Faraday Future je kalifornská automobilka s čínským kapitálem, která chce přímo konkurovat Tesle. Koncept svého vozu FF 91 představila v lednu roku 2017 na veletrhu CES. Od té doby se ale o automobilce moc nemluvilo...

Faraday Future je kalifornská automobilka s čínským kapitálem, která chce přímo konkurovat Tesle. Koncept svého vozu FF 91 představila v lednu roku 2017 na veletrhu CES. Od té doby se ale o automobilce moc nemluvilo...

Nyní firma obeslala své registrované fanoušky a zákazníky informací, že nedávno dokončila předprodukční verzi vozu FF 91 a první sériový vůz by měl z výrobní linky sjet během první poloviny příštího roku. 

Nyní firma obeslala své registrované fanoušky a zákazníky informací, že nedávno dokončila předprodukční verzi vozu FF 91 a první sériový vůz by měl z výrobní linky sjet během první poloviny příštího roku. 

Takto předprodukční automobil vypadá. Výsledný sériově vyráběný model se od tohoto bude lišit už jen minimálně. 

Takto předprodukční automobil vypadá. Výsledný sériově vyráběný model se od tohoto bude lišit už jen minimálně. 

Faraday Future F 91 je luxusní elektromobil s dojezdem 480 km (původní prototyp však sliboval až 600 km) a zrychlením z nuly na sto pod tři sekundy. 

Faraday Future F 91 je luxusní elektromobil s dojezdem 480 km (původní prototyp však sliboval až 600 km) a zrychlením z nuly na sto pod tři sekundy. 

Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X. 

Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X. 

Zpět ještě k prototypu představeném před necelými dvěma roky na CESu. Tenkrát americká automobilka s čínským kapitálem v pozadí vzbudila velkou pozornost a přebrala řadu inženýrů právě Tesle. 

Zpět ještě k prototypu představeném před necelými dvěma roky na CESu. Tenkrát americká automobilka s čínským kapitálem v pozadí vzbudila velkou pozornost a přebrala řadu inženýrů právě Tesle. 

FF 91 je to prostorný automobil napěchovaný technologiemi. Pohání ho silný elektromotor a dokáže řídit zcela sám.

FF 91 je to prostorný automobil napěchovaný technologiemi. Pohání ho silný elektromotor a dokáže řídit zcela sám.

Takto zezadu uvidí FF 91 naprostá většina aut, včetně supersportů. Z nuly na stovku (přesněji 60 mph) totiž zrychlí za 2,39 s.

Takto zezadu uvidí FF 91 naprostá většina aut, včetně supersportů. Z nuly na stovku (přesněji 60 mph) totiž zrychlí za 2,39 s.

Všude po autě jsou schované senzory a kamery, ale na první pohled to není znát. Nezbytný Lidar se vysune z přední kapoty při autonomní jízdě, dále jsou senzory schované v náraznících nebo v "ploutvičkách" vzadu na střeše. Střecha je jinak panoramatická a můžete ji libovolně zatmavovat.

Všude po autě jsou schované senzory a kamery, ale na první pohled to není znát. Nezbytný Lidar se vysune z přední kapoty při autonomní jízdě, dále jsou senzory schované v náraznících nebo v "ploutvičkách" vzadu na střeše. Střecha je jinak panoramatická a můžete ji libovolně zatmavovat.

Dveře se otevírají naproti sobě, přesto má auto střední sloupek. Na něm je mimo jiné kamera, která rozpozná dle obličeje nastupující pasažéry a podle toho jim zvolí přednastavený profil (nastavení sedadla, multimediální knihovny atp.)

Dveře se otevírají naproti sobě, přesto má auto střední sloupek. Na něm je mimo jiné kamera, která rozpozná dle obličeje nastupující pasažéry a podle toho jim zvolí přednastavený profil (nastavení sedadla, multimediální knihovny atp.)

Podobně jako v Tesle se i zde vše ovládá skrze obrovský dotykový displej. Anebo hlasem...

Podobně jako v Tesle se i zde vše ovládá skrze obrovský dotykový displej. Anebo hlasem...

Místo zpětných zrcátek jsou kamery. Když řídí řidič, uvidí obraz z kamer na palubní desce. Když řídí počítač, slouží kamery pro monitoring prostoru kolem vozu. Dále si všimněte, že logo automobilky svítí jak ve spodní linii dveří, tak ve středu kol. Prý to není jen efekt pro výstavu, ale standardní výbava...

Místo zpětných zrcátek jsou kamery. Když řídí řidič, uvidí obraz z kamer na palubní desce. Když řídí počítač, slouží kamery pro monitoring prostoru kolem vozu. Dále si všimněte, že logo automobilky svítí jak ve spodní linii dveří, tak ve středu kol. Prý to není jen efekt pro výstavu, ale standardní výbava...

Nyní firma obeslala své registrované fanoušky a zákazníky informací, že nedávno dokončila předprodukční verzi vozu FF 91 a první sériový vůz by měl z výrobní linky sjet během první poloviny příštího roku. 
Takto předprodukční automobil vypadá. Výsledný sériově vyráběný model se od tohoto bude lišit už jen minimálně. 
Faraday Future F 91 je luxusní elektromobil s dojezdem 480 km (původní prototyp však sliboval až 600 km) a zrychlením z nuly na sto pod tři sekundy. 
Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X. 
12
Fotogalerie

Faraday Future ožil, přímý konkurent Tesly ukázal finální podobu svého elektromobilu FF 91

Faraday Future je kalifornská automobilka s čínským kapitálem, která chce přímo konkurovat Tesle. Koncept svého vozu FF 91 představila v lednu roku 2017 na veletrhu CES. Od té doby se ale o automobilce moc nemluvilo...

Nyní firma obeslala své registrované fanoušky a zákazníky informací, že nedávno dokončila předprodukční verzi vozu FF 91 a první sériový vůz by měl z výrobní linky sjet během první poloviny příštího roku.

Takto předprodukční automobil vypadá. Výsledný sériově vyráběný model se od tohoto bude lišit už jen minimálně.

Faraday Future F 91 je luxusní elektromobil s dojezdem minimálně 480 km (původní prototyp sliboval až 600 km) a zrychlením z nuly na sto pod tři sekundy. Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X.

Zájemci si mohou vůz již rezervovat, ačkoli konečná cena ještě nebyla stanovena.

Určitě si přečtěte

Články odjinud