Statický zážeh Falconu Heavy odložen (sledujeme on-line)

Názory k článku

pesvoboda  |  28. 12. 2017 19:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Trochu mi tam vadí ten přítomný čas, že ta nevyzkoušená raketa JE (přesněji bude) nejsilnější používanou raketou současnosti. To když teoreticky opráší Saturn V, tak namísto 64 tun tam povezou 140 tun a pro úplné srovnání ještě čistě teoreticky Energia LEO 100 tun, případně s 8 bočními motory 170 tun). Na start se moc těším, snad bude živě z kamer i vypuštění té samotné Tesly do prostoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
El Vigo  |  28. 12. 2017 22:06  |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.76

1988 ENĚRGIJA ruská raketa - nosnost nákladu 100 tun, pokrok nezastavíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
trader-krakra  |  29. 12. 2017 07:34  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

"Při prvním startu vynese na dráhu k Marsu auto Tesla Roadster." - k Marsu?, ono to opravdu poletí k Marsu??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dusan  |  03. 01. 2018 08:59  |  Linux Chrome 63.0.3239.108

Tou nosnosti bych se moc neohanel. Fakt, ze nejsilnejsi raketou v historii je stale Saturn V, ktery minuly rok oslavil sve pulstolete vyroci, ukazuje ze vyvoj v tomto ohledu opravdu neprobiha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  03. 01. 2018 16:35  |  Microsoft Windows 10 Firefox 57.0

Není nejsilnější v historii vůbec ne, ale snad bude alespoň létat bez problémů. Pochopitelně je dobře, když bude takový nosič k dipozici. Na lety k Marsu a dál do soustavy, však budou třeba mnohem masivnější nosiče, případně by tento musel létat super bezpečně i levně, což si myslím není reálné. Chemické motory i dnešní konstrukce prostě své limity mají. Dnes např. nejsme schopni, bez reaktorem (jaderným) poháněného výrobníku metanu na Marsu (zkoušena proveditelnost výroby metanu, pozitivní výsledek), vůbec odlepit mnohatunový návratový modul. Přivést si tam i palivo na návrat = nereálné za současné situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
qmoxxx  |  04. 01. 2018 22:36  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Falcom heavy start stoji asi 90Milionov a vynesie asi 3x menej ako Saturn V . Saturn V ale stoji 1.2mld , fakt je ze progress nezastavis
http://www.spacex.com/about/capabilities...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pcmaker  |  05. 01. 2018 20:02  |  Microsoft Windows 7 Chrome 63.0.3239.132

Měli by toho nechat. Všichni. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb  |  09. 01. 2018 12:07  |  Microsoft Windows 7 Firefox 57.0

Ja jsem spis zvedavy, jestli se u Falconu nebude opakovat historie ruskych lunarnich raket N1. Ty totiz taky mely velky pocet motoru (30 ks) a selhavaly kvuli spolehlivosti. Zkratka privest palivo, kyslik a pomocna media ke 30 motorum byla konstrukterska nocni mura - na slozite tvarovanych potrubich vznikaly ruzne oscilace a ubytky tlaku, coz vedlo ke katastrofickym selhanim. Dnes se sice tyhle veci daji simulovat, ale ani to nedokaze postihnout vsechny jevy, ktere mohou vzniknout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Viktor Prudič  |  09. 01. 2018 21:03  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 63.0.3239.132

to bude krásný ohňostroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2018 13:28 | Microsoft Windows 7 Chrome 63.0.3239.132

Mohl by nekdo vysvetlit jak se dela takovy staticky zazeh? Lze ho provest pouze u kapalinovych motoru? Jak se takovy zazeh prerusi aby trval jen chvili? Jak se chrani motory aby pri takovem testu vlastne dedoslo k jejich poskozeni? Co se dela po skonceni takoveho zazehu s motory? Behem takoveho testu prekona tah motoru vlastni tihu nosice? Proc se neodlepi od zeme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor