Důsledky a celkově nesmyslnost Euro 7 perfektně shrnul Filip Turek v tomto podcastu:https://www.youtube.com/watch...
O celkové nesmyslnosti Euro 7 mluví rozumně víceméně každý, kdo je alespoň trošku v obraze.
Takýto panflet na miliardu strán môžu vyprodukovať len eurobyrokrati. Čo ich po tom, že v reálnom živote je to nezmysel... Mňa len udivuje, že tlupa politikov ktorá nemá ani len poňatia ako také auto funguje rozhoduje o tom čo všetko má a nemá robiť. Zaujíma ma však jedna vec. Píše sa, že v roku 2035 si v Európe nekúpime auto s klasickým motorom. Čo ak si také auto kúpim mimo EÚ? Táto norma Euro 7 predraží už tak drahé autá čo bude mať za následok nižšie predaje, tým pádom nižší príjem pre automobilky a teda neviem či budú mať ochotu ešte financovať ďalší vývoj. Ten geniálny nápad, že sa auto vypne samé niekde v strede ulice je tiež super. Hneď som si predstavil situáciu ako kolabuje doprava v meste lebo kde tu stoja autá ktoré sa nemôžu pohnúť nikam lebo emisná norma 😃 Takže ak sa Vám auto zastaví tak ho asi budete môcť len odtiahnuť. Tak to by som si pozrel. Nehovoriac, že také autá budú blokovať aj priechod pre sanitku, hasičov atď....V tom Bruseli by mali brať menej drog pretože potom vymýšľajú také chujoviny čo triezveho človeka ani len nenapadne.
Euro 7 je naprosto zbabraná a horkou jehlou ušitá norma, jak po technické tak po legislativní stránce.
Jinak já samozřejmě jsem pro elektromobilitu, je velmi potřebné vytvořit alternativu ke spalovacím motorům. Ale takto ne soudruzi, takto ne ...
Co to ma s elektromobily? Tyka se spalovacich motoru, ne?
Euro 7 se tyka i elektromobiluMP
Ale prd. Netyka se prechodu k elektromobilum. To, co predepisuje elektromobilum je okrajove a celkem v pohode splnitelne, aniz by bylo nutne neco vyznamneho menit.
Emise z brzd a pneumatik se tykaji i elektromobilu. Navic tam ma byt jeste to hlaseni o stavu a nabiti akumulatoru. Rekl bych, ze tohle elektromobil taky asi nezlevni... 😝
Proc by mel elektromobil nekam hlasit stav baterie? 😀Kruci lidi, premyslejte nad tim trochu. Stav baterie se ma kontrolovat u hybridu, aby se nepreply na spalovaci motor, kdyz budou v bezemisni zone.
Co takhle si ten clanek precist ? Predevsim ten odstavecek "Hlídání na dálku" 😉
To není ani norma, to je čirá IDEOLOGIE! 3-[
Ideologie jsou tyhle vykriky. Norma je proste norma.
Kdyz je nejaka norma technicky neproveditelna tak se jedna o ideologii.
Pane Lenine, ideologie je treba komunismus. Norma je porad norma, bez ohledu na to, jestli se ideologum zda nebo nezda splnitelna.
bezemisni zona... no jesi pak maji neco takove i v cine... kde neni nic neobvykle ze z okna nevidis ani na par stovek metru pro smog. Serte lidi dal a doufam ze se brzo dockame nejakeho statu a referenda pro vystup z eu, tzv. euxit. To co vymejslej ti nahore + eko teroristi je uz vic jak prehnane a fakt jen otazka casu, kdy se nekdo šprajcne. A opet si pripomenme, evropa auty, tovarnami apod. muze za cca. 9% celosvetoveho znecisteni, ale Euro7 apod. howna vypadaji, jako by mohla za 89%. Nemci se slavou stopli 3 jaderky, v cine planuji desitky bloku, nemluve o uhelkach, pohledejte si clanek : Čína jde proti proudu. Letos spustí nové uhelné elektrárny o výkonu 31 Temelínů.No... jak to bylo v 1 rozhovoru - smeruje do do riadnej piči... a co pomože ? Odjebať sa odtialto 😀
Čína jde také čím dál více po elektromobilitě a snižování emisí. Nevím ale, do jaké míry. Už je to ale několik let zpátky, co se některým tamním firmám vyplatilo vyrábět 14 dní v měsíci, aby nepřepálily měsíční vypouštění CO2 a nemusely platit poplatky. To, že jde Německo proti jádru, je špatně, dalo by se říci, že silně spoléhají na státy kolem sebe. Je to z jejich strany takové trochu pokrytecké.Zdar Max
Cina chce elektromobily predevsim do oblasti, kde se dnes neda dychat a za cely rok lide nepozmaji jakou barvu ma nebe. Ale predevsim maji v planu expanzi do EU, coz je hlavni motor jejich vyvoje timto smerem. Ona Cina se na rozdil od EU chova velmi pragmaticky.
Nejsem si jist, zda Evropský trh je natolik velký. Někde jsem četl různá data, jakým procentem se EU podílí na Čínském exportu a nebylo to moc závratné číslo. Spousta toho jde do celé Asie apod. Jak je to s uspokojováním jejich vlastního trhu, to také nevím.Zdar Max
Nelze srovnavat se soucasnym podilem. Oni s touto zmenou citi svou prilezitost. Jejich ambice je nahradit evropske automobilky...https://www.garaz.cz/clanek/blog-cinska-automo...
Cina Evropu nepotrebuje. V podstate je ve stavu, ze ji uzivi vnitrni trh.Motivace k ekologii je tam ta spravna: s tim, jak v Cine roste zivotni uroven, nemuseji lide resit kde vzit tu "hrstku ryze na den", ale chteji zit v hezkem domu se zahradkou v ciste a zdrave krajine.MP
Cina mozna Evropu nepotrebuje, presto se sem chce vehementne protlacit. A to nejen u elektroaut. Hrozne radi by v Evrope prodavali i treba vlaky. Cinsky CRRC (nejvetsi svetovy vyrobce) se na nase koleje snazi protlacit uz hodne dlouho, ale tam to neni tak snadne, jako na silnice. 😉
Nerikam NECHCE. Rikam NEPOTREBUJE (uzivi se i bez nas)Jo, konkurence by evropskym firmam prospela. Ale bude to odezdikezdi, tedy EU uvali 150% clo na dovoz cinskych aut a evropske automobilky budou zase vyzivane i s Euro 7 a primerene napalenymi cenami :(MP
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 4. 2023 18:18
ayo takze nove uhelky = snizovani emisi, no ty blaho dobre to ma cinan vymysleny jen co je pravda ! 😝 Zapomen, cisla na papire, prohlaseni a dalsi kydy, kery umi cinan skvele, realita je takova ze elektriny zrovna v teto zemi asi nebude nikdy dost a rychle se da vyrabet dnem ci noci z jadra - ale nez postavis jaderku, tak to chvili trva a pak uhlí. Kdepak, vystavba uhelek teprve nabere na obratkach, se budem ece divit 😁
Já ale neříkám, že nestaví uhelky. Číná má dlouhodobě energetickou krizi, staví hafec jaderek a do té doby se to snaží lepit všemožně včetně uhelek. Proto pořádali i hon na minery, aby snížili energetické ztráty.Každopádně to není v rozporu s tím, že tlačí na snižování emisí. Oni na to fakt tlačí a hodně tlačí i EV, jenomže jak už jsem napsal, tak prostě nemají dost energie.A upřímně, i kdyby měli třeba ty EV živit uhelkama, tak to vyjde pořád líp, protože sice tím nedokáží snížit emise na světové úrovni, ale dokáží tím dostat část plynových, zvukových, brzdových aj. emisí z měst, což má obrovský přínos pro kvalitu života obyvatel měst.Zdar Max
Celkové emise z aut jde snížit dvěma způsoby. Snížit emise na jedno auto nebo snížit počet aut. Když budou auta drahá, tak jich bude míň a cíl snížení emisí splněn. Paradox toho je, že automobilky budou víceméně vyrábět jen těžká SUV, protože tam se to zdražení vsákne a kdo si koupil auto za 1,5mil tak si ho koupí i za 2mil. Majitel Dacie si auto za 800k místo současných 300k prostě nekoupí. Možná, že budou průměrné emise nových aut paradoxně vyšší než nyní. Ale díky vyšším cenám jich bude min.Vlastně to cíleně vytvoří inflaci, což je jiným způsobem chudnutí. Ve výsledku je bohatství společnosti definované tím, kolik toho spotřebuje. Dvě třetiny lidí nebudou mít peníze na individuální dopravu. Bohatí budou jezdit pořád dál a budou mít čistší vzduch. Zbytek populace čistší vzduch a sníženou mobilitu. Sestěhují se do nájmů do měst, kde budou mít služby a práci dostupné veřejnou dopravou.
Zabudol si zaratat existujuce auta. Ked si auta bude kupovat len minimum ludi ostatny budu jazdit na sucastnych pastikach. Tj emisie zostanu tam kde su nepojdu pomaly dole ako by to islo prirodzenejsim vyvojom
Kolik set tisic km musi jeste najet "sucasna pastika", aby vytvorila tolik emisi, kolik se uvolni pri vyrobe a provozu noveho auta? Zvlast kdyz se casto jedna o usporne diesely s emisemi CO2 pod urovni EURO 6 benzinaku.MP
Klid, stará auta se snadno zakážou... 😉
Ono to nebude tak horké. Již dnes je jasné, že žádný zákaz ICE aut se nekoná. Každá norma se dá změnit nebo odložit její platnost. Bohužel u nás to bude vykoupeno likvidací automobilového průmyslu a obrovskými náklady, než si ekopošuci z řad levičácké lůzy uvědomí, že takto to fakt nejde a nepůjde.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2023 14:38
Zajímavé. Tahle humorná norma už některé dezolátčiky (z nedostatku jiných pozitivnich zpráv) dohání k tomu že tu znovu píší o šibenicích.Prostě už ani nepotřebují článek o válce, pod kterým by svoji agresivitu a chuť vraždit vyzvraceli. Stačí jim zmínka o elektromobilech a už staví šibenice...
Beru im auta, co na nich vo vysledku nema o moc mensie dopady nez ta vojna.
Myslite, ze z te neopodstatnene paniky taky zacnou umirat? 🙂
Neopodstatnena panika to nie je. Minimalne dnes je to realita, nakolko su auta coraz tazsie dostupne ci uz nove, alebo jazdene. EURO 7 to nezlepsi. Mozno sa to zlepsi v buducnosti, ale nemyslim si, ze prave toto je cielom.
To ale neni odpoved na podstatu otazky..
A přitom jedinný kdo mluví o válce jsi ty.
To koresponduje s tim co napsal, ne? Clanky o valce uz ani NEpotrebujete 😉
No to je fakt. Píšu o válce na ua. Vy, páťáci, píšete o šibenicích v čr...
Obhajci teto, dle me pomylene, logiky stale neberou v potaz dost podstatnou vec. Tezba, vyroba a likvidace (nic z toho se neda oznacit jako ekologicke) se musi udelat, pokud tu chceme FVE, elektromobilitu ci trebas jen penove matrace, tak to nekde musi udelat. To opravdu zijeme pokrytecky jak ti co hazi odpadky z okna v domeni, ze to co je za plotem uz se nas netyka? Planeta je kulata a oblibene odsunuti kominu o par kilometru dal, problem nevyresi. Co ho vyresi je nizsi zalidneni planety. Mene konzumentu s pocitem, ze mohou dosahnout na technologicky pokrok, znamena mene kominu kdekoliv jinde. A ted jak na to. Me trebas neco napada, ale to uz je pry konspirace…Takze se musime smirit s tim, ze aktivisticti teroriste budou dale pouzivat technologie, proti kterym bojuji a uzivat si tak komfortu trebas pouziti vozu k prijezdu na demonstraci proti automobilum a lepidla, kvuli jehoz vyrobe mame jinde na planete pekne svinstvo minimalne na pozemku tovarny.
Ja ale neviem nikom kto toto popiera. Zaroven by ale malo platit, ze aj napriek tej tazbe atd atd atd, je vysledna energeticka stopa nizsia. Ani nafta/benzin sa predsa len tak neobjavia v nadrzi a je za tym process s vyznamnou emisnou stopou.
A ta energie se distribuuje vzduchem? Vite kolik CO2 se vyprodukuje u vyroby km kabelu pro silnoproud? Nebo kolik CO2 se vyprodukuje u vyroby jakekoliv baterie? Podle me zadne auto na benzin tolik nevyprodukuje za celou svou zivotnost.
Popira to hodne lidi. Kdyby se to nepopiralo, nikdo nemuze rici, ze elektromobilita a fotovoltaika je zelena.Vis, ona ale tezba ropy prestat nemuze. Je nutne si uvedomit, ze z ropy a plynu se dela krom nafty a benzinu take plast (kvalitni), delaji se z ni barviva, prisady do leku, prisady do potravin (tohle si spousta lidi vubec neuvedomuje), hnojiva a tak dale. Tedy realita je takova, ze budeme mit diky protezovani techto zelenych nesmyslu vetsi zatez na ekologii a jeste k tomu budeme muset stale tezit ropu.
Clanok som ani necital, ale ten opacny efekt mi pride pomerne logicke. Je uplne k nicomu mat ekologicke auta, ked si ich nikto nemoze dovolit. A dnesny trend v EU je ekologicke auta skor znepristupnovat, takze ludia su casto nuteni jazdit na starych vergloch (EURO4 -). Vyhoda je akurat v tom, ze sa nemusia vyrabat nove a tak je to nejaky moj nazor, ale vycislit a porovnat emisnu stopu jedneho, alebo druheho pristupu nedokazem.
Jakej tree hugger tohle psal 🤣🤣🤣 Buď můžeme zajistit levnou a kvalitní dopravu a ekonomicky prosperovat nebo řešit sračky jako Euro7 a v chudobě se starat o "planetu" i když nevíme jestli to má efekt. (Teda odborníci samozřejmě potvrdí, že ano)
Efekt to urcite nema, protoze to mnozstvi skodlivin, ktere produkuje EU je proti ostatnimu svetu mizive. Coz je dano i tim, ze EU svou emisni stopu pokrytecky vyvazi a tvari se, ze co je za hranicema, to neni nase. Jenze emise neznaji hranice, takze i kdyby se v EU staveli treba na hlavu a odrazeli usima, nic to nezmeni.Druhou otazkou je, zda by k onomu otepleni planety nedoslo stejne jako v minulosti tak jako tak. Mozna o trochu pozdeji. Cyklus ochlazovani a oteplovani byl na planete v jeji historii mnohokrat. Zdaleka nejvyssi podil v zastoupeni sklenikovych plynu v atmosfere ma totiz vodni para. Na to take zatim nikdo spolehlivou odpoved nema.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2023 11:25
vždycky když mě v mym autě s Euro6 na močovinu a start/stop systémem míjí nějakej idiot ve starym Passatu nebo Mondeu a nechává za sebou oblak černýho kouře říkám si k čemu ty buzerantský normy jsou když si tyhle magoři stejně dělaj co chtěj a jejich jeden pekáč zasviní vzduch jako 100.000 aut s Euro6 normou (ano čtete správně).Tohle asi policajty ani jiný orgány netrápí.Nebo 50 let starý Tatry a Liazky kterejm lítaj z komína snad rovnou brikety. Ty mají ovšem vyjímku že ? A proto budou jezdit heště dalších 50 let (ten motor to vydrží).
Byl jsem teď měsíc v Kambodži/Thajsku. Emise tam očividně moc neřeší. Tak jsem pro zajímavost zkouknul nějaké ty tabulky s výskytem rakoviny, porovnání zemí z celého světa. Kambodža a Thajsko zcela minimální hodnoty... v porovnání s tím údajně čisťounkým západem, kde má nejvyšší výskyt této nemoci Dánsko.... Tak nějak mě kouřící automobily přestaly až tak drát.
Ono je take otazkou, co z toho vyfuku leta. Kdyz se podivas na rozbor, tak zjistis, ze ty velke saze vypadaji osklive, ale zapadnou do travy a dest je odnese do kanalu. Ty mikroskopicke, ktere produkuji modernejsi auta, jsou podstatne vetsi problem. Ale nejvetsi problem, pocitove, je pocet vozidel. Paradoxem, ze behem uzavreni lidi v letech 2020-2021, se i pres snizeni provozu na 30%, snizeni emisi nepotvrdilo. Naopak byly mereny vyssi hodnoty (hlavne NOx).
Vice sazi ... mene CO2 :) Ze je to osklive? Dvoutakty take "smrdi", a pritom jsou mene skodlive a efektivnejsi nez 4takty (ok, lodni motor s 2taktovym dieselem je kapitola sama pro sebe).Tim, ze nekdo jezdi ve 20 let starem aute, se nemusela vyrobit treba 3 nova auta. Takze celkovy vliv spise pozitivni.Zli jazykove rikaji, ze lidsky organismus dokaze jakztakz efektivne vyloucit saze diky letum pobytu nasich predku v jeskyni/chysi u ohne, na rozdil od lepe spalenych mensich spalin. Zjednodusene receno: vyber nafta/benzin je vyber rakovna plic/leukemie.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2023 08:26
Stejne tak se muze rici, ze za doby drivejsi jsme zili mnohem zdraveji. Sice jsme se dozivali polovicniho az dvoutretinoveho veku, ale... 🙂Kazdopadne problem neni auto jako takove, ale jejich pocet. A pokracujeme-li dal, tak ne pocet aut, ale pocet lidi. Co s tim, zazivame aktualne od konce roku 2019 (ale realne tohle bezi dele 🙂 )
Nebyli jsme zdravejsi a byli jsme chudi. Otazkou je spise jak jsme byli stastni a jak kvalitne jsme prozivali zivot - to se ale blbe meri. Udajne byli lide nejstastnejsi nekdy kolem stredoveku.Az poslednich par desitek let se mame jako prasata v zite. MP
A co nějaký odkaz na podporu tvého tvrzení? Třeba https://www.envirometr.cz/data/emise-znecistujicich... ... 😀😀😀😀
Diky za odkaz. A ted zkus rici, co nam to ukazuje. Za me je tam kratky casovy usek, ze ktereho muzeme vycist, ze behem temer uplneho uzavreni letecke dopravy, emise klesly. Nebo to byl vliv jedne z nejvetsich erupci na slunci z roku 2020? Odkaz, pokud se mi to povede dohledat, samozrejme dodam. Jednalo se o mereni v nemeckych mestech.
Chápe někdo proč hybridy nesmí do bezemisních zón i pokud by jely čistě na baterii? Tohle diskriminování/nezvýhodňování hybridů mi přijde divné, týká se to i dálniční známky a parkování. Místo toho aby se hybridy zvýhodňovaly jako kompromis mezi klasickým a elektro autem... přitom jinak dává smysl i koupě staršího hybridu, což u elektroaut ne.
Protoze jde o prachy. Logiku v tom nehledej.
Znáte ten vtip, který končí "... když všichni, tak všichni"?Že by tedy proto, že není hybrid jako hybrid? Že existuje něco jako mild, full a plug-in. A přitom i u plug-in není jisté, že v té bezemisní zóně pojede jen na baterku?
Tak to by mohli řešit přes to sledování u všech druhů, jestli má dostatečně nabitou baterku na průjezd tou zónou a vlastně plug-in tam dle článku budou moct vjet v tom případě. Mimochodem některé elektrobusy mají naftové topení, takže v zimě taky úplně bezemisní nejsou.
"Odborníci tyto údaje přepočítali v roce 2018 na nějakých 70 000 předčasných úmrtí, které souvisely právě s těmito škodlivinami."Aha, odbornici... A kolik to bylo umrti pred Euro 5 ? Nebo jeste jinak... Neni co resit, protoze v roce 1980 na emise uz lidstvo vymrelo. 😝
Ono to zni jako straslive cislo, ale v EU (pokud je to za EU) v roce 2018 zemrelo cca 5,3 milionu lidi. Takze jestli zemrelo 70 tisic z nich na emise je v podstate nepostrehnutelna drobnost.
Tak stejne demagogicky - denne v CR zemre 2 000 - 4 000 lidi. Takze jeden nebo dva na autonehodu, kdo by to resil 😀
Predrecnik se tvari, jako bychom na to meli vymirat, tak jen upozornuji, ze to neni nic az tak zasadniho, ale lidi je to samozrejme spousta. Otazkou je, zda ma potirani dopravy pouze pozitiva. Ja osobne jsem presvedcen, ze teze EU jako, "doprava nesmi zabijet", "jak jsme vubec mohli dopustit, ze doprava zabiji" a podobne, jsou prinejmensim sporne. Pokud se mrkneme do historie, tak se bojim, ze v dobach, treba pred 100 lety, kdy byl automobil vzacnost a lide se dopravovali prevazne pesky a vlakem, vyjimecne na povozu, nebylo cestovani zasadne bezpecnejsi a pokud uvazime tehdejsi a dnesni mobilitu, tak spise presne naopak.
Mno, ja se netvarim, jako bychom na to meli vymirat. Chtel jsem jen upozornit na to, ze ten vypocet je logicky zjevne nesmyslny... 😉
Ten vypocet se zameril na urcite konkretni riziko. Prirozena smrt s tim nema co delat. Kdyby kazdy postupoval demagogicky jako vy, tak by se neresila zadna rizika. Treba AIDS by nam mohl byt ukradeny, protoze na nej zemre v EU nejakych 10 tisic lidi rocne. Akorat teda musime zavrit oci nad tim, ze je to cislo relativne nizke prave proto, ze nekdo takove vypocty dela a investuje do pomerne nakladnych programu lecby a prevence. Kdyby s tim prestal a nechal situaci at se odted uz resi sama, tak jsme na tom za chvili jak v Rusku.
Ten vypocet je nesmysl, pravdepodobne na politicke zadani a nedivil bych se, kdyby to bylo jeste ke vsemu zaplacene z penez danovych poplatniku. 3-[Skodliviny jiste nejsou pro zdravi prospesne, to nikdo nerozporuje, ale pred rokem 2000 jich bylo v ovzdusi mnohonasobne vice, nez dnes. Obdobne tehdy bylo vyssi i ono riziko a vyssi umrtnosti by si nekdo davno vsimnul. Misto toho se nam ale neustale prodluzuje delka doziti. Ze se to objevilo prave v teto dobe jiste nebude nahodou. Takze z toho je zjevne, ze tyto "vypocty" slouzi pouze k manipulaci verejneho mineni. 😉
Ano, to je stejne jako s HIV. Pred rokem 2000 se siril mnohem vic nez dnes, bylo vyssi riziko, vyssi umrtnost a bla bla. No a dnes se diky prevenci a lecbe prodluzuje delka doziti.Zbytek jsou pocitove argumenty. A ackoliv v clanku neni ani slovo o delce zivota, kterou podsunul kdosi jiny - konkretne vy - tak je faktem, ze i ta se, mimojine diky velkemu mnozstvi podobnych dilcich aktivit, nebyvale prodluzuje.
Hezkej pokus 😀 Jenze u HIV se na to upozornovalo od zacatku, tedy uz v dobe, kdy bylo riziko vyssi a bylo to podlozene fakty. Ano, v clanku neni nic o prodluzujici se delce doziti, zjevne se to nehodilo do kramu, ackoliv to je jasne prokazany fakt, ktery je podlozeny statistikou. Na rozdil od te jejich ucelove fabulace, jejiz zverejneni v tehle dobe zjevne neni nahodne. Odpovida to schematu vytvareni ucelovych dezinformaci.😝
Nejak brestava byt jasne, proti cemu vlastne frflate. 70 tisic prodlouzenych/zachranenych zivotu, at uz u HIV nebo ekologie, nebo cehokoliv jineho, vede k prodluzovani prumerne delky zivota obyvatel EU. Nevidim duvod, proc necemu takovemu branit.
Jen prodluzujte zivoty ... ale pak se nedivte, ze zkolabuje duchodovy system.Prumerna hodnota lidskeho zivota je tusim neco kolem 20 mil. korun. Pokud budou naklady zcela neprimerene uspore, jedna se o vyhozene penize. Ne ze bych chtel bagatelizovat hodnotu zivota, ale pravdepodobne se najde jiny obor, kde lze za mene penez zlepsit / prodlouzit / zachranit zivotu vice. Treba desinfekci telefonnich sluchatek. Vzdelanim. Dalnicnimi obchvaty. Ona ani ta statni tiskarna penez neni neomezena a vykriky typu "i kdyby to zachranilo jediny zivot, vyplati se to, at to stoji, co to stoji" skonci v okamiku, kdy se navrhovatele zeptate, kolik % sveho prijmu na takovy projekt da.MP
Vypada divne, kdyz bagatelizujete hodnotu zivota a uzvrete to "ne ze bych chtel bagatelivat hodnotu zivota, ale" 😀Duchodovy system se resi uplne jinak, nez ze budete udrzovat kratsi delku zivota. Jaka telefonni sluchatka chcete simvas dezinfikovat? To jsou crazy teorie, tohle... 🙂
Uplne nebagatelizuju. Toto se uci na ekonomickych vysokych skolach, zejmena v souvislosti s pojistovnictvim, duchody a pod. Tedy my jsme se ucili 10 mil. kc, predpokladam, ze nyni je to vice - tech 20 jsem sproste odhadl..MP
Proti cemu ? Preci proti tomu, ze si to nekdo zjevne vycucal z prstu jen proto, aby mohl obhajovat nesmysl jako je Euro 7, coz je norma, ktera ma tolik spornych bodu, ze nez to zavedou, tak nebude davat smysl to zavadet. 😀Pritom mnohem uzitecnejsi, nez Euro 7 by bylo dostat z ulic vraky, ktere nesplnuji ani zdaleka Euro 5. Jenze to se neda udelat tim, ze tu budeme mit dalsi normu, ktera nova auta zase vyrazne zdrazi, ale pouze tim, ze nova auta s Euro 6 budou pro verejnost dostupnejsi... 😉Bohuzel ta logika panaku z EU je jako obvykle ponekud odtrzena od reality...😝
No to by bylo reci, zacit omezovat stara auta. Zejmena v CR 🙂Dat lidem ekologictejsi auta je prece ten nejlepsi zpusob, jak dosahnout obmeny prirozenou cestou. Na tomhle principu fugovaly vsechny predchozi Euro X. Zafunguje i tohle.
Aby se dosahlo obmeny prirozenou cestou, tak je to predevsim o te cene. Ony ty predchozi normy prave moc nefunguji, kdyz je u nas prumerne stari vozoveho parku 16 let. 😝
Uz jsem to cetl v jinem clanku a ma to byt pro Evropu. Vtip je ale v tom, ze jak se v clanku pise, jde o emise ze silnicni dopravy a tedy 40% z emisi celkem. Tedy tech umrti je take 40% z celkoveho poctu umrti na emise. Drive vsak bylo mnozstvi emisi mnohonasobne vyssi. Bylo sice mene aut, ale zcela bez emisnich norem a bylo take mnohem vice emisi z jinych zdroju, protoze emise se nesnizuji pouze v silnicni doprave. Pokud tedy dopocitame umrti na emise v roce 2018 na 100%, tedy 175 tis. lidi, tak v dobach pred rokem 1992 (Euro 1) by to mohly byt miliony. 😉
Takze system, cez ktory vas zdania, ked nabijate auto z vlastnehuo solaru alebo zasuvky v praci sa bude volat OBFCM.O tri roky teda asi nebude na trhu jediny kompakt, ktory by mal dovolene tahat prives koli emisiam. Kupte si radsej trojtonovy pickup a vyvazajte sa v nom kazdy den, ak potrebujete obcas nieco vacsie odviezt. To bude ekologia.
Ale tak to je uz ted. Tezky krabicoidni SUV maji vahovy slevy z emisi. Maly auta jsou na emisich pokutovany. Cely je to srajda je om na tahani penez z lidi, s ekologii jenom tezko souvisejici.
OBFCM vypada jako obrovsky smirovaci nastroj, ktery celou tu obludnost jenom podtrhuje. B-]
Spíš bych řekl, že se o nás postará kubánský syndrom.... to bude veteránistů. Já si auto s rokem výroby po 2005 již nekoupím. Žádné ty hipsterské vychytávky nechci.
Budes muset. Evropsti e-komuniste nebudou zdaleka tak tolerantni jako hodny chlapec Fidel. Hned pote co se zakaze vyroba spalovacich aut tak velmi kratce pote bude nasledovat i fakticka likvidace tech co uz byly vyrobeny. Kupovat blizko terminu konce spalovaku spalovaci auto bude velky nerozum, protoze ti ho Brusel za par let posle nucene do srotu.
Neposle ho do srotu, jen bude problem sehnat a zaplatit palivo... 😝
Myslím, že ne. Něco takového by možná šlo v zemi, která má aktuálně 2. nejlepší armádu na Ukrajině, ale v zemi s nějakými právními principy to nejde. Nemůžete si v dobré víře koupit auto, které aktuálně splňuje všechny předpisy, s tím, že by vám to stát třeba za 2 roky zakázal. To je zmařená investice. Žalobičky by z toho určitě byly.
Ono se na to pujde oklikou. Benzinka nebude na kazdem rohu, paliv bude nedostatek a jeste na ne nasadi emisni povolenky... 😝
Myslím si, že to vidíte strašně černě. Spalovací motory nejspíš skončí... ale bude to pozvolný proces a lidi na to přejdou nikoliv proto, že by jim to přikázal stát, ale protože to začne být výhodnější jezdit na vodík/elektro. Něco jako v minulosti byli koně nahrazeni auty.Tak asi nemůžete v roli státu teď říct, že od roku XXX bude vše elektro... v okamžiku, kdy nejlevnější EV je za půl milionu a není dostatečná nabíjecí infrastruktura, nabíjení je neprakticky dlouhé atd. atd. Na spalovácích je ekonomicky závislých příliš mnoho lidí na to, aby se to řešilo jakýmisi drakonickými zákazy. Byla by to střela do vlastní nohy, tj. do ekonomiky státu.
Vidim to dost cerne, to priznavam. 🙂 Rozdil proti minulosti je v tom, ze drive to byl prirozeny proces. Proste tak, jak postupoval vyvoj, tak dochazelo k postupnemu pozvolnemu nahrazovani. Jenze dnes se to tlaci politicky a v tom je podstatny rozdil. Ta prirozenost v tom uplne chybi. Pritom mnohem lepsi sluzbu, nez nejake zmatene Euro 7, by udelalo, kdyby z ulic zmizela vetsina srotu, ktera zdaleka nesplnuje ani to Euro 5. Jenze to by musela byt auta Euro 6 vyrazne levnejsi, aby inovovat mohla i ekonomicky slabsi cast populace. Ano, spousta lidi je rada, ze ma na auto v hodnote par desitek tisic, coz je problem mizerne koupeschopnosti znacne casti naseho obyvatelstva. Ono v zasade plati, ze cim lepe se ekonomicky dari populaci, tim mensi bude i ekologicka zatez. Nebo take obracene, pokud lide budou muset resit zasadni ekonomicke otazky, tak jim nejaka ekologie bude uplne ukradena...Strelba do vlastni nohy se tu deje opakovane. Staci se podivat na to jakou mame inflaci a ta ma zaklad predevsim v energeticke krizi, protoze kdyz se zdrazi zakladni vstupy, tak se to pak nabaluje jako snehova koule. Zdrazi to totiz kazdou jednotlivou cast v celem produkcnim retezci. Pritom energeticka krize se zacala projevovat uz v roce 2018, kdy postupne odstavovani jadra v Nemecku a nahrazovani spalovanim draheho plynu doslo az do bodu, kdy porusilo tu drivejsi energetickou rovnovahu. Nejednalo se tedy o nic jineho, nez o sled predchozich politickych rozhodnuti. Covid to pak diky utlumu (lockdownum) pozastavil, takze se to zase rozjelo na jare 2021 a od te doby cena elektriny jen vytrvale rostla. Prvni velke varovani mohl byt krach Bohemia Energy, ale politikum to nedoslo a nedochazi jim to nakonec ani dnes. Valka na Ukrajine to uz jen eskalovala, proste jen urychlila ten vyvoj, kterym to nasi politici dlouhodobe vedou. Za vysokou inflaci je predevsim spatna energeticka politika. Vysoka inflace likviduje v podstate celou ekonomiku statu. Pak se tu politici zbytecne hadaji kvuli mimoradne valorizaci duchodu, nebo deficitum statniho rozpoctu, kteremu pochopitelne rostou vydaje rychleji, nez prijmy. Pritom je snad jasne, ze kdyby nebyla vysoka inflace, tak nebude ani ta mimoradna valorizace duchodu a usetrime si i dalsi hromadu jinych problemu, ktere si politici neresenim pricin vykoledovali.. To vse jsme si vazne mohli odpustit. Dostavame se do bludneho kruhu, kdy se resi nasledeky vysoke inflace, ale ta je nasledkem energeticke krize... spatne energeticke politiky. Ale politici v tomto smeru zatim neudelali vubec nic uzitecneho. Mozna nepochopili problem, nebo je jim to jedno, protoze za jejich chyby nezaplati oni, ale danovy poplatnik.Jaka bude dalsi strelba do vlastni nohy ? Pravdepodobne odstaveni uhelnych elektraren bez nahrady. Pritom z uhli se u nas vyrabi cca 44% rocni spotreby elektriny. Nejvice pochopitelne v zime. Ale to ma byt snad do roku 2030. Takze se mezitim do vlastni nohy stihneme strelit jeste nekolikrat. 😉
Pokud jde odhlasovat zakon s retroaktivni platnosti, tak proc by neslo odhlasovat neco takoveho?
Pravni principy? Myslite ty pravni principy podle kterych EU omezila svym obcanum vlastnicka prava k milionum zcela legalne porizenym a do minuleho roku vsechny predpisy splnujicim nemovitostem?U aut to pujde jeste snaze: "samozrejme obcane, ze muzes i nadale jezdit svym v dobre vire zakoupenym spalovakem, mame pravni stat, nemuzeme ti v tom nijak branit. Jo a jenom pro informaci, od pristiho roku stoji litr benzinu stodvacet korun po zapocteni zelene dane a rocni dan z vlastnictvi auta se spalovacim motorem je sto tisic korun. Uzij si jezdeni, obcane."
Tonoucí se stébla chytá. Je tom i pokrytectví jako prase.Líp než tyhle magoriny je zavést max.kombinovanou spotrebu 5.5 l. A omezit osobní dopravu v městech. Od toho je MHD.Ekologické katastrofě se stejně nevyhnou příští generace
Jasně, že se nevyhnou. Ale jinak, než naznačujete. Budou splácet vícenáklady na to, aby Evropa dohnala to, co aktuálním zeleným ekoterorismem ztratí. Pokud má někdo představu, že zbytek světa bude nábožně čekat a přizpůsobí se pomatenosti zelené lobby v Evropě, tak je také pomatený.Další věc je to MHD. Zkuste to vysvětlit lidem ve vesnicích na Bruntálsku nebo na Vysočině či Karlovarsku, odkud jedou ráno dva autobusy do civilizace jeden pro zaměstnance a druhý školní a odpoledne jeden zpět, že je pro ně elektromobil za peníze, které v životě nejsou schopni ušetřit, to pravé a správné řešení. Už teď jsou mobilní jedině díky nenáročným autům z bazarů a ty jednou dojdou. A s nimi dojde i mobilita lidí. Výsledkem bude pokračování trendu, kdy mladí utíkají do měst a tam zbude místo tak jen pro chalupáře.
A proč tam jede tak málo autobusů? Protože si lidé kupovali auta a přestali tak využívat VHD a tak se jízdní řády postupně omezovaly a omezovaly do současného stavu.
Ano, je to tak. Jenže pouze na první pohled. Na druhý to je tak, že když mají různé možnosti individuální dopravy lidé ve městech, kde je VHD dostupná, tak oni mají chodit pěšky nebo trávit čas v VHD? Ono doprava v VHD není o tom, sednout po pár metrech od práce do autobusu, nastartovat a doma vysednout. Ono je to tom, dojít nebo dojet MHD k zastávce, čekat až to pojede (a podle jízdního řádu si upravovat pracovní dobu, takže něco jako pružná pracovní doba pro ně neexistuje) a v místě bydliště opět dojít pěšky nebo na zaparkovaném kole někdy i pár km k vlastnímu bydlení. A to je každý den ztráta dvou hodin a více, při tom autem to zvládne kolem hodiny včetně nákupu po cestě, kdy většinou už v obci ani není žádný obchod. A to nemluvím o tom, v zimě čekat v nepohodě a za situace, že není jisté, že ten autobus vůbec pojede. Jenže toto zpovykanému Pražákoví nevysvětlíš.
Ano, drive byla v podstate pevna pracovni doba... kolbenka zacinala v 6:00, skola v 8:00... na ty casy proste fungovala verejna doprava, prizpusobil se provoz obchodu, instituci, ale treba i lekaru... V dnesni dobe, kdyz jdu napr. k obvodakovi, tak se nejdriv musim podivat, jestli dnes ordinuje od 7:00, nebo az od 10:00. Vse funguje na individualnich casech, proto prevlada individualni doprava a verejna doprava je na ustupu.
... a tím že nemajetným nebo lidem z odloučených lokalit individuální dopravu cena aut neumožní, tak půjdou za lepším. Nic jiného jim nezbude. Jenže to těm zeleným šmejdům tak nějak nedochází. A ty levné a spolehlivé ojeté auta, které si teď ještě dovolit mohou, časem dojdou. A proč levné? Kupodivu v těch lokalitách žijí většinově nízkopříjmoví lidé. A žádné auto na baterky a ještě méně na drahý syntetický e-benzín ty dnešní bazarovky nenahradí. A dotace, ani sociální příspěvky na stromech nerostou aby to mohly trvale dorovnat.
Vy jste nikdy v takovem regionu nebydlel, je videt ze vite o tom kulovy. Predstavte ai ze musite vyuzit odpoledne treba 3-4 autobusy k tomu aby jste se nejenom dostal domu ale taky nakoupit, vyzvednout dite z krouzku, obcas jet na postu. Kazdy z tech autobusu jede treba jednou za 2 hodiny takze kdyby jste se opravdu snazil prijdete domu v 10 vecer. S autem jste v 6 doma a vse mate vyrizene. I kdyby vsichni vyuzivali autobus tak nezaplati provoz autobusu o dostatecne frekvenci.
V padesátých do sedmdesátých let auta moc nebyly a také to muselo nějak jít
Jo, není to zas tak dávno, kdy se dalo žít i v jeskyních.
Vsak se tam pomalu vracime... 😝
trend kupovat auta na dedinach je od padu komunizmu. Dovtedy kazdy isiel vlakom, na vlakovej stanici prestupil do autobusu a isiel dalej. Dnes ma kazdy dopravca na salame, vlak pride do stanice (ked nemeska) 5:28, autobus zo stanice odisiel 5:25 ale ty MUSIS byt v praci pred 6 aby si si pichol. Poobede ti ide autobus na vlakovu stanicu 14:30, tak pol hodinu cakas, vlak ide 15:20 tak zas cakas.Alebo si kupis auto, do prace to mas 30min, odides si 5:25 (co si tym vlakom uz bol na vlakovej stanici v cielovom meste) poobede 14:05 nasadnes a 14:35 si domatak preto ma kazdy auto a uz nechce byt bez auta.
Názor byl 2× upraven, naposled 15. 4. 2023 21:17
Ano, drive toho jezdilo mnohem vice a lepe to navazovalo. Dalsim faktorem je, ze dnesni doba je vice ve stresu, takze je potreba toho stihat mnohem vic...
Navazovalo to proto, že všichni pracovali ráno od 6 hodin a končili ve 3. Už se z toho komunizmu proboha proberte opravdu to degeneruje mozek...
Co ma komunismus s prostym popisem tehdejsi situace v doprave ? 😀
pozri, ja byvam na kraji mesta. Autobus 6 chodil jednym smerom, predstav si hodiny, tak po smere hodinovej rucicky. Autobus 8 chodil opacne, proti smeru hodinovej rucicky. Ak si chcel ist 12->3, isiel si autobusom 6, ale mohol si snim ist aj 12-9, len to dlhsie trvalo. Naopak, ak si chcel ist 12-9, tak si bral autobus8... Teraz chodi 1 autobus uplne vsade, trva to 3x tak dlho dostat sa hocikam do mesta, takze kaslat na atutobus a idem autom/taxikom. Potom sa rusia autobusy, lebo ludia chodia autami/taxikmi. Ale primarna pricina bola v ruseni tych autobusov, chapes? Lebo teraz je to sukromna firma, ktora chce generovat len zisk a ma na salame, ako ludia pojdu do roboty. Predtym to bol statny podnik, ktory riesil prave to, ako ludia chodia do roboty a kludne mohol byt stratovy.
O MHD lze uvažovat, pokud to bude jezdit každých 5 minut. Dostat se tady ode mě třeba do Makra je autem cca 30 min max.... MHD je to se vším přestupováním a čekáním výlet na 3 hod. To je nepoužitelné.
Skvěle a srozumitelně i pro netechnicky vzdělané lidi se k tomu vyjádřil Martin Hrdlička ze Škodovky.https://www.youtube.com/watch...
Ze to je nesmysl vi vsichni, mimo hlavounu v EU... 😀
Problem je jako vzdy stejny. Ekofanatik vzdelany v nějakém netechnickem oboru vezme graf a navrhne zmenu, přestože jedine na cem mu zalezi je vysledne zkreslené cislo. Neni zly, jen není dostatečně vzdělaný a nedochází mu to. Prijde technik a pokusi se ohnout technologii. Vysledek je treba jako ten s bateriemi, kdy se v novych vozech baterie nabiji jen v situaci, kdy to motor nezatěžuje. Ty baterie bezne odcházejí kolem druhého roku. Me se to v aute za rok a pul nestalo, ale kamarad se stejne starou škodovkou uz jezdi na druhou baterii. Takze jsme dokazali zvysit spotrebu baterii o vice jak 100% za celkem brutalni cenu. Ale zelený úředník je spokojený, grafy vycházení.Jediné jak tohle zmenit je vstepovat detem do hlavy, ze technické obory jsou budoucnost. Samozrejme potrebujeme i zbytek, ale ne v takovém množství.------Vice technicky vzdelanych lidi a tupci typu youtubera elektrodad maji smulu...
No a jak vite, kdo zmenu navrhoval a ze to nebyli technici? Muzete to nejak ozdrojovat, pokud jste u toho nebyl osobne..?
Nic zdrojovat nemusi, to je jasne kazdemu, pokud uspesne dochodil zakladku. 😝
Tyhle argumenty se casto pouzivaji pri obhajovani placatosti zeme 😀Taky myslite, ze si to proste vymyslel? 😉
Kdyz nekdo rekne, ze se stavajici infrastrukturou nahradi vsechny auta EV tak je kazdemu kdo nechybel na fyzice ZS jasne ze to nejde. Pokud vam to jasne neni tak patrite ke skupine ekomagoru kteri na fyzice ZS chybeli. Dostudujte si ucivo ZS a pak chodte do diskusi vykladat sve moudra.
Bohuzel, ono to bude jeste horsi. Elektriny bude nedostatek i bez elektromobility. Nemci definitivne odstavuji jadro. U nas chce nas novy zeleny ministr uhli zariznout do roku 2030 bez toho, ze za to bude na zimu nahrada, ackoliv uhli nyni u nas pokryva cca 44% rocni spotreby. Ale treba uz naucili FVE vyrabet elektrinu i pod snehem v noci...😝
ciel nieje nahradit "vsechny auta EV", ciel je aby mali auta len bohati a stredna trieda si ich od tych bohatych draho prenajimala. Nemozes dopustit, aby mal kazdy auto, to kde sme.
No vidite pane Lenine, to prave potrebujeme ozdrojovat. Muzete tedy podlozit nejakymi odkazy to vase "kdyz"? Vzdelani si pak klidne muzeme srovnat, jestli si na to troufate 🙂
Jakykoliv dukaz bych ti predlozil tak bude nedostatecny. Omlouvam se, na tvou VS zivota opravdu nemam. Diskutovat s blbcem je zbytecne.
Ozdrojovat Lenine, ozdrojovat 😀Je s tim nejaky problem? 😉
Jak chces odzdrojovat blbci ze je blbec? Se jdi zeptat ke zdroji - sveho taty.
Ano, přesně tak. Vymyslel to technický analfabet zcela bez základního vzdělání. A je to zatraceně poznat! 😝
Důkazem je norma sama.
Cele je to nesmysl. Zatimco Evropa chudne a vynaklada biliony eur na nesmyslny green deal, Cina se smeje jak sponzorovanim tech par “spravnych” nazoru ziskala zakazky za biliony eur a zabezpecila svuj vlastni blahobyt. Politici by za green deal meli sedet jako za vlastizradu, umyslne znicit ekonomiku vlastniho statu muze jenom hlupak.
Není to tak jednoznačné. Země jako Čína, které dříve na ekologii nehleděly vůbec a začínají si dopadu všímat až poslední dobou, sice mohou v globálním měřítku generovat nemalé zisky, ale lokálně tím trpí. Čína už dnes řeší věci jako nedostatek pitné vody, zdraví narozených dětí a kvalitu půdy. Většina lidí tam prakticky živoří na hranici chudoby a v zemědělských oblastech je to víceméně středověk. Nicméně je to společnost extrémně orientovaná na peníze a raději řeší důsledek, ne příčinu. Proto problém s pitnou vodou zamáznou tím, že kupovat si domů vodu balenou je vlastně normální a dělají to všichni. Že z běžného vodovodu teče splaška s těžkými kovy... to je jen západní propaganda :)
>Většina lidí tam prakticky živoří na hranici chudobyThe median salary for a person in China is 372,600 CNY.Asi bych tomu uplne neveril, _prumerna_ mzda se jinde uvadi spise tretinova. Ale prijmy jsou tam vyssi, nez v CR.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 4. 2023 19:41
Jo, ono uz davno neplati, ze Cinan pracuje za hrst ryze. Drive tam firmy tlacily vyrobu z duvodu levne pracovni sily, To je prosty fakt. Dnes tam nektere zustavaji z duvodu levnych energii a jine kvuli efektivite, protoze Cina je dnes technologicky mnohem dale, nez ten nas zkostnately Kocourkov. Politicky sice stale neni o co stat, ale technologicky jim muzeme zavidet...
Jinak ano, taky jsem se dopatral k podobnym cislum, jen je potreba dodat, ze je to rocni hruby prijem. Tedy asi na urovni 95 tis. Kc hrubeho mesicne u nas. Minimalka se pak pohybuje na urovni 24 tis. Kc hrubeho mesicne, tedy o trochu vyssi, nez nase. Zdaneni maji hodne progresivni... socialni odvody pak vicemene jednotne, prispevek na bytovy fond je odlisny podle lokality.
Jojo, ani me nenapadlo, ze by nekoho napadlo, ze je to mesicni ci tydenni prijem. Spis me zarazi az trojnasobny rozdil mezi medianem a prumerem (median je VYSSI nez prumer). Asi to bude souviset s metodikou vypoctu a definici pojmu. Neni mi napr. zcela jasne, jak se vyhodnocuji lide, kteri pracuji, ale NEMAJI mzdu (rolnik pracujici za hrst ryze, nebo na sebe) - pocitaji se do prumeru, ale s nulovou mzdou? Pak by to davalo smysl.MP
Jo, to netusim. Vychazel jsem ze zdroju tretich stran v anglictine. Na nastudovani jejich systemu do detailu si tedy netroufam. Ale prekvapilo mne i rozdeleni prijmu podle profesi, ktere take zrovna neodpovida nasim zvyklostem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.