nechcel. Netvrdim, ze by sa mi nehodilo ak by za mna auto na par sekund neprebralo riadenie aby som sa napil, ale z obavy ze ten asistent spravi nieco co nema ho skor nezapnem a co viem, ma to tak vela ludi. Ale v principe mi nejde o hodnotenie toho ako funguju, alebo ci maju zmysel, lebo verim, ze teoreticky ano, akurat nerozumiem preco maju byt povinne ked ich mnoho ludi ani nechce pouzivat. Dost zbytocne to predrazuje auta, pripadne ich opravu (nehovoriac o pripadnej havarii bez havarijnej) a tym padom mi pride pochopitelne, ze ludia sa do novych aut nehrnu. Urcite nemozem hovorit za vsetkych, ale ja pre seba by som mal problem najst si auto s ktorym by som bol naozaj spokojny s rozpoctom nizsim nez nejakych 35 tisic a aj tam by som asi frflal na nedostatocny vykon. A ked je k tomu to auto este aj zbytocne otravne, tak mi jazdene auto pride ako lepsia varianta. Aj ked dnes uz musi byt dost jazdene ak by som sa chcel vsetkym tymto asistentom vyhnut. Ak to niekto chce, preco nie, proste si to zaplati.
Jenze ono to nema vubec spojitost s tlakem ekoteroristu a jejich ulety, ba dokonce ani s politikou EU. Ten zasadni rozdil je v ekonomicke sile obyvatelstva, kdy v zasade plati, ze cim je kupni sila vyssi, tim vice si muze obyvatelstvo dovolit dbat o ekologii. Rozdily jsou proto videt i v ramci EU, coz uz se tu zminuje treba v tom srovnani prumerneho stari vozu.Takze prvni, co je potreba v ramci ekologie udelat, tak vyrazne zlepsit kupni silu obyvatelstva. Pokud na tom budeme 2x lepe, nez Nemecko, tak nas podobne napady politiku nijak nerozhodi. :-DJenze my jdeme nyni obracenou cestou... Chudneme, coz je problem a zadne dotace to nezachrani, to je zcela chybna uvaha na strane politiku a nekterych ekonomu. Pokud zchudneme jeste vic, zacne nam byt nejaka ekologie ukradena uplne stejne, jako v rozvojovych zemich, protoze v ten okamzik budeme mit zcela jine starosti. ;-)
To, ze "chudneme" je prave problem pretrvavajuceho socializmu aj po jeho pade v '89. Sikovny ludia, ktori by mohli vygenerovat viac penazi (cez vyskum, vedu, inovacie, domaci biznis, ...), odchadzaju studovat a pracovat do zahranicia a nechcu sa vracat spat prave kvoli pomerom ake tu panuju."Jenze ono to nema vubec spojitost s tlakem ekoteroristu ..." ... svet je spojity, vsetko tak nejak trochu suvisi so vsetkym. Ked nebudes dbat na ekologiu a zivotne prostredie, znecistenie bude zasahovat viac ludi, ktori budu potom vacsou zatazou pre zdravotnictvo a budu musiet davat viac penazi na zdravotne poistenie a na liecbu.Ludia sa budu vozit na svojich starych Oktaviach 1.9TDI k plucnemu doktorovi aby ich vyliecil z choroby, ktoru im sposobuje smog z ich Oktavie 1.9TDI ;-)
Inak musim priznat, ze celkom nechapem taku silnu orientaciu na dizel v Cesku a na Slovensku. Osobne sa nepovazujem za "chudeho" ale dlhodobo (~14 rokov) jazdim LPG pretoze mam rad svoje peniaze a optimalizujem vydavky (aj za cestovanie). Je to podstatne lacnejsie ako sa vozit na dizli. U "chudych" ludi by som cakal, ze sa priklonia k lacnejsej moznosti. Nehovoriac o inych vyhodach LPG ako relativne ekologicka prevadzka a nizke znecistenie motora.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 8. 2024 14:58
Toto je tak na státní převrat a zvolení vlády která bude mít jediný úkol a to rebelii proti EU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jdu brousit vidle
Nebo vytvořit monarchii a mít jen jednoho aspoň trochu rozumného vladaře namísto neschopných vlád - aspoň by se i ušetřilo za platy. Snad horší než současné světové idiokracie by to nebylo.
Babiše volí 30% lidí, ale byl to právě on, který podepsal Green Deal, tj. seznam kroků, které se udělají při záchraně světa. A přesto ho ti lidé stále volí, tedy i chtějí Green Deal se vším všudy co Andy podepsal. A jestli si myslíte, že právě on bude Green Deal rušit, tak jste na omylu, protože maximálně bude řešit jednotlivosti, které mu narušují byznys Agrofertu.BTW: Když Babiš podepisoval v EU Green Deal, všichni rozumní po něm v ČR chtěli konzultace. Ale on se nikoho neptal a podepsal a nevyjednal ani jednu výjimku (přestože se to očekávalo). Takže Poláci i Němci mají kopu výjimek a Češi budou platit, protože Andymu jsou ukradený.
Zase dalsia bublina, ktora sa nakoniec ukaze ako misinterpretacia , ale hlavne je ze treba zase nakydat na EU.Tak ci tak by nezaskodilo vyradit z ciest auta, ktore nesplnaju niektore historicke emisne normy. Ked vidim ten vozovy park u nas na Slovensku tak sa divim, ze niekrore auta vobec presli STK a EK.
A nedalo by se to třeba vyřešit lepšími výfuky / filtry? Než vyřazovat jinak funkční auta, tak lepší by bylo prostě namontovat nějaký filtr a častěji jej měnit. A pokud někdo ten filtr vymontuje (i současné - někdy ty diesly kouří tak, že tam snad žádný nemají), tak velká pokuta.
Ono to technicky není tak jednoduché. Navíc lidi jsou od přírody lhostejná a líná čuňata. Důvod proč někdo jezdí v Octavii první generace a ne současné samozřejmě není láska k autu, ale protože nemá peníze. A celý systém pro čištění spalin stojí víc než ta Octavia 1,9TDi.
V Evropském parlamentu banda pitomců vymýšlí jednou hovadinu za druhou. A to dnešní moderní auta mají minimální exhalace. To by měli zakázat třeba leteckou dopravu. Letadla za jeden let vyprodukuji stovku aut za rok. Stejně tak lodní doprava. A to nemluvě o produkci exhalací mimo Evropu. Ekologie je určitě důležitá, ale my v Evropě to nezachranime. Jen pár pitomců nemá v Bruselu nic jiného na práci než vymyslet kraviny. Jak to budeme ještě dlouho trpět?
Malej detail. EU parlament nic nevymýšlí. Vymýšlí to pitomci v jednotlivých zemích, pak se tím musí zabývat EK tato pak postupuje k hlasování do EU parlamentu. Tam o tom hlasují námi zvolní zástupci. Takže klid, námi zvolený Duke Nukem to zachrání :-D:-D:-D
Musím si zistiť, kto je to ten Turek, zrejme kapacita ako Miňo Mazurek, alebo Milan Uhrík. Obaja blbí ako tágo, hlavne ale fašisti. (A rusofilcky)Edit: Tak nie, on je ešte blbší.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 8. 2024 11:29
Jo to je ten, co prohlásil, že lidstvo prosukuje 3,5 % antropogenních emisí :-D
Tak keď si zapálim ohník, tak vytvára antropogénne emisie. Ale ohník nie je človek, pán je zrejme filozof.
klidek ukronácku, ať ti za sebou neteháš nohu a neslintáš z koutku úst.
Ale vraj boli na ukrajine náckovia. Volali sa Wagnerovci, len ich leader bol taký pablb, že spáchal puč na potkana z bunkra. Potom omylom bol spadnutý v lietadle.
EU je asi nejtrapnější věc na světě.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2024 21:41
Trapnější než tohle?https://www.chcidoruska.cz/...
Nepochybně.
Tak ty seš jasnej... :-/
Je to jen dalsi daň na hloupé ovce. Politici jsou bolševici.
Nooo, stádo hloupých a líných ovcí totiž dobrovolně nic neudělá. Vem si jako příklad energetickou krizi. Před tím stál plyn a elektřina pár šupů, tak proč by někdo stavěl energeticky úspornou stavbu nebo zateplil a vylepšil svůj starší dům? Nebo vyměnil kotel za efektivnější a lepší.... I když na to jsou dotace od té hloupé EU a od nás snaživějších občanů ČR. Až vysoká cena energie lidi donutí aby se nad tím zamysleli a něco udělali. Docela by mě zajímalo o kolik se snížila spotřeba domácností. I já se přiznám, že jsem to flákal. Mám tepelné čerpadlo a když byla nízká cena elektřiny, tak jsem měl čerpadlo nastaveno na automatiku od září do května, protože přeci jsou občas chladná rána. Při vyšší ceně jsem topení vypnul na konci dubna a zapnul na konci října a snížil teplotu o 0,5°C. A roční spotřeba se snížila z 6 na 5MWh a nikdo si toho ani nevšiml. Takže ANO. Cesta k dotlačení lidí aby něco dělali je cena.
Asi je čas na občanskou neposlušnost a začít ukazovat našim zaměstnancům, kde je jejich místo a že mají pracovat pro nás a ne proti nám.
Jakej tvůj zaměstnanec, kdy naposledy ti dal fízl vybranou pokutu od někoho jiného? Jsi jen dojná kráva státu a státních zaměstnanců. Vůbec nechápeš, kde existuješ
Nesmysl, 8 milionů naštvaných lidí s několikatunovým mobilním "odpadem" může svojí občanskou neposlušností způsobit kolaps celé země. Politici nejsou zas až tak blbý.
Samozřejmě, že se to nezavede. Tohle je jen zasívání pochybností přes média s cílem motivovat k nákupu EV.
:-D to snad ne.
Ani nie, bude niekoľko nasratých komentároch v diskusných fórach, to je tak celé.
Je to celé nesmysl. Legislativně nelze nikomu zakázat používání něčeho co legálně koupil. Lze mu to jen znepříjemnit poplatky. Ale pochybuji, že si někdo dovolí to nějak moc napálit. Dostupnost aut má pro společnost spoustu výhod a nikdo není tak hloupý aby nám nakazoval jezdit na kole. Tedy, pár lidí v Praze to napadlo, ale to byli ještě děcka. :-D
Jo, naprosto souhlasím. Na internetu prostě nejvíc řvou příznivci adolescentní strany, pirátů, protože je to jejich revír. Ale volební výsledky vypovídají o něčem jiném.
Ať se ti šašci z EU parlamentu přestanou pravidelně stěhovat mezi Belgií a Francií, pak jim třeba uvěřím že to myslí s eko doopravdy. Takhle to vypadá, že si z nás jenom dělají zadničku...
Já bych jen dodal, že v kapitalismu neexistuje ekologie, je to jen nějaká mantra, aby bohatí víc bohatly a měli chudé v otroctví...Protože pokud to nevydělává peníze, tak to pro ně není ekologické a třídit/recyklovat se to nebude....Příklad za všechny je karton, ten se prý recyklovat nedá, tak putuje do spaloven, ale jak to, že z něj nedokáží vytáhnout celulózu, když to umí že špinavého dřeva??? Dřív se třeba mluvilo o tom, že lithiové baterie nejde recyklovat, když to lithium tahají že zablácené hroudy, proč by to nešlo ze železného šrotu? No a heleme se, teď to najednou recyklovat jde, když někdo objevil, že jsou v tom peníze.....Problém je kapitalismus, kde jsou peníze víc než člověk... 😞Ale pokud bych chtěl tvořit systém, kde je první člověk, pak příroda a pak teprve peníze, tak se lidé bojí toho názvu socialismus, jen nechápou, že to jde i bez komunistů... 🤣
Papír drží pohromadě díky dlouhým vláknům z původní dřevní hmoty. Recyklací se tato vlákna zkracují, a proto recyklovaný papír nedrží pohromadě (leda jsko kartón, tj. tlustá vrstva, ale i to má omezení).Lithiové baterie recyklovat jdou, ale oddělit původní složky je mimožátně technologicky náročné. Proto je lacinější (ekologičtější) zpracovat lithiovou rudu.Železný šrot je zoxidované železo, přičemž ten kyslík lze odstranit novým tepelným zpracováním. U baterií si teplem nevystačíte, potřebujete ještě pokročilou chemii.Obecně je vše, co je více zpracováno, méně ekologické (dřevěné prkno versus třeba cement). Cena zboží je dána množstvím práce a energie, které do výrobku musíte vložit. A proto zjednodušeně platí, že co je dražší, je méně ekologické.Urovnejte si prosím nejdříve myšlenky a znalosti ZŠ a SŠ.
Benzin ani nafta nejde recyklovat. To je hodne dulezite zjisteni. Proto se musi donekonecna drancovat zivotni prostredi aby kazdy spravny Pepik mohl jezdit svym smradochem.
Baterie z EV také nejdou recyklovat. Tedy přesněji - částečně to jde, s velkými náklady skoro úplně. Ale vůbec to není ekologické. EV už vzhledem ke své váze a potřebě (vzácných) kovů drancuje přírodní zdroje mnohem extenzivněji (rozumíte-li tomu slovu vůbec).Mimochodem - ropa bude postupně zpracována a vytěžena úplně všechna, co je dostupná. A to bez ohledu na existenci EV. Čili tudy cesta nevede.Pokud někudy cesta ekologie vede, tak je to omezení plýtvání, spotřebního chování (což EV je tutově) a vůbec omezení osobní spotřeby. A opět to EV není a nebude cesta.
Proc lzete?https://nymag.com/intelligencer/2021/05/how...Tohle pro vas asi taky bude hodne dulezite zjisteni. Chemie zakladni skoly by mohla napovedet, ze to neni nemozne, a Google uz pak jen to, co to vlastne obnasi. Je to drahe.
Ano, benzín lze vyrobit pomocí elektřiny, ale litr stojí 150 Kč. Můžete si ho i koupit, protože se používá v závodních vozech (poskytuje vyšší výkon, protože jde o čistý produkt bez příměsí).
Tedy vskutku, toto tvrzení není pravdivé, a vycucal si ho z prstu: "Benzin ani nafta nejde recyklovat."Děkujeme za potvrzení, posíláme klíčenku.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 8. 2024 09:25
Benzín ani naftu recyklovat nejde. Lze vyrobit umělé palivo (vodík, alkohol), ale náklady jsou vysoké a není to vůbec ekologické. Oboje se však používá - např. při automobilových závodech nebo jako demonstrátor technologie.
Uz jsem to pochopil. Vy jste sem neprisel diskutovat, prisel jste sem ostatni urazet a ukazat jim svou pravdu. Hloupouckou pravdu zalozenou na mrzkych znalostech, jak je z vasich prispevku a srovnani (100kW motor vs parafinova svicka, znalosti o emisich a jejich druzich) dobre videt.Zda se tez, ze jste presvedcen, ze pravdu muzete lidem vnutit, jakkoli pouzivate vymyslene nebo pokrivene argumenty.Ani na okamzik neprijmene moznost, ze by druha strana mohla mit pravdu.A hlavne, kdokoli s vami nesouhlasi, povysujete se nad nej a urazite ho.Zrejme sam na sobe nevidite, ze diskuzi emocne nezvladate.Mrzi me, ze jsem na vas reagoval, nemam o takovou "diskuzi" zajem. Obcas me premuze potreba uvest neco na pravou miru, preci jen cte to tu spousta lidi, a vadi mi, kdyz sem lidi pisou lzi, ale tohle neni diskuze, jen zachvat pocitu menecennosti
Pochopitelně je nutné spalovat svíčkou adekvátní množství paliva. Svíčka je totiž z parafínu a parafín se získává z ropy (jako odpad). Nejdřív používejte prosím selský rozum. Napsal jsem totiž, že emise ze svíčky jsou mnohem větší svinstvo než ze spalovacího motoru.BTW: Zkuste si koupit detektor CO2 a v nevětrané místnosti zapálit svíčku. Budete se divit, jak brutální dopad má i malá svíčka na kvalitu vzduchu v místnosti. A zkuste k tomu číst učivo fyziky ZŠ.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 8. 2024 19:41
Vynechám to vaše poučování o základní škole, a zeptám se vás, jakou používáte metriku pro určení velikosti svinstva.Protože svíčka generuje úplně jiný druh emisí než přímovstřikový přeplňovaný vznětový motor. Špatně se mi to pak porovnává.Klidně můžeme uvažovat, aby se vám to lépe srovnávalo, spalování 10kg paliva za hodinu, naftu vs parafín.Za mě je větší svinstvo z toho vznětového motoru právě kvůli velikosti pevných částic a oxidům dusíku daným nedokonalým spalováním. Ale chápu, že na to máte jiný pohled, rád se s ním seznámím. Ale dokud si neurčíme metriku, je to jako porovnávat jablka a hrušky.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 8. 2024 20:23
Jistě. Svíčka má dokonalé spalování 臘 A v tom parafínu je nejspíš jen čistý alkohol (ethanol) a produktem tak bude jen 2CO2 a 3H20. A ta parfemace jsou jistě také fialky (zkuste si o tom něco najít, protože i parfemace je docela problém a není to nijak ošetřeno). Proto nejspíš svíčka tak kouří a i smrdí Ne, vážně, to nemá cenu. Ale jistě můžete věřit tomu, že otevřený oheň je na rozdíl od motoru naprosto přírodní a neškodlivý To, že si přečtěte nějaké bubáky, ještě neznamená, že to je úplná pravda. Asi jako ti roztoči, kterými straší šmejdi s dekama. A nebo čerstvě SPD, která straší africkými chirurgy s krvavými noži. Bože, bože...Abyste měli představu, jak je to s emisemi dieselových motorů, podívejte se na grafiku z Wikipedie (není tam Euro 7): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/EU...
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 8. 2024 21:50
Na tyhle urazky neminim dale reagovat, k nicemu by to nebylo.
Urážky tu trousíte vy. Já vám uvedl fakta už mnohokrát, ale na ty zásadně neodpovídáte. Ono se není co divit. A bohužel ignorujete základní technické vědomosti, které najdete v učebnici ZŠ a pak realistická fakta, která najdete v SŠ fyzice.
Možná to bude tím, že jsem studoval fyziku na vysoké škole. Tuším fyzikální informatika, nebo tak nějak se ten obor jmenoval. Ale spíš za to může to, že nevidím v reagování na vás smysl, protože tenhle formát diskuze není nic pro mě.Dobrá diskuze požaduje, aby oba diskutující byli ochotni přijmout názor protistrany. Což u vás neplatí, vy víte, jak co je, a tuhle pravdu prosazujete. A nejste v tom zdaleka sám. Diskuze může být občas obtížná, tady na Živě často. U mě se to přelévá, někdy se více bavím, někdy více diskutuji, tohle období mě baví diskutovat, ne trollit. Ale ono se to časem zase změní :-)
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 8. 2024 12:13
Fajn, kde začneme? Podle toho, co píšete, jste ten fyzikální obor nedostudoval, takže tím by se to vysvětlovalo. Konkrétně třeba váš aktuální postoj, že volné hoření (svíčky nebo jakýkoliv jiný plamen) poskytuje kvalitnější spalování než kontrolované spalování v moderním dieselovém motoru (včetně následné nápravy dusíkatých radikálů a odstranění prachových částic) nebo ignorování dramatického potlačení zplodin mezi Euro 0 a 6.Mimochodem - moje žena měla bez fyzikálního vzdělání lepší faktickou námitku (vy jste neměl žádnou, vy jen urážíte). A to konkrétně že staré motory sice měly vyšší emise, ale aut bylo méně. Jednoduchým dotazem na Google se dá zjistit, že od roku 1990 se počet aut v ČR méně než ztrojnásobil, celosvětově zhruba ztrojnásobil, čili emisí je skutečně reálně méně.Poskytování fakt je diskuze. Vy žádná fakta neposkytujete jen ničím nepodložená tvrzení (opakovaně, dlouhodobě) a ignorujete fakta poskytnutá. Kromě toho sázíte urážky a nenávistné odsudky a oháníte se ideologií (zde konkrétně EV). Pěkný den.BTW: Jak někdo trefně poznamenal, vyveďte si do té garáže s EV komíny z elektráren a fabrik, které vyrobily dráty a FVE.
To je přesně ono.Ale jedna věc je novinkou, teď už jsem podle vás ještě zastánce fotovoltaiky.Začal bych odosobněním od diskuze. Následně metrikou, tedy definicí toho, co podle vás znamená to kvalitnější spalování. Vyzval jsem vás k tomu už dávno.
Kapitalismus není ideální, ale nic lepšího dodneška nikdo nevymyslel.
Automobilky podvadely a podvadi u emisi o 106. Cuchame mnohem vic jedu a smradu nez nam namlouvaji. Spalovak by mel jit uz doopravdy na srotiste.Paradoxne mnoho lidi obvinuje vlady, ze nechavaji vypoustet chemtrails ale vzapeti bojuji za zachovani jejich spalovacich smradochu. Jedovate emise jsou vic nez jen vecne zminovane CO2. Jsou tam karcinogenni latky a latky ktere meni DNA. Ale u fandu spalovaku to vse neni dulezite, hlavne ze muzou porad smrdet.Dieselgate, megapodvod stoleti uz lide zrejme zapomneli.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2024 00:16
Moc čtete mejnstrýmová média. Podívejte se na výskyt rakoviny třeba v JV Asii.
Samý nesmysl, pravděpodobně kvůli hltání dezinformací. Dnešní spalovací motory často vypouštějí méně škodlivých emisí, než kolik jich nasávají. V jak nezávadném prostředí žijeme se ukazuje i na střední délce života, která roste. Zásadní byly řízené katalyzátory u benzínu a dpf u dieselů. Vše další (dpf u benzínu a SCR u dieselů, "emise" z pneumatik) vede k podstatnému zvášení ceny a nepodstatnému zlepšení ovzduší.
A kdyz se zavrete do garaze a pustte si tu spalovaci cisticku vzduchu, tak budete jako v raji. Myslite to vazne? Jak muze dospeli clovek verit takovym blbostem ze spalovak cisti vzduch. Vam by mohli nakecat do hlavy, ze i posypova sul odstranuje korozi na karoserii.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2024 07:52
Ty jsi fakt magor. Když se zavres s moderním kamionem do garáže a nastartujes a ho, tak ani neucejtis že běží. U liazky bys to udělal těžko.
Co to placas? Jakoze z toho lezou kyticky?
Aby takové porovnání bylo srovnatelné, to by asi bylo správné pustit do té garáže s elektromobilem také nějaké emise z komínů uhelných elektráren. Asi 42,6% by stačilo, viz např.: https://ekonomickydenik.cz/cesko-ma-ctvrtou-nejspina... ... ;-)
Tak to by si se musel zavrit do destilacni kolony rafinerie na benzin. Jel si nekdy kolem rafinerie? Tam je citit ten smrad z ropnych latek nonstop na kilometry daleko a uvnitr nesmis ani skrtnout, jinak leti vse do vzduchu. Ty zijes asi ve svete jaky ukazuje reklama Shell. Vsude samy kyticky a usmevavy lide.Jo a ja bych se musel zavrit do garaze spolu s fotovoltaickymi panely. Ja si totiz prevaznou cast elektriny cepuji ze slunicka.
Existuje značné riziko, že kdyby se z toho elektromobilu v garáži odstranilo vše, co někdy prošlo destilační kolonou v rafinerii, tak tam uhoříte. Bez izolantů může u elektřiny dojít velice snadno ke zkratu a zahoření, a jejich původ bude pravděpodobně v té ropě, co prošla rafinerií. ;-)
Tady se bavime o spotrebe 10.000 az 50.000 litru benzinu/nafty ktere spalovak spotrebuje behem sve kariery. Tech par litru, ktere jsou v kazdem aute ve forme plastu nejsou zase tak zasadni. A v EV je jich podobne mnozstvi jako ve spalovaku. Vas argument je tak trochu hloupy.
Tady se bavíme o tom, že aby mohl elektromobil vůbec fungovat, tak ty rafinerie asi stejně budou muset být provozovány i nadále. Jen samotná baterie v EV bývá podstatně větší a těžší, a může tedy vyžadovat mnohem více produktů z ropy, než u spalováku.Jinak spalováky mohou fungovat i palivo rostlinného původu, tedy z obnovitelných zdrojů - tedy zážehový motor destiláty, a vznětový motor rostlinné oleje, takže by šly provozovat i bez rafinerií. Jen to vyjde dráž, když se to musí zasadit, vypěstovat, sklidit, a zpracovat, než když něco podobného teče před zpracováním přímo ze země téměř zadarmo. A smrdět po spálení to asi bude taky ... ;-)
Jak můžete do jednoho krátkého příspěvku nasekat 33 hrubek, z toho dvě opravdu vážné, to nepochopím. Kromě toho nemáte pravdu.
Ale nezabijí vás zplodiny ani nedostatek kyslíku ani CO2, ale CO. Zatímco kyslík ubývá spalováním rychle a jeho nižší množství až tak nevadí (v atmosféře je ho 21%), CO2 je v atmosféře je 0,03% a smrtelná dávka je 20%. Ale CO (oxid uhelnatý) má smrtelnou dávku už 0,01%.
Ono je jedno co vas zabije. Dulezite je zjisteni, ze ten zabijak vylejza z vyfuku, ktery mame vsichni porad pred nosem.
Jenže úplně stejně vás zabije zapálená svíčka. Vůbec netušíte, co plácáte za nesmysly. Včetně toho, že EV vůbec ekologické není a plení přírodní zdroje mnohem hutněji.
Se svickou muzete sedet v mistnosti az zcernate a nic se vam nestane. Se spalovakem v garazi mate za 10 minut exitus. Jste totalne trapny jak porad lzete o nezavadnosti spalovaku a skodlivosti EV. Vy asi budte take tvrdit, ze naftovy autobus je cistejsi nez elektricka tramvaj.
Pokud spálíte ve svíčkách to samé co se spálí v motoru, bude to zcela jinak (svíčka je parafín, parafín se získává z ropy).
A co ma tuna svicek spolecneho s EV? Jste hloupy magor.
Emise z otevřeného ohně jsou mnohem horší, než z auta. EV jsou neekologické. Současné spalovací motory ve městech vypouští čistší vzduch, než nasávají. Vše si můžete dohledat, jsou to volně dostupné informace.
Jak už zde někdo psal, zkuste si do té garáže s EV zavést emise z elektráren nebo emise z výroby OZE zdrojů (FVE nebo větrníků). Humor vás přejde okamžitě (a urážky byste si radši měl nechat od cesty, protože tím demonstrujete své ignoranství).EV nejsou ekologické, je to jen ekologisty prosazený byznys drancující přírodní zdroje mnohem více než cokoliv jiného.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 8. 2024 09:10
Snad by šlo použít k porovnání i čistě přírodní svíčku ze včelího vosku? Oproti té parafínové uvolňuje při hoření dobře viditelné černé saze ... ;-)
Ona kouří každá svíčka, která nespaluje čistý líh :-D (viz chemie hoření). Ale zase je fakt, že saze až tolik nevadí (rychle se usazují). Tedy pokud moderní motor neprodukuje ty částice sazí příliš malé (drží se ve vzduchu a dýcháme to), ale to v zásadě slušně řeší filtr částic.Ale je nutné zdůraznit, že malé částice neprodukují jen motory a paradoxně došlo ve městech, kde byla omezena dieselová auta, k nárůstu malých PPM částic (a moc se netuší proč tomu tak je).
Tyhle cisticky vzduchu jsou super. Doporucuji kazde rano u vyfuku nasat cerstvy vzduch a poradne si to nahnat do plic. Ne vazne, ja chypu, ze ne kazdy muze mit trojciferné iq, ale tenhle kousek osla je fakt moc...
V motoru dochází ke spalování. Spalovací motor je mnohem méně nebezpečný, než oheň v kamnech. Zakážete kamna, uhelné elektrárny, teplárny, ale třeba i svařování atd?
Vy jste kouzelnej. Reagujete obviněním z hltání dezinformací. A hned v další větě navážete dezinformací.Já doufám, že tahle diskuse je plná ruských trollů. Protože jinak je to s úrovní inteligence obyvatel téhle země marný. :)
Prosím, uvádějte co máte pod "dezinformací" na mysli. Jinak jen zaplevelujete diskuzi dojmy a osočováním.
Dívejte se na to optimisticky. Během pár desetiletí jsme prodělali obrovský vývoj k lepšímu. :)Za socíku jezdila auta bez katalyzátorů, bez filtrů pevných částic, motory měly klasické karburátory, benzín měl v sobě jako aditivum sloučeniny olova.Jedněmi z nejběžnějších aut v té době byly Trabanty a Wartburgy, které měly jednoduchý dvoutaktní motor "papkající" směs olovnatého benzínu a motorového oleje. Své emise tento dvoutakt vypouštěl do ovzduší bez jakékoliv snahy o vyčištění.Tehdejší auta ani nebyla vybavena žádnými kabinovými filtry nasávaného vnějšího vzduchu, takže v kabině auta běžně býval silně cítít smrad z výfuků aut jedoucích před vámi.Minimálně v centrech větších měst provoz býval pořádně hustý a množství exhalací tomu odpovídalo.A nešlo jen o auta. Bytové domy v centrech měst zcela běžně topívaly uhlím, v lepším případě koksem.Uplynulo pár desítek let a ve srovnání s těmito dřívějšími podmínkami máme exhalace jen naprosto minimální, takže snaha tady je a je dost intenzivní.
Názor byl 4× upraven, naposled 3. 8. 2024 08:29
Možná tě to překvapí, ale největší podíl na snížení emisí mělo odsíření nafty a benzínu. U nafty zhruba 100x a benzínu 10x. Československo v tomto bylo dokonce průkopníkem a zahájilo odsiřování dřív než v západní Evropě.
To nevím, ale co naopak vím docela dobře, je, že když u nás v šokialistickém Československu jsme stále patlali olovnatý benzín spolu s motorovým olejem abychom to následně pálili v primitivních dvoutaktech, tak v Západním Německu se v té době už běžně prodával bleifrei benzín (bezolovnatý) a motory západních aut měly vstřikování a katalyzátory.A co se týká toho údajného průkopnictví v odsíření. Zatímco u nás umíraly Orlické hory pod náporem kyselých dešťů vzniklých z reakce vody a kyslíku s oxidem siřičitým a oxidy dusíku což byly produkty exhalací socialistických tepelných elektráren, tak v Západním Německu tepelné elektrárny od sedmdesátých let byly vybavované průmyslovými odsiřovači. U nás se s tímto začalo až po Sametovce 89, kdy komanči odešli navštívit Lejnina na smětiště dějin.:-)PS. Můžete mi dávat mínusů kolik chcete, ale na realitě tím nezměníte ani to příslovečné "ň". :)
Názor byl 3× upraven, naposled 4. 8. 2024 12:53
Obyčejná svíčka (resp. její zplodiny) vás zabije spolehlivěji než auto. Auto je proti svíčce učiněná fialka.Podle chemtrails a změny DNA jste měl víc dávat pozor ve škole už na ZŠ.
Vy jste spravny nedouk.
Dajte mi email pošlem Vám svoje číslo účtu očakávam, že mi tam pribudne aspoň 200 000 € aby som mohol vymeniť spaľovák za elektro auto.
Současnou změnou předpisu by přestalo být provozuschopné auto, které dle dřívějších předpisů provozuschopné bylo.Myslím, že by se o žádnou retroaktivitu nejednalo, maximálně by se to snad dalo nazvat "pouze" jako tzv. nepravá retroaktivita.Mám takové tušení, že něco podobného se už reálně aplikuje např. při vynucených výměnách kotlů. Provoz staršího kotle byl dle dřívějších předpisů OK. Dle nových předpisů bude tento provoz nelegální a kotel je třeba vyměnit za nový, splňující nové předpisy.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 8. 2024 21:50
Ona i neprava retroaktivita je spatne, protoze zasadne podkopava duveru ve spolecnosti. Pokud neco koupim, tak ocekavam, ze mi to bude fungovat co nejdele a ne, ze mi nekdo politickym rozhodnutim vyrobek znehodnoti. Totez plati i pro investice. Co je se statni podporou, k tomu uz nemam duveru, protoze se meni podminky za pochodu a bohuzel vzdy k horsimu...3-[
Frajer spis strasi volice. Kazdopadne nechapu, kdo si dnes koupi uplne nove spalovaci auto. Vubec neresim, co je lepsi, ale v dnesni dobe nejistot se spalovaky je to teda dobra loterie.
Já. Chovám se ekologicky. Nechci lithiovou katastrofu.
Tak si tipnete, kolik kg lithia je v jedne EV baterii. Je to mnohem mene nez vazi obsah vasi nadrze s benzinem/naftou. Ropa je nejvetsi svinstvo ktere dokaze na desetileti zamorit prostredi.
Tipni si kolik jedů a kyselin muselo být použito pro těžbu a zpracování lithia a ostatních vzácných odporností v baterce. Kolik mazutu spálily nákladní lodě, vlaky a náklaďáky aby rudu odvezly na druhou stranu planety ke zpracování.A zatím pořád nikdo neví co s tím toxickým svinstvem po ukončení životnosti. Je to problém podobný jadernému odpadu.Zkusím ti to zjednodušit: Ropa se těží ze země, teče z ní. Problém vzniká (pouze) při spalování. Pro pár gramů jedů v baterce musíš použít kilogramy vysoce toxických fujtajblů. A abys je zničil taky.Vygoogluj si to, panáčku.
Já jsem si koupila zcela nové spalovací auto, na benzin, bohužel se nedalo vyhnout hybridizaci, tak je to alespoň jen zcela základní mild hybrid, jehož přínos nijak nepozoruji. A budu s ním jezdit, dokud budu moct jezdit. A máme v rodině také zcela nový diesel a to čistě proto, že jezdí denně stovky km, což autíčko na baterky prostě nedokáže.
Ja si v pristich 6-12 mesicich nove auto se spalovacim motorem koupim. A temer jiste se vyhnu i nezadouci hybridizaci. Stale jeste to neni zadny problem.
Už jsem začal trénovat na kole. Za pár let zakážou vše kromě elektromobilů a pak budou i chtít, aby vše umělo létat nebo jinou kravinu, takže jezdit se bude dát jen na kole nebo koloběžce. Kdyby alespoň existovala nějaká zakrytovaná tříkolka, aby do toho na delších cestách nefoukalo a nepršelo. (myslím klasickou pro dospělé a šlapací, ne elektro.)
Na bicykli sa dá patrične obliecť. Kadejaké rikše so strechami, to je len oštara. V škandinávii bežne jazdia za každého počasia.
neco jako e-hadraplán ? :-D
"Za pár let zakážou vše kromě elektromobilů..." a pak udělaj elektriku na příděl :-D
My ty elektronesmysly prosadíme i kdyby na chleba nebylo! Vládnoucí ganitura absolutně odtržená od reality
Platit to celosvětově, tak možná jo, ale takhle???
Smířit se s tím, že když sousedovi chcípne koza, tak může chcípnout i ta moje, není obvykle správný postoj.
inak spomenul im niekto, nieco take ako lietadlo? Len sa pytam, tie tiez nieco spaluju... ehm.
No do letectvi se Eurosajuz ma tendenci srat jeste horsim zpusobem. A i nektere konkretni evropske zeme. Jen to zatim nedoslo az do tehle zhoubne faze.
Jo, začít zákony uplatňovat retroaktivně, nejen v oblasti aut... to by začala asi veliká legrace ... která by ideálně mohla skončit i defenestrací vywoukovaných ichtylů v Bruselu B-]Ovšem v tomto případě si myslím, že to je mediální dělová kanonáda, aby vystrašili lidi a aby si nekupovali dýzly. Později mohou začít kanonýrovat i benzíňáče... aby každý radši zruinoval své konto a šel si koupit ty elektrické nepraktické škopky... protože chtějí mít v klid v mysli, že tohle přece Brusel chce, takže jim to nezakáže.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2024 18:00
ty defenestrace, boze. placat nesmysly.
Ta úvodní AI generovaná fotka k tomu to článku je vyloženě trapná.
Hlavne se nekouri ani z vyfuku, ale nejak z prostredku narazniku :D
a Octavia nema 4 laufy
To má být elektroauto, kterému právě začala hořet baterie. 😂
Tak na upoutani pozornosti jsou tyhle absurdity docela dobry :-D
Tahle oktavka je dnes uz stare auto a za par let uvidis takovych mnohem vic. Predchozi generace cudi jako blazen.
Když se do rozhodovacích pozic dostanou fanatici, je možný jakýkoliv nesmysl. Fanatik je totiž řízen ne rozumem, ale ideologií.
A ktera ideologie vlastne zahrnuje NEDC testy? :-)
Testy a emisní limity jsou pro fanatika prostředkem jak dosáhnout svého cíle (zákaz spalovacích motorů) aniž by takové motory musel rovnou zakázat. Například stanoví takové limity, které odporují fyzikálním zákonům a vyhlásí, že jinak se všichni udusíme, nebo planeta shoří v ohni pekelném.
Mne spis zajima ta konkretni ideologie, nez fantazie o ohni pekelnem ;-)
Zeptejte se Peksy v jakých stranách je věřících nejvíc a kde tvoří tato víra páteř jejich politiky.
a co auta 50 let starý který žádnou Euro normu nemaj... STK projdou protože se u nich emise neměří... ty asi budou jezdit pořád co ? :-)
Jo. Od 30. let vys je to veteran a ma vyjimku. Akorat jsou tam podminky jako ze musi byt udrzovany v radnem stavu, odpovidat parametrum z doby vyroby a tak..
Kterezto podminky jsou v praxi dodrzovany / vynucovany ruzne a jsou dobre pouzitelne jako korupcni nastroj. Vim o par lidech, kteri si na tom hezky namastili kapsu.
Ak by sa prijal tento retroaktívny zákon, znamenalo by to, že ani majitelia benzínových automobilov by sa necítili bezpečne.
No on by se bezpecne necitil asi zadny pricetny obcan. Nejde o to, zda ma nebo nema nejaky vuz.
Nechápu proč extrémně hlídat nízké emise nových aut, když jezdí tolik starých, která při rozjezdu čoudí jako traktor.
jo starý náklaďáky, bagry, jeřáby atp. To je síla. Nehledě na ty osobáky s vyrabovaným filtrem který u nás nikdo taky neřeší a řešit nebude. Tady by se mělo začít a ne od konce u v podstatě čistých Euro5 a 6 motorů.
To, že nevidíš kouř, neznamená, že je to čisté. Dokonce existují názory, že nová auta vytvářejí možná ještě horší problém, než ty stará.Zdar Max
Názory však nejsou fakta. A to je problém. Zdar a zopákněte si ZŠ.
Vy porad operujete ucivem ZŠ a ani nechapete, ze se tady trefujete do lidi, kteri maji akademicke vzdelani. Chapu, vy mate zrejme dokoncenou ZŠ a ve vasich ocich to je vrchol vzdelani. Mel byste zustat pri zemi a nedelat ze sebe pitomce.
Fakta jsou jasná, dřív to bylo v háji i dnes to je v háji. Pak se můžeme bavit o tom, co je horší. Někdo tvrdí, že to, co bylo dřív, někdo, že aktuální stav. Nepanuje neshoda na tom, že by to nebylo zlý, jen se rozchází názor, co je horší, zda to, či ono.Zdar Max
To už ale neplatí. Nejsem na to odborník, ale tuším, že se bavíme o pevných částicích a NOx, které se začaly řešit až normou 5. Od té doby je každá další norma výrazně lepší než předchozí a starší auta. Na druhou stranu, je mnohem větší množství aut. V 90 letech mělo auto asi každá druhá rodina. Dneska je úplně normální když jsou v rodině dvě a více aut. Plus firemní apod. Navíc tranzitní doprava je mnohonásobně větší než před 30 lety. Lidi v větších městech o tom mohou vyprávět....
Ale platí. Jediné, co se dokázalo, jsou ještě menší částice, kterou nejde na STK měřit (údajně ani na některých STK nezměří, že nefunguje správně DPF). Navíc měření emisí na STK je v 90% státem posvěcený podvod.Reálně od dob minulých tedy tyto částečky nezastaví nos ani plíce, ale dostanou se přímo do těla člověka a tam začnou dělat možná ještě větší bordel.Pokud tě to zajímá, tak podovdy na STK:https://x.com/LiborFleisNěco o škodlivosti součansných EURO norem (je to v nějaké části videa, už si nepamatuji přesný čas):https://youtu.be/H_lJ_a_lJoIVychází mi tedy z toho, že měření emisí je jeden velký podvod, stát má veškerá data a nic neřeší a prochází cokoli. Současný stav měření STK je tedy naprosto zbytečný.Snaha o lepší emise skončila tak, že "co oko/plíce nevidí, to srdce nepálí", ale reál je pořád špatný.Nu, a protože jsou mafiáni z STK vystrašený z EV, tak se snaží v rámci STK protlačit měření kapacity trakčních baterií. Naprostý nonsense.Zdar Max
V Evrope pribylo par aut, ale v Asii pribylo par stovek milionu aut. Pred 20 lety jezdil Cinan, Ind, Vietnamec, ... na kole a dnes jezdi snad vsichni v aute. Cesky Pepik vidi jen svuj talir a nevidi ty obrovske zmeny ve svete a vetsina Pepiku se ridi podle svych dojmu. Proto u nas je takovy problem aby lidi pochopili vaznost situace.
Účelová technika vydrží tak dlouho, dokud plní svůj účel s dostupnými náhradními díly. Úzký a velice specifický trh, do kterého by neměl zasahovat zelenorudý produkt socialistických pavěd. Ono totiž platí, že stará technika je svým způsobem těžko překonatelná v kritických situacích. Standardně vyjížídí s moderními Man (TGM 13.240 BL), Scania (P 340 CB), ale jakmile začne trochu kouřit na kopcích, tak vytáhnou vejtřasku - přesně tu primitivní V3S, ze které stále něco teče, zadýmování v základu, jenže se prokouše přes mokřad/bahno v lese pod kopcem, potom se přes šutry vyšplhá až na kopec a začně hasit. Moderní vozy tam nedostanete, vlastně se tam nedostanete ani T813/5. Patrol z 92 mi projede a vyhrabe se ze všeho, kam moderní SUV ani neodváží podívat. Některá technika by prostě neměla podléhat zelené debilitě - to znamená, že by se mělo myslet více pragmaticky, než zeleno rudě. Až budou záplavy, požády, sesuvy, tak vás z toho vyseká právě taková technika.
Nechat někoho aby si koupil auto vyhovující všem právním předpisům a pak mu zakázat v něm jezdit je stejně sociálně citlivé jako rána palicí mezi oči. Uvědomují si ti páprdové v EU že ti méně majetní si na nové auto šetří řadu let?
Jejich problém, mají být bohatí. Stále mohou chodit pěšky a na kole. Nebo si odříct naftu a koupit si elektomobil. (sarkasmus, ale bohužel asi i myšlenky v hlavách eurokomisařů)
Než naftu, tak si vážně raději koupím elektro. :D
Práveže to by vôbec nedávalo zmysel... Naftu si ľudia kupujú hlavne na dlhé trasy.
Já nejezdím každý den a do obchodu zajdu pěšky. Jezdím tak 3x týdně, ale vždy je to 100-400km. Moje žena každý den dojíždí do práce 85km tam a zpět. Také má diesel. Pro ni by se EV nevyplatilo, protože v práci nenabije a doma přes noc by to bylo ze zásuvky. Já nad EV uvažuji, ale od auta očekávám víc než přejezd z bud A do bodu B.
Mě vždycky baví, jak si lidi myslí, že ojetým autem jezdí jen "méně majetní". Já mám 2 auta, každé 17 let. Vypadají pořád docela dobře a především skvěle jezdí. A stála zlomek ceny nového. Jo, klidně bych si mohl jít koupit nové auto... ale přijde mi, že je lepší ty peníze investovat jinde a z výnosů si žít třeba čtvrt roku v nějaké tropické tramtárii, než kupovat nové auto.
Jiste, ale tohle jsou prece vyjimky.
Souhlas. Protože nový auto je snad ta nejhorší "investice". Ve chvíli převzetí klíčků od prodejce ztratí minimálně 10% ceny, za kterou ho nový majitel koupil.
To plati ale pro uplne vsechno co kupujete. Dokonce i kdyz si koupite ojetinu z autobazaru, tak to mate uplne stejne. A v autobazaru se prodava snad vetsina ojetin. Znate nejake zbozi ktere muzete po nakupu prodat za stejnou nebo dokonce vyssi cenu? Za bolseviku to bylo u nedostatkoveho zbozi. Ale takove casy snad nemuze nikdo chtit zpet. Vas komentar je bezcenny. Jen vykrik.
Jiste, ze zname... treba zlato, umeni, vetsina sberatelskych predmetu... A pro nekoho mozna prekvapive, patri sem i auta, ktera jsou vyrobena v limitovane serii nekolika kusu, proto jsou vhodna i jako investice. ;-)
Tady se bavime o beznem zbozi. Verim, ze zdejsi experti by do takoveho umeni, zlata a jinych sberatelskych cennosti asi nikdy neinvestovali. A pokud ano, tak by nejspis naleteli podvodnikum a platilo jeste vic to hore popsane. Takze i tento vas komentar je zbytecny.
Tak já vykřiknu ještě jednou: slovo "investice" jsem dal do uvozovek proto, že auta z běžný produkce žádnou investicí nejsou. Ano, i autům z bazaru klesá hodnota. Nicméně nejspíš po podstatně nižších částkách (než u nových aut), protože už jsou to ojetiny. Ale to je jedno.Pobavilo mě, jak ostatní komentáře označujete za zbytečné, ale sám těch zbytečností namelete daleko víc :-D
Im je to jedno oni si myslia, že všetci majú platy a servis ako oni....
hlavne vklidu, toto se rozhodne nestane
Problém je v tom, že niekoho napadlo prijať retroaktívny zákon.
Kdyby mel byt problem vsechno, co nekoho napadne, tak by se musely vsechny internetove diskuse zakazat a facebook nechat rovnou i vysvetit :-D
Ich napádajú iné zvrhlosti. Ale kľudne, pokusy o zákazy zbraní (a zhabat legálne nadobudnutý majetok tým pádom) nechali ľudí chladnými, ved väčšina zbraň nemá.Keď súdruhovia pôjdu takto ďalej, naserú každého občana lebo sa ho to (konečne!) dotkne a snáď nastane v Bruseli defenestracia úradníkov.Bolo by na čase.Možno aj toto prejdú ľudia mlčaním ale taky pokus zakázať mäso by snáď už väčšinu prebral.
"defenestracia úradníkov"Tahle zverstva se v drtive vetsine nerodi v hlavach uredniku, ale volenych politiku, kteri si z neznameho duvodu usmysli, ze i na tohle nekde vzali mandat.Ne, na destrukci zakladnich pravidel pravniho statu jim nikdo mandat opravdu nedal!
Na vela veci dnes uz uplne beznych by ludia pred nie tak vela rokmi reagovali uplne rovnako.
Konecne nekdo, kdo dokaze spolehlive predpovedet rozhodnuti soudu :-D
tak snad ne ale uznej ze je to mazec, par tisic mrzaku politiku diktuje par stovkam milionu co muzou a co ne, uplne citim blizici se posledni kapku a pak uz jen nasilí... a bude zcela opravnene. :-) Zacal bych vypalenim EP...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.