Roboti | Hmyz

Experimentální hmyzí robot si roztaví nohy, aby mohl zdolat překážku

Jianguo Zhao z Coloradské státní univerzity vyrobil čtyřnohý robotický hmyz, který může za chodu změnit tvar svých končetin. Díky tomu si upraví charakter pohybu, a robot tak může zdolat překážku, která by za běžných okolností byla nepřekonatelná.

Podstatné je to, že robot tvar končetin neupraví nějakým složitým mechanickým aparátem, ale pomocí prostého zahřátí a následného ztuhnutí pomocí elektrické cívky. Rekonfigurace trvá pouhých deset sekund, měnitelné části jsou totiž vyrobené z termoplastické hmoty PLA, kterou dobře znají fanoušci laciného 3D tisku.

PLA, tedy polyaktidová vlákna vyrobená převážně z přírodních škrobů a cukrů, mají bod tání okolo 175 °C, ke změknutí plastické hmoty tedy stačí relativně malé množství energie z modelářské lithium-polymerové baterie. Jakmile si robot upraví kostru a vše opět zatuhne, může pokračovat dál v chůzi.

Váš názor Další článek: Google přidal podporu Asistenta pro Nest Security. Nikdo ale netušil, že má zařízení mikrofon

Témata článku: Technika, Roboti, Hmyz, 3D tisk, Robot, Rekonfigurace, Tvar, Hmota, Překážka, Noha, Končetina

Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

** Zemské magnetické pole se chová nepředvídatelně ** Severní magnetický pól se posouvá z Kanady směrem na Sibiř ** Vědci musí rychle aktualizovat Světový magnetický model

Tipy pro Google: Umí mnohem víc než jen vyhledávat, zkuste některé fígle

** Google není jen vyhledávací pole se dvěma tlačítky ** Můžete ho ovládnout pomocí parametrů a příkazů ** Kromě výsledků vyhledávání nabízí také další funkce

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

** Windows 10 nejsou jen moderní aplikace, ale i spousta vychytávek a funkcí navíc. ** U většiny z nich si ani neuvědomujeme, že byly někdy jinak. ** Některé věci jsou zcela nové, jiné zase pocházejí už z Windows 8.

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní