Evoluce stále pokračuje, lidem se do kolen vrací kost navíc

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

27. 04. 2019 22:18

1. Nikoho nenapadlo, ze výskyt u lidí s kloubnim problemem není příčina, ale důsledek?
2. Nemůže být častější "výskyt" způsobený zlepšujícím se technickým vybavením, které snáz detekuje drobnou kustku?

Anonymizovaný  |  27. 04. 2019 13:25

"Možná nedělá vůbec nic..."
Viděli jste Roming?
"Stano, něco Ti upadlo z auta..."
"To k ničemu není!"
"Na co by tam dávali taký kus železa, kdyby k ničemu nebyl?!"
Případně podobná situace při práci:
"Proč tady v tom výsledným kódu chybí celý kusy mýho kódu?"
"Protože to k ničemu nebylo, tak jsem to smazal... Ale nějak to celý blbne."
"A napadlo Tě, že když vrátíš ten kód, co jsi smazal, tak to bude fungovat v pořádku?"
Osobně jsou spíš o nějaké věci, která nevím, k čemu je, říkám, že nevím nebo že tomu až tak do hloubky nerozumím. Ale fakt se mi líbí přístup mnoha lidí, kteří po zkoumání (nejlépe v délce sekund), prohlásí, že něco je k ničemu a tak to začnou mazat, rvát pryč a podobně... A vůbec jim nepřijde divné, že zrovna jim s tímto přístupem pořád něco nefunguje, záhadně se kazí a dějí se jim všemožné nestandardní události .

26. 04. 2019 19:22

A ja myslel, ze se vraci baculum :(MP

26. 04. 2019 18:53

Kdo ale zaručí, že vzali předtím a teď standartní vzorky populace? Dříve v západních zemích byli jen běloši, nyní už jsem v některých městech běloši menšinou a mezi rasami jsou genetické rozdíly. Co se týče výšky, ona není dána jen tím, že máme kvalitnější stravu, ale také tím, že ženy si vybírají vyšší muže. Dříve bylo hodně válek, hodně mužů zemřelo, ženy se nemohli tolik vybírat.

26. 04. 2019 18:47

Niečo mi na evolučnej teórii smrdí.Osobne si myslím že na náš genóm má okrem náhodných mutácií vplyv ešte niečo. Je to len moja domnienka, ale podľa mňa sú to mikroorganizmy a vírusy, ktoré prenášajú genetické informácie medzi druhmi. Mutácie teda môžu vznikať náhodne ako hovoria evolucionisti, ale oveľa častejšie sa len zdielajú medzi druhmi. Lebo príde mi nepravdepodobné aby sa morské cicavce za pár miloónov rokov vyvynuly do podobných tvarov ako ryby (alebo morské plazy v druhohorách), keď je nekonečne veľa variácií ako by sa druh mohol náhodne prispôsobovať vodnému prostrediu. Niekto by mohol namietnuť že ryby sú naši predkovia a ich gény v nás ostali. Ale rovnaké podobnosti sa dajú nájsť aj medzi veľmi vzdialenými druhmi. Prečo má hmyz oči na hlave? Prečo má hmyz hlavu. Prečo hmyzie končatiny vychádzajú z trupu? A prečo tie oči na hlave máme aj my? Keď náš spoločný predok veľmi ďaleko v minulosti (pravdepodobne nejaký červ) žiadne oči nemal... nemal ani nohy a nemal ani trup? Prečo hmyz lieta pomocou krídel ako vták prečo náhodne nevznikol úplne iný orgán? Už len to že vačšina druhov sú bilaterálne súmerné je malý zázrak aj keď to sa dá vysvetliť aj spoločným predkom. Ale to že chobotnica má oči podobné ako cicavce sa už tak ľahko nedá vysvetliť náhodným výberom je to extrémne zložitý orgán a ak vznikal postupne milióny rokov tak nemohol vzniknúť náhodne 2x do veľmi podobnej formy... Je to rovnako nepravdepodobné ako keby som hádzal 1000 kockou a 1000x za sebou by mi padla 6ka.

26. 04. 2019 18:37

Evoluce pokračuje, ale krátkodobě pozorovatelná je jen u velmi malých populací. V rámci lidstva jako takového se frekvence alel různých genů mění opravdu extrémně pozvolna, protože nás je prostě hodně. Navíc většina změn je spíš, že přibude nová mutace v části populace, nic, co by se dostalo do celé populace a opět vzhledem k počtu lidí pokud nedojde k nějaké katastrofě, tak významnější změny se projeví za stovky až tisíce generací.

26. 04. 2019 16:19

Sorry, ale tohle mi nedává smysl. Evoluce nás o ni před miliony let připravila, a pak se za blbé tři generace vytvoří znova jenom proto, že lidi pár desítek let víc žerou a víc rostou?Nemůže to být spíš tak, že nikdy nezmizela, teď nepřibyla, někde je tam furt zašitá, a jen se objeví nebo neobjeví podle toho, jak člověk vyrůstá a jestli je, anebo není potřeba? Nebo že její vznik nějak souvisí s výraznějším růstem kostí?Evoluci si představuju jinak – když rybě místo ploutví narostou nohy. To se dá těžko za tři generace změnit zpátky na ploutve. Speciálně u lidí se asi nedá říct, že nepřizpůsobiví jedinci bez fabelly vyhynuli a uvolnili místo jedincům, kteří ji mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět