Automobily

Ferrari SF90 bude legenda. Dostalo tři elektromotory a je to nejrychlejší sériové Ferrari v historii

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně.

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Nové Ferrari SF90 je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s plug-in hybridním pohonem.

Zrychlení z nuly za 6,7 s. Jenže na dvoustovku

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou.

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sesazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka padne za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h. 

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje.

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u limitovaného exkluzivního modelu LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky.

Úplnou novinkou jsou také jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyř motorů tahá naprosté maximum.

Ferrari pro každého, kdo na to má...

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii.

Z fotek interiéru a exteriéru je jasné, že tohle auto vzniklo jako čistokrevný hypersport. Luxus tady nehledejte. Minulý týden v den uvedení se mělo na novinku přijet podívat dva tisíce zájemců, z nichž většina již jeden kus natvrdo objednala. Neví se ale za kolik. Ferrari prý cenu uveřejní až během příštího týdne.

Článek připravila redakce AutoRevue.cz

Diskuze (2) Další článek: Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

Témata článku: Doprava, Automobily, Elektromobily, Motory, Hybrid, Ústrojí, Ferrari, Novinka, Elektromotor, Motor, TRI, Qualify, Performance, Elektro


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 109

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 99

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 63