Evropský astronaut si vzal do otevřeného kosmu kameru GoPro [video]

• Posádka ISS provedla ke konci března tři výstupy do kosmu
  • Během jednoho z nich pořídil astronaut Thomas Pesquet úžasné GoPro záběry
  • Pojďme se na ně podívat

Posádka Mezinárodní vesmírné stanice provedla v březnu tři výstupy do otevřeného kosmu. Internetem rezonoval zejména ten poslední. Astronautka Peggy Whitsonová se stala nejen nejstarší ženou v otevřeném kosmu ale také ženou s největším počtem vesmírných vycházek (celkem 8).

My se však podíváme na první ze tří výstupů, který proběhl 24. března a zúčastnili se ho Američan Robert Kimbrough z NASA a Francouz Thomas Pesquet z Evropské kosmické agentury.

Pesquet měl během výstupu GoPro kameru. Evropská kosmická agentura uveřejnila zrychlené záběry, které jsou v podstatně lepší kvalitě než ty, které lze sledovat na živých záběrech NASA TV nebo později ze záznamu.

Astronauti provedli během výstupu mimo jiné údržbu mechanického manipulátoru a především připravili malý modul PMA-3 na přesun.

Modul bude sloužit k dokování soukromých kosmických lodí od Boeingu (Starliner) a SpaceX (Crew Dragon). Výstup trval 6 hodin a 34 minut.

Foto: NASA/ESA

Diskuze (10) Další článek: Tesla prodala více než 25 tisíc elektromobilů, hodnota společnosti překonala rekordy a je vyšší než má Ford

Témata článku: Video, Vesmír, SpaceX, Kosmonautika, Astronomie, Mezinárodní vesmírná stanice, Kamera, Crew Dragon, Boeing, ESA, Starliner, Skafandry, Pesquet, Lano, Mezinárodní stanice, Živý záběr, Evropský astronaut, Dragon, Manipulátor, Kosmos, Astron, Skafandr, Astronaut, Úžasný záběr, Výstup, Kamery na Mall.cz

Recenze filmu Není čas zemřít. Emotivní loučení Daniela Craiga s rolí Jamese Bonda.

Vizuálně lahodné skloubení špionážního thrilleru a melodramatu.

Recenze filmů