Prohlížeče | Firefox | Mozilla

Firefox už nechce být jen prohlížečem. Mozilla představila nové logo bez lišky

Řadu let diskutují příznivci webového prohlížeče Firefox o tom, zda zvíře, vyobrazené v jeho logu, je, nebo není liška. Oficiálně se jednalo o pandu červenou, nicméně slůvko „fox“ v názvu (anglicky liška) a samotné vyobrazení evokovalo spíše lišku.

Od roku 2003 došlo během šestnácti let k několika evolučním změnám loga, které se od vcelku realistického vykreslení posunulo ke schematickému vyobrazení. V úterý 11. června oznámila Mozilla další změnu – tentokrát se jedná o rebranding celé značky Firefox.

Nové logo Firefoxu

Ještě, než začnete lamentovat, co to grafici provedli s nebohou liškou (nebo pandou, chcete-li), musíme upozornit, že logo v náhledovém obrázku tohoto článku je ve skutečnosti zastřešujícím logem celé rodiny produktů Mozilly.

Ta se v poslední době rozrostla například o službu pro sdílení souborů Firefox Send, bezpečnostní balík Firefox Monitor či správce hesel Firefox Lockwise. Každý z uvedených produktů, včetně webového prohlížeče, má ještě své vlastní logo.

Každý z produktů má své vlastní logo.jpg 
Každý z produktů má své vlastní logo

Jak můžete vidět na obrázku výše, z loga webového prohlížeče se oranžové zvíře nevytratilo, byť je proti předchozí verzi zase o něco méně konkrétní. Zeměkoule v něm ztrácí svůj namodralý nádech a ocitá se více v ohnivém ocasu. Na následujícím obrázku můžete vidět, jak se vyvíjelo logo Firefoxu v uplynulých letech.

Vývoj loga Firefoxu 
Vývoj loga Firefoxu

Logem to nekončí

Cílem rebrandingu je změnit vnímání značky Firefox, která už nechce být pouze prohlížečem webových stránek. Zahrnuje celou rodinu produktů a služeb, jako je aplikace pro posílání velkých souborů, bezpečnostní nástroj či prostor pro ukládání přihlašovacích údajů a časem mají přibýt další.

Design logem pouze začíná a Mozilla zašla ještě dál, když přinesla v podstatě vlastní designový jazyk. Ten obsahuje vše, co návrháři uživatelského prostředí potřebují k tomu, aby v budoucích produktech mohli uživatelům nabídnout jednotnou zkušenost. Všechny aplikace a služby tak budou používat stejnou barevnou paletu, minimalistické tvary a shodnou typografii.

Ze stávajících aktivit se zdá, že Mozilla našla Firefoxu jasnější poslání, ve kterém hraje hlavní roli ochrana soukromí. Nové logo značky má za úkol stát se mostem, spojujícím všechny aktivity do jednoho konzistentního celku.

Diskuze (23) Další článek: Microsoft přijde o exkluzivního klienta. CERN chce přejít na open-source

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,