Lukáš Mahdal (LukSHA-256)
17. 4. 2023 • 13:26

Důsledky a celkově nesmyslnost Euro 7 perfektně shrnul Filip Turek v tomto podcastu:
https://www.youtube.com/watch...

Xwert Is
17. 4. 2023 • 12:57

Takýto panflet na miliardu strán môžu vyprodukovať len eurobyrokrati. Čo ich po tom, že v reálnom živote je to nezmysel... Mňa len udivuje, že tlupa politikov ktorá nemá ani len poňatia ako také auto funguje rozhoduje o tom čo všetko má a nemá robiť.
Zaujíma ma však jedna vec. Píše sa, že v roku 2035 si v Európe nekúpime auto s klasickým motorom. Čo ak si také auto kúpim mimo EÚ? Táto norma Euro 7 predraží už tak drahé autá čo bude mať za následok nižšie predaje, tým pádom nižší príjem pre automobilky a teda neviem či budú mať ochotu ešte financovať ďalší vývoj.
Ten geniálny nápad, že sa auto vypne samé niekde v strede ulice je tiež super. Hneď som si predstavil situáciu ako kolabuje doprava v meste lebo kde tu stoja autá ktoré sa nemôžu pohnúť nikam lebo emisná norma 😃 Takže ak sa Vám auto zastaví tak ho asi budete môcť len odtiahnuť. Tak to by som si pozrel. Nehovoriac, že také autá budú blokovať aj priechod pre sanitku, hasičov atď....
V tom Bruseli by mali brať menej drog pretože potom vymýšľajú také chujoviny čo triezveho človeka ani len nenapadne.

jirik66
17. 4. 2023 • 8:14

Euro 7 je naprosto zbabraná a horkou jehlou ušitá norma, jak po technické tak po legislativní stránce.

pcwifi
17. 4. 2023 • 8:12

bezemisni zona... no jesi pak maji neco takove i v cine... kde neni nic neobvykle ze z okna nevidis ani na par stovek metru pro smog. Serte lidi dal a doufam ze se brzo dockame nejakeho statu a referenda pro vystup z eu, tzv. euxit. To co vymejslej ti nahore + eko teroristi je uz vic jak prehnane a fakt jen otazka casu, kdy se nekdo šprajcne. A opet si pripomenme, evropa auty, tovarnami apod. muze za cca. 9% celosvetoveho znecisteni, ale Euro7 apod. howna vypadaji, jako by mohla za 89%. Nemci se slavou stopli 3 jaderky, v cine planuji desitky bloku, nemluve o uhelkach, pohledejte si clanek : Čína jde proti proudu. Letos spustí nové uhelné elektrárny o výkonu 31 Temelínů.
No... jak to bylo v 1 rozhovoru - smeruje do do riadnej piči... a co pomože ? Odjebať sa odtialto 😀

VojtaK2
16. 4. 2023 • 22:53

Celkové emise z aut jde snížit dvěma způsoby. Snížit emise na jedno auto nebo snížit počet aut. Když budou auta drahá, tak jich bude míň a cíl snížení emisí splněn. Paradox toho je, že automobilky budou víceméně vyrábět jen těžká SUV, protože tam se to zdražení vsákne a kdo si koupil auto za 1,5mil tak si ho koupí i za 2mil. Majitel Dacie si auto za 800k místo současných 300k prostě nekoupí. Možná, že budou průměrné emise nových aut paradoxně vyšší než nyní. Ale díky vyšším cenám jich bude min.
Vlastně to cíleně vytvoří inflaci, což je jiným způsobem chudnutí. Ve výsledku je bohatství společnosti definované tím, kolik toho spotřebuje. Dvě třetiny lidí nebudou mít peníze na individuální dopravu. Bohatí budou jezdit pořád dál a budou mít čistší vzduch. Zbytek populace čistší vzduch a sníženou mobilitu. Sestěhují se do nájmů do měst, kde budou mít služby a práci dostupné veřejnou dopravou.

Katikakus
Katikakus
16. 4. 2023 • 14:28

Ono to nebude tak horké. Již dnes je jasné, že žádný zákaz ICE aut se nekoná. Každá norma se dá změnit nebo odložit její platnost. Bohužel u nás to bude vykoupeno likvidací automobilového průmyslu a obrovskými náklady, než si ekopošuci z řad levičácké lůzy uvědomí, že takto to fakt nejde a nepůjde.

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2023 14:38

jvvj
jvvj
16. 4. 2023 • 9:19

Zajímavé. Tahle humorná norma už některé dezolátčiky (z nedostatku jiných pozitivnich zpráv) dohání k tomu že tu znovu píší o šibenicích.Prostě už ani nepotřebují článek o válce, pod kterým by svoji agresivitu a chuť vraždit vyzvraceli. Stačí jim zmínka o elektromobilech a už staví šibenice...

jinej Michal
16. 4. 2023 • 7:48

Obhajci teto, dle me pomylene, logiky stale neberou v potaz dost podstatnou vec. Tezba, vyroba a likvidace (nic z toho se neda oznacit jako ekologicke) se musi udelat, pokud tu chceme FVE, elektromobilitu ci trebas jen penove matrace, tak to nekde musi udelat. To opravdu zijeme pokrytecky jak ti co hazi odpadky z okna v domeni, ze to co je za plotem uz se nas netyka? Planeta je kulata a oblibene odsunuti kominu o par kilometru dal, problem nevyresi. Co ho vyresi je nizsi zalidneni planety. Mene konzumentu s pocitem, ze mohou dosahnout na technologicky pokrok, znamena mene kominu kdekoliv jinde. A ted jak na to. Me trebas neco napada, ale to uz je pry konspirace…Takze se musime smirit s tim, ze aktivisticti teroriste budou dale pouzivat technologie, proti kterym bojuji a uzivat si tak komfortu trebas pouziti vozu k prijezdu na demonstraci proti automobilum a lepidla, kvuli jehoz vyrobe mame jinde na planete pekne svinstvo minimalne na pozemku tovarny.

Johnnny64
Johnnny64
16. 4. 2023 • 5:58

Clanok som ani necital, ale ten opacny efekt mi pride pomerne logicke. Je uplne k nicomu mat ekologicke auta, ked si ich nikto nemoze dovolit. A dnesny trend v EU je ekologicke auta skor znepristupnovat, takze ludia su casto nuteni jazdit na starych vergloch (EURO4 -). Vyhoda je akurat v tom, ze sa nemusia vyrabat nove a tak je to nejaky moj nazor, ale vycislit a porovnat emisnu stopu jedneho, alebo druheho pristupu nedokazem.

Jan Pohorelicky
16. 4. 2023 • 1:32

Jakej tree hugger tohle psal 🤣🤣🤣 Buď můžeme zajistit levnou a kvalitní dopravu a ekonomicky prosperovat nebo řešit sračky jako Euro7 a v chudobě se starat o "planetu" i když nevíme jestli to má efekt. (Teda odborníci samozřejmě potvrdí, že ano)

Akademik CZ
Akademik CZ
15. 4. 2023 • 22:04

vždycky když mě v mym autě s Euro6 na močovinu a start/stop systémem míjí nějakej idiot ve starym Passatu nebo Mondeu a nechává za sebou oblak černýho kouře říkám si k čemu ty buzerantský normy jsou když si tyhle magoři stejně dělaj co chtěj a jejich jeden pekáč zasviní vzduch jako 100.000 aut s Euro6 normou (ano čtete správně).
Tohle asi policajty ani jiný orgány netrápí.
Nebo 50 let starý Tatry a Liazky kterejm lítaj z komína snad rovnou brikety. Ty mají ovšem vyjímku že ? A proto budou jezdit heště dalších 50 let (ten motor to vydrží).

Kuba.77
15. 4. 2023 • 17:57

Chápe někdo proč hybridy nesmí do bezemisních zón i pokud by jely čistě na baterii? Tohle diskriminování/nezvýhodňování hybridů mi přijde divné, týká se to i dálniční známky a parkování. Místo toho aby se hybridy zvýhodňovaly jako kompromis mezi klasickým a elektro autem... přitom jinak dává smysl i koupě staršího hybridu, což u elektroaut ne.

Bery
15. 4. 2023 • 17:21

"Odborníci tyto údaje přepočítali v roce 2018 na nějakých 70 000 předčasných úmrtí, které souvisely právě s těmito škodlivinami."
Aha, odbornici... A kolik to bylo umrti pred Euro 5 ? Nebo jeste jinak... Neni co resit, protoze v roce 1980 na emise uz lidstvo vymrelo. 😝

Atlasz1
15. 4. 2023 • 17:17

Takze system, cez ktory vas zdania, ked nabijate auto z vlastnehuo solaru alebo zasuvky v praci sa bude volat OBFCM.
O tri roky teda asi nebude na trhu jediny kompakt, ktory by mal dovolene tahat prives koli emisiam. Kupte si radsej trojtonovy pickup a vyvazajte sa v nom kazdy den, ak potrebujete obcas nieco vacsie odviezt. To bude ekologia.

Jan K
15. 4. 2023 • 17:16

Spíš bych řekl, že se o nás postará kubánský syndrom.... to bude veteránistů. Já si auto s rokem výroby po 2005 již nekoupím. Žádné ty hipsterské vychytávky nechci.

intago
15. 4. 2023 • 14:44

Tonoucí se stébla chytá. Je tom i pokrytectví jako prase.
Líp než tyhle magoriny je zavést max.kombinovanou spotrebu 5.5 l. A omezit osobní dopravu v městech. Od toho je MHD.
Ekologické katastrofě se stejně nevyhnou příští generace

CZMartin22
15. 4. 2023 • 13:32

Skvěle a srozumitelně i pro netechnicky vzdělané lidi se k tomu vyjádřil Martin Hrdlička ze Škodovky.
https://www.youtube.com/watch...

Pindulin
15. 4. 2023 • 13:11

Problem je jako vzdy stejny. Ekofanatik vzdelany v nějakém netechnickem oboru vezme graf a navrhne zmenu, přestože jedine na cem mu zalezi je vysledne zkreslené cislo. Neni zly, jen není dostatečně vzdělaný a nedochází mu to. Prijde technik a pokusi se ohnout technologii. Vysledek je treba jako ten s bateriemi, kdy se v novych vozech baterie nabiji jen v situaci, kdy to motor nezatěžuje. Ty baterie bezne odcházejí kolem druhého roku. Me se to v aute za rok a pul nestalo, ale kamarad se stejne starou škodovkou uz jezdi na druhou baterii. Takze jsme dokazali zvysit spotrebu baterii o vice jak 100% za celkem brutalni cenu. Ale zelený úředník je spokojený, grafy vycházení.
Jediné jak tohle zmenit je vstepovat detem do hlavy, ze technické obory jsou budoucnost. Samozrejme potrebujeme i zbytek, ale ne v takovém množství.
------
Vice technicky vzdelanych lidi a tupci typu youtubera elektrodad maji smulu...

Jozef Lenin
15. 4. 2023 • 12:57

Cele je to nesmysl. Zatimco Evropa chudne a vynaklada biliony eur na nesmyslny green deal, Cina se smeje jak sponzorovanim tech par “spravnych” nazoru ziskala zakazky za biliony eur a zabezpecila svuj vlastni blahobyt. Politici by za green deal meli sedet jako za vlastizradu, umyslne znicit ekonomiku vlastniho statu muze jenom hlupak.

Určitě si přečtěte

Články odjinud