Firma z Los Angeles vyrábí rakety 3D tiskem. Od investorů dostala 500 milionů dolarů

• Firma Relativity Space získala od investorů dalších 500 milionů dolarů
  • Firma chce vyrábět rakety 3D tiskem
  • První start z Floridy je naplánován na konec roku 2021

S výrobci nosných raket se v poslední době roztrhl pytel. Nabízí se otázka, zda bude na trhu s malými (do 500 kg) a středními (do 1000 kg) satelity dostatečně velká poptávka, aby všechny nové a startupy uživila.

Investoři jim ale věří, minimálně některým. Pět let stará firma Relativity Space vloni získala v investičním kole 140 milionů dolarů. Přestože prostředky ještě neutratila, šla si pro další a uspěla. V aktuálním kole „D" získala investice ve výši 500 milionů dolarů, což je hodně pěkná částka nejen v kosmickém průmyslu. Hodnota firmy tím vzrostla na 2 miliardy dolarů.

Relativity Space sídlí v Los Angeles, ale své zázemí má také v Kosmickém středisku Stennis a to nedaleko místa, kde NASA nyní testuje motory pro návrat na Měsíc.

Firma připravuje raketu Terran 1, která má být schopna na oběžnou dráhu dopravit 900 až 1200 kg těžký náklad dle typu dráhy. Startovat bude z komplexu LC 16 na Mysu Canaveral a v budoucnu ze západního pobřeží USA ze základy Vandenberg.

Raketa Terran 1 má dva stupně. První pohání 9 motorů Aeon 1, druhý stupeň 1 motor Aeon 1.

Tajemstvím je 3D tisk

Každý vesmírný startup se snaží nějak odlišit, inovovat a vyřešit fundamentální otázku kosmonautiky – překonat gravitaci Země a dostat do vesmíru náklad s co nejmenšími náklady.

Relativity přináší tří zajímavé prvky. Motory Aeon 1 bude pohánět směs kapalného kyslíku a zkapalněného zemního plynu. Maximální hmotnost užitečného zatížení okolo 1 tuny je běžná, ale pod aerodynamický kryt rakety se vleze náklad o průměru až 3 metry.

Hlavní inovací má být ale 3D tisk. V kosmickém průmyslu se už sice využívá, ale Relativity se chlubí zařízením „Stargate“, o němž tvrdí, že je největší 3D tiskárnou kovů na světě. Cílem firmy je vytisknout až 95 % rakety a to včetně motorů.

První start rakety Terran 1 je naplánován na konec roku 2021. Jeden start má vyjít na 12 milionů dolarů.

Diskuze (5) Další článek: Šéf Sony: herní konzole PlayStation 5 je zcela vyprodaná po celém světě

Témata článku: 3D tisk, Technika, Vesmír, Startupy, Země, Kosmonautika, USA, Raketa, Peníze, Průmysl, Investor, Vandenberg, Relativita Space, Start-up, Mys Canaveral, Los Angeles, Dolar, Florida, Tisk

Mexické drogové kartely používají drony s malými bombami. Odhození a zásah rovnou nafilmují

** Mexické drogové kartely využívají pozoruhodné nekonvenční zbraňové systémy ** Patří mezi ně rovněž drony v mnoha podobách ** Nedávno zveřejněné video zachycuje útok dronu shazujícího malé bomby

MexikoDrogyZbraně
QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

PodvodQR kódBezpečnost

Proč věříme lhářům aneb jaké strategie klamu na nás nejvíce zabírají

** Podvodní prodejci i neseriózní politici by museli balit, kdybychom je prokoukli a neuvěřili jejich lžím ** To však neumíme, a tak lháři kolem nás celkem spokojeně prosperují ** Proč? Jaké strategie na nás platí?

Psychologie

Hry zadarmo, nebo se slevou: zpětná kompatibilita na Xboxu a Relicta zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce