Ford nainstaluje pokročilé asistenty do všech svých aut. Kdo je bude chtít používat, bude muset platit | Zdroj: Ford.

Zdroj: Ford.

Ford nainstaluje pokročilé asistenty do všech svých aut. Kdo je bude chtít používat, bude muset platit

Automobilka Ford oznámila dostupnost nové verze svých technologií pokročilé asistence řidiče, označovaných jako BlueCruise 1.3. Proti minulosti přichází s jedním zásadním rozdílem: zatímco dříve se zákazníci museli při nákupu rozhodnout, zda si tuto volitelnou výbavu k dostupným modelům za příplatek přidají, nyní bude služba standardně instalována do všech podporovaných vozidel a aktivuje se až po zaplacení předplatného.

Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že si zákazník může pokročilé funkce aktivovat hned při koupi, nebo kdykoli později. Případně je lze zapnout pouze na omezenou dobu – například na několik měsíců, kdy je bude majitel vozu potřebovat. Ford přitom nabízí možnost měsíčního i zvýhodněného ročního předplatného.

Placené pokročilé funkce

Pokud si sadu funkcí BlueCruise zakoupíte spolu s novým vozem, přijde vás na tři roky na 2 100 dolarů (v přepočtu asi 46 370 Kč). Roční předplatné stojí 800 dolarů (v přepočtu asi 17 660 Kč) a za měsíc používání zaplatíte 75 dolarů (v přepočtu asi 1 660 Kč). Zákazníci, kteří si pokročilé funkce k novému vozu nekoupí, budou mít k dispozici devadesátidenní bezplatnou zkušební verzi.

Majitelé si tak budou moci vyzkoušet výhody systému BlueCruise a výrobce doufá, že je přesvědčí, aby si jej předplatili. Jak poznamenala Ashley Lambrix: „BlueCruise je technologie, kterou musíte zažít, abyste uvěřili. Lidé bývají ohromeni tím, jak BlueCruise pomáhá snížit stres a zpříjemnit řízení – zejména v silném provozu nebo při dlouhých jízdách.“

Automobilka očekává, že systém BlueCruise nainstaluje do půl milionu vozidel modelových řad 2024 určených pro Severní Ameriku, jako jsou Ford F-150 Lightning, Ford F-150, Expedition, Lincoln Navigator a Lincoln Nautilus. To bude znamenat poměrně značný nárůst, protože v současné době je nainstalován na méně než polovině z nich: podle Fordu jezdí po silnicích 225 000 vozů s tímto systémem.

Promyšlená strategie

Ford uvádí, že nejnovější verze BlueCruise 1.3 zlepšuje jízdní schopnosti vozidla v zatáčkách a úzkých jízdních pruzích. Řidičům umožní jízdu bez nutnosti držet volant až pětkrát déle v porovnání s první verzí 1.0. Od verze 1.2, jež je dostupná od začátku tohoto roku, nabízí možnost automatické změny jízdního pruhu, změnu polohy v jízdním pruhu a prediktivního asistenta rychlosti.

Výhodou předplatného je skutečnost, že se kupující nemusí předem rozhodovat, zda chce BlueCruise jako součást výbavy. To ocení zejména zájemci o ojeté vozy, kteří si tak mohou relativně snadno pořídit funkce, o které předchozí majitelé neměli zájem. Nevýhodou je ne právě lidová cena.

Zabudování systémů pro částečně autonomní řízení určitě zvýší výrobní a tím i prodejní cenu automobilů značky Ford. Tento krok je však součástí promyšlené strategie, jejímž cílem je zvýšit příjmy z předplatného za software, což je oblast, ve které se chce realizovat i mnoho dalších výrobců automobilů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud