Inženýři z Delftské technické univerzity (TU Delft) se pochlubili novou koncepcí úsporného dopravního letadla pro dálkové linky Flying-V. Letoun uveze stejné množství cestujících jako A350-314, ale bude k tomu potřebovat jen 80 % paliva. Airbus A350 přitom patří ke špičce a jedná se o nejmladší letoun této kategorie. Do plné služby vstoupil teprve v roce 2015.
Za vším stojí zcela přepracovaná konstrukce, a tak letoun na první pohled spíše než obvyklé airbusy a boeingy připomíná bombardér Northrop B-2 Spirit. Drak letounu tvoří v podstatě jedno velké křídlo ve tvaru písmene V. Zatímco v čele je pilotní kabina, po stranách křídla budou sedět cestující. Letoun tedy bude mít dvě oddělené části.
Na projektu Flying-V se vedle TU Delft podílí nizozemské dvorní aerolinky KLM, které letos na podzim v rámci oslav svých 100. narozenin představí letuschopný (zmenšený) model. V rámci oslav si budou moci návštěvníci prohlédnout také části interiéru v měřítku 1:1.

Flying-V, aneb koncept dopravního letounu ve tvaru písmene V
Flying-V by totiž neměl být pouze úsporný, ale chce nabídnout také koncept interiéru pro cestující a obecně lépe řešené zázemí. Na stranu druhou, stále se jedná pouze o koncept a autoři se nepochlubili, zdali něco podobného někdy opravdu uvidíme v běžné dopravě.