Video | Mezinárodní vesmírná stanice

Evropský astronaut si vzal do otevřeného kosmu kameru GoPro [video]

• Posádka ISS provedla ke konci března tři výstupy do kosmu
  • Během jednoho z nich pořídil astronaut Thomas Pesquet úžasné GoPro záběry
  • Pojďme se na ně podívat

Posádka Mezinárodní vesmírné stanice provedla v březnu tři výstupy do otevřeného kosmu. Internetem rezonoval zejména ten poslední. Astronautka Peggy Whitsonová se stala nejen nejstarší ženou v otevřeném kosmu ale také ženou s největším počtem vesmírných vycházek (celkem 8).

My se však podíváme na první ze tří výstupů, který proběhl 24. března a zúčastnili se ho Američan Robert Kimbrough z NASA a Francouz Thomas Pesquet z Evropské kosmické agentury.

Pesquet měl během výstupu GoPro kameru. Evropská kosmická agentura uveřejnila zrychlené záběry, které jsou v podstatně lepší kvalitě než ty, které lze sledovat na živých záběrech NASA TV nebo později ze záznamu.

Astronauti provedli během výstupu mimo jiné údržbu mechanického manipulátoru a především připravili malý modul PMA-3 na přesun.

Modul bude sloužit k dokování soukromých kosmických lodí od Boeingu (Starliner) a SpaceX (Crew Dragon). Výstup trval 6 hodin a 34 minut.

Foto: NASA/ESA

Diskuze (10) Další článek: Tesla prodala více než 25 tisíc elektromobilů, hodnota společnosti překonala rekordy a je vyšší než má Ford

Témata článku: Video, Vesmír, SpaceX, Astronomie, Kamera, Mezinárodní vesmírná stanice, Boeing, ESA, Crew Dragon, Starliner, Skafandry, Záběr, Posádka ISS, Největší počet, Posádka, Mechanický manipulátor, Kosmos, Crew, Úžasný záběr, Malý modul, Živý záběr, Otevřený kosmos, Lano, Kosmická agentura, Mezinárodní stanice, Kamery na Mall.cz

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

** Linuxový Elementary OS se inspiruje v Apple macOS ** Microsoft Windows 10 jde vlastní cestou ** Který z desktopů je hezčí? Prohlédněte si galerii

Jak si pročistit disk ve Windows bez instalování dalších programů

** K vyčištění disku ve Windows nepotřebujete nástroje třetích stran. ** Postačíte si i s obyčejným nastavením. ** Zvolit si můžete i automatické promazávání dat.

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní

Windows 10 budou mít kompletní linuxové jádro. Zatím jen pro vývojáře

** Desítky si budou ještě více rozumět s Linuxem ** V létě získají jeho jádro pro vývojáře ** Microsoft představí také Windows Terminal

K čemu je dobré programování a jak si postavit vlastní chytrou domácnost

** Proč umět alespoň trošku programovat, i když vás IT nebude živit? ** Potřebujete k programování čipů diplom z MIT? ** Jak může vypadat chytrá domácnost, kterou si postavíte sami?

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit