Ford poslední dobou rád prezentuje své technologie neotřelým, často až absurdním, ale mediálně vděčným způsobem. Zatím posledním počinem z této kategorie je nákupní košík „Self-Braking Trolley“, se kterým nenabouráte v uličce mezi regály ani na parkovišti před obchodem.
Poprvé přitáhl Ford pozornost prototypem dětské postýlky, která pomáhala uspávat miminko simulací jízdy v autě. Výrobce tím samozřejmě chtěl ukázat především to, jak jsou jeho vozy pohodlné. V podobném duchu se nesla i bouda pro psy se systémem potlačování hluku. Jednalo se o propagaci technologie, kterou Ford používá ve svých autech. Patrně nejabsurdnějším vynálezem je postel, která má zabraňovat utiskování partnerem či partnerkou. Tou automobilka poutala pozornost na svůj systém udržování vozidla v jízdním pruhu.
Nákupní košík s brzdovým asistentem
Ačkoli Ford na oko prezentuje svůj nákupní košík budoucnosti jako vážně míněný produkt, jde opět primárně o snahu upoutat pozornost a upozornit na řešení, která výrobce používá ve svých autech. Tentokrát ukazuje fungování technologie aktivního brzdového asistenta, kterou označuje jako Pre-Collision Assist.
Technologie Pre-Collison Assist je k dispozici pro většinu modelů značky Ford. Používá kameru a radar směřující dopředu k detekci vozidel, chodců a cyklistů na silnici. V případě, že zaznamená překážku, nejprve varuje řidiče, a pokud nezareaguje, automaticky začne brzdit.
Automobilka konstatuje, že malé děti mají často zálibu vozit se na nákupním košíku. Při tom ale vzniká riziko, že s vozíkem narazí do regálu nebo třeba do zaparkovaného auta. Proto Ford přichází s košíkem, vybaveným senzorem, který včas detekuje možnou kolizi a jedoucí vozík zastaví.
Netradiční forma propagace
Myšlenku doprovází i propagační spot, ve kterém nesoustředěné děti pobíhají s nákupními košíky po obchodech a narážejí do beden s ovocem či do regálů. V polovině videa následuje střih a představení vozíku, se kterým se nic takového nemůže stát, protože má snímač, sledující dění před sebou, a brzdu, která se aktivuje před překážkou.
Už v samotném videu je exaktně naznačeno, že stejnou technologii používá Ford ve svých automobilech, kde je jejím úkolem zabránit srážce s chodcem nebo nárazu do překážky. A právě o to tady primárně jde – vysvětlit zákazníkům technologie, na které se mohou ve vozech této značky spoléhat, jednoduchým a snadno pochopitelným způsobem.
Nečekejme tedy, že by se nákupní košík s brzdovým asistentem objevil v našich supermarketech, byť by to s ohledem na nešikovnost některých zákazníků možná nebylo úplně nesmyslné řešení. Určitě ale můžeme pochválit zábavný prototyp a šikovný firemní marketing.