Že by to Ford nedohnal?
Vsadím se, že firmy jako Bosch nebo Honeywell budou schopny dodat autonomní řízení víceméně na klíč. Stejně je většina regulačních a řídících mechanismů postavená na jejich prvcích. Zatímco automobilky budou vyvíjet "železo", tyhle smart věci budou koupitelné.Oproti Tesle třeba Ford umí vyrobit auto. Jakože jich vyrobí hodně, umí je distribuovat, dodržet termíny, a udržet kvalitu, a současně slušnou efektivitu výroby, takže má docela malé náklady. A stačí mu dokoupit pár senzorů a počítač.
Tesla oproti tomu nemá zvládnutou výrobu (i když se snaží), a jednou bude mít autopilota. A až ho bude mít, byla by hloupá, kdyby jej za slušnou cenu nenabídla tomu Fordu.Když si kupujete auto domů, tak si ho většinou domů kupujete bez ohledu na to, jak moc se vyplatí, protože se při nákupu řídíte emocemi. A auto těch emocí umí vyvolat hodně (u mě třeba pocit volnosti a svobody). Emoce stojí za jakékoli peníze.
Dříve jsem razil názor, že auto na doma musí stát maximálně 3 měsíční příjmy. Zatím jsem se vždy vešel pod 1. A i tak to nedává finančně smysl. U auta na práci už je to pak jinak, tam člověk počítá i s nějakým výnosem, a lehce se tak vejde i do něčeho dražšího.
Nicméně máte pravdu v tom, že auta budou čím dál tím dražší, takže za chvilku si je budou moci dovolit jen ti bohatší. Před rokem jsem prodal auto, protože jsem si spočítal, že se mi s jistotou vyplatí jezdit taxi, případně si na delší trasy auto půjčit. Prostě to už nedává smysl. A takových bude přibývat.
Ale není to budoucnost, která by se mi líbila, protože vede k centralismu. A všichni víme, kam vede centralismus.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 01. 2022 17:49