Experiment v duchu Jurského parku: na Floridě vypustí do volné přírody 750 milionů geneticky upravených komárů

28. 08. 2020 15:18

Schváleno.

27. 08. 2020 16:50

to opravdu neni v duchu jurskeho parku🙄😭

27. 08. 2020 12:55

No vzhledem k tomu, že už to zkoušejí více než deset let, není důvod očekávat nějaký velký úspěch. Vypadá to spíš, že každý rok v době okurkové sezóny, začnou vypouštět komáry. Gates je tím přímo posedlý, ale kde nic tu nic.

27. 08. 2020 12:20

"Táto, letí sem komár, právě nám vrazil do stodoly."
"Podej brokovnici ...."

27. 08. 2020 11:54

..tak v porovnání s tou chemii, kterou decimují kde co, a chemii kterou na sebe patlají lidi je to dobrý plán... držím palce aby jim to vyšlo... genetice věřím, opatrně a pozvolna ..ale je to naše šance jak dál na této planetě přežít a nezničit si životní prostředí chemií z léků, antibiotik a postřiků v zemdělství

27. 08. 2020 10:05

Rozkážeme vetru, dažďu.Ľudia sú nepoučiteľní. Stále sa snažia niečo v prírode umelo “naprávať”.

27. 08. 2020 09:15

Rozhodně je dobře, že se to zkouší na Florida Keys a ne někde na pevnině. Florida Keys jsou docela daleko od pobřeží.
Nicméně i ten Oxytec připouští, že některé samičky přežít mohou. Takže k vyhubení komářího druhu určitě nedojde.

27. 08. 2020 09:04

2020: 750 Million Genetically Modified Mosquitoeswhat could possibly go wrong?

27. 08. 2020 09:04

Docela nechápu ty místní remcaly. Komáři a ovádi jsou mimořádně otravný, nebezpečný a zcela neužitečný hmyz. A nyní, když se otepluje, je jich řádově více, než když byly zimy tuhé. To u nás je však stále čajíček oproti teplým a vlhkým lokalitám, jakými jsou floridské mokřady. Osobně bych byl rád, kdybychom vyhladili komáry, ovády, klíšťata a ostatní tyhle parazity do mrtě u nás. Bydlet na Floridě, tak líbám za v článku popsanou akci těm vědcům ruce.Samozřejmě může se to zvrtnout, komáři zmutovat a situaci zhoršit. Ovšem, ta pravděpodobnost je přijatelně malá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2020 08:48

Nakladneho leteckeho postriku... To podporuje tvrzeni, ze jde oxitechu o zisk a soucasne tomu, kdo plati stavajici zpusob. A nechce se jim premyslet a financovat jine zpusoby.
Zasadne jde ale fakt o to, ze si neumime dusledky predstavit. Muzou vyhynout cele skupiny druhu, kde jeden z nich ma toho komara v potravnim retezcem. Nehlede na to, ze priroda si hleda cestu k preziti. A populace komara se vyviji ve velkem mnozstvi mnohem rychleji nez lide. Podobne, jako bakterie se z naseho pohledu dokazi adaptovat rychle, tak v mikromeritku ziji veky, generace. Pro ne je zasah z venci 1s neco, co trva roky, jak zpomaleny film. Takze neni problem se k tomu adaptovat :)