Automobily | Elektromobily | Autonomní vůz

Fisker chystá elektrické SUV s dojezdem skoro 500 km a cenovkou pod milion korun

Fisker chystá elektrické SUV s dojezdem skoro 500 km a cenovkou pod milion korun

Zdá se, že minulý týden představená Tesla Model Y dostane zdatného konkurenta. Americká automobilka Fisker představila své elektrické SUV s tím, že jeho cena by se měla pohybovat pod 40 tisíc dolarů (v přepočtu pod 903 tisíc korun). Novinka od Tesly přitom začíná na 39 000 dolarech.

SUV Fisker by mělo zahájit prodeje ve druhém pololetí roku 2021 a bude jedním ze tří plánovaných elektrických aut této značky. Výrobce zatím ukázal pouze obrázek přední části a na první pohled se zdá, že půjde o podstatně konzervativněji pojaté auto ve srovnání s dříve ohlášeným luxusním sedanem Fisker EMotion.

Fisker SUV chce konkurovat Tesle

Zajímavým prvkem je rozšklebená přední maska, v jejímž středu je pod registrační značkou umístěna radarová jednotka. Tento prvek většina automobilek skrývá, ale Fisker se ho očividně rozhodl ukázat celému světu.

Klepněte pro větší obrázek
Výrobce zatím ukázal pouze obrázek přední části

V interiéru se cestující mohou těšit na dostatek prostoru po všech stranách, řidič pak bude mít k dispozici velký head-up displej. Počítá se s tím, že Fisker SUV nabídne vysokou úroveň autonomní jízdy.

Ve standardní výbavě bude mít vůz pohon všech čtyř kol, přičemž každou nápravu bude pohánět samostatný elektromotor. Zásobu energie mají zajistit lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 80 kilowatthodin, které na jedno nabití slibují dojezd až 480 kilometrů. Fisker také vyvíjí alternativu v podobě pevné polovodičové baterie, ty ale budou určeny pro nákladnější model EMotion.

Klepněte pro větší obrázek
Fisker EMotion bude pro movitější zákazníky

Prodej přes internet přímo zákazníkům

Fisker Inc. je druhou automobilkou, kterou založil Henrik Fisker. Plodný automobilový designér, který se podílel na vozech BMW Z8, Dodge Viper a Aston Martin DB9, začínal jako konstruktér nových karoserií na stávající vozy.

V roce 2007 založil firmu Fisker Automotive, která se proslavila jako výrobce jednoho z prvních plug-in hybridních luxusních sedanů na světě - Fisker Karma. Karma byla původně deklarována jako soupeř Tesly Model S, ale nakonec byla propadákem - vyrobeno bylo jen kolem dvou tisíc kusů a firma poté zbankrotovala.

„Ovladatelného prototypu“ Fisker SUV bychom se měli dočkat již v letošním roce. Vůz bude vyráběn ve Spojených státech, zatím však nebyla uvedena konkrétní lokalita. Podobně, jako Tesla, nechce ani Fisker prodávat svá auta přes síť dealerů, ale přímo zákazníkům.

Diskuze (16) Další článek: Přepravním firmám s „umělou inteligencí“ se zvyšují marže. Kdo funguje postaru, naopak ztrácí

Témata článku: Internet, USA, Automobily, Elektromobily, Autonomní vůz, Energie, Akumulátory, Lithium, Výrobce, Tesla Model Y, Tesla Model S, Emotion, Tesla, Sport Utility Vehicle, Automobilka, Přední část, Dojezd, Cenovka


Určitě si přečtěte

Windows 10 podle našich čtenářů: Poslali jste nám skoro 300 nápadů, jak je vylepšit

Windows 10 podle našich čtenářů: Poslali jste nám skoro 300 nápadů, jak je vylepšit

** Microsoft aktualizuje Windows 10 dvakrát ročně ** Jenže praktických novinek už není tolik jako dříve ** Poslali jste nám skoro 300 tipů, co by se měly Desítky ještě naučit

Jakub Čížek | 139

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 59

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

** Chytré hodinky mají relativně malou výdrž ** Sportovní fénixy od Garminu jsou na tom ale lépe ** Poslední verze nabízí dokonce transparentní solární panel

Jakub Čížek | 56