Evropský astronaut si vzal do otevřeného kosmu kameru GoPro [video]

• Posádka ISS provedla ke konci března tři výstupy do kosmu
  • Během jednoho z nich pořídil astronaut Thomas Pesquet úžasné GoPro záběry
  • Pojďme se na ně podívat

Posádka Mezinárodní vesmírné stanice provedla v březnu tři výstupy do otevřeného kosmu. Internetem rezonoval zejména ten poslední. Astronautka Peggy Whitsonová se stala nejen nejstarší ženou v otevřeném kosmu ale také ženou s největším počtem vesmírných vycházek (celkem 8).

My se však podíváme na první ze tří výstupů, který proběhl 24. března a zúčastnili se ho Američan Robert Kimbrough z NASA a Francouz Thomas Pesquet z Evropské kosmické agentury.

Pesquet měl během výstupu GoPro kameru. Evropská kosmická agentura uveřejnila zrychlené záběry, které jsou v podstatně lepší kvalitě než ty, které lze sledovat na živých záběrech NASA TV nebo později ze záznamu.

Astronauti provedli během výstupu mimo jiné údržbu mechanického manipulátoru a především připravili malý modul PMA-3 na přesun.

Modul bude sloužit k dokování soukromých kosmických lodí od Boeingu (Starliner) a SpaceX (Crew Dragon). Výstup trval 6 hodin a 34 minut.

Foto: NASA/ESA