Ford rád prezentuje své technologie neotřelým, často až absurdním, ale mediálně vděčným způsobem. Zatím posledním počinem z této kategorie je nákupní košík „Self-Braking Trolley“, se kterým nenabouráte v uličce mezi regály.

Ford rád prezentuje své technologie neotřelým, často až absurdním, ale mediálně vděčným způsobem. Zatím posledním počinem z této kategorie je nákupní košík „Self-Braking Trolley“, se kterým nenabouráte v uličce mezi regály.

Automobilka konstatuje, že malé děti mají často zálibu vozit se na nákupním košíku. Při tom ale vzniká riziko, že s vozíkem narazí do regálu nebo třeba do zaparkovaného auta. Proto Ford přichází s košíkem, vybaveným senzorem.

Automobilka konstatuje, že malé děti mají často zálibu vozit se na nákupním košíku. Při tom ale vzniká riziko, že s vozíkem narazí do regálu nebo třeba do zaparkovaného auta. Proto Ford přichází s košíkem, vybaveným senzorem.

Ačkoli Ford na oko prezentuje svůj nákupní košík budoucnosti jako vážně míněný produkt, jde opět primárně o snahu upoutat pozornost a upozornit na řešení, která výrobce používá ve svých autech.

Ačkoli Ford na oko prezentuje svůj nákupní košík budoucnosti jako vážně míněný produkt, jde opět primárně o snahu upoutat pozornost a upozornit na řešení, která výrobce používá ve svých autech.

Ve videu je exaktně naznačeno, že stejnou technologii používá Ford ve svých automobilech, kde je jejím úkolem zabránit srážce s chodcem nebo nárazu do překážky. A právě o to tady primárně jde – vysvětlit zákazníkům technologie.

Ve videu je exaktně naznačeno, že stejnou technologii používá Ford ve svých automobilech, kde je jejím úkolem zabránit srážce s chodcem nebo nárazu do překážky. A právě o to tady primárně jde – vysvětlit zákazníkům technologie.

Nečekejme tedy, že by se nákupní košík s brzdovým asistentem objevil v našich supermarketech, byť by to s ohledem na nešikovnost některých zákazníků nebylo úplně nesmyslné řešení. Můžeme ale pochválit šikovný firemní marketing.

Nečekejme tedy, že by se nákupní košík s brzdovým asistentem objevil v našich supermarketech, byť by to s ohledem na nešikovnost některých zákazníků nebylo úplně nesmyslné řešení. Můžeme ale pochválit šikovný firemní marketing.

Automobilka konstatuje, že malé děti mají často zálibu vozit se na nákupním košíku. Při tom ale vzniká riziko, že s vozíkem narazí do regálu nebo třeba do zaparkovaného auta. Proto Ford přichází s košíkem, vybaveným senzorem.
Ačkoli Ford na oko prezentuje svůj nákupní košík budoucnosti jako vážně míněný produkt, jde opět primárně o snahu upoutat pozornost a upozornit na řešení, která výrobce používá ve svých autech.
Ve videu je exaktně naznačeno, že stejnou technologii používá Ford ve svých automobilech, kde je jejím úkolem zabránit srážce s chodcem nebo nárazu do překážky. A právě o to tady primárně jde – vysvětlit zákazníkům technologie.
Nečekejme tedy, že by se nákupní košík s brzdovým asistentem objevil v našich supermarketech, byť by to s ohledem na nešikovnost některých zákazníků nebylo úplně nesmyslné řešení. Můžeme ale pochválit šikovný firemní marketing.
5
Fotogalerie

Ford představil nákupní košík, který do ničeho nenarazí

  • Ford představil nákupní košík, který dokáže zastavit před překážkou
  • Jedná se o další část kampaně, ve které prezentuje své technologie
  • Našel by takový vozík uplatnění v českých supermarketech?

Ford poslední dobou rád prezentuje své technologie neotřelým, často až absurdním, ale mediálně vděčným způsobem. Zatím posledním počinem z této kategorie je nákupní košík „Self-Braking Trolley“, se kterým nenabouráte v uličce mezi regály ani na parkovišti před obchodem.

Poprvé přitáhl Ford pozornost prototypem dětské postýlky, která pomáhala uspávat miminko simulací jízdy v autě. Výrobce tím samozřejmě chtěl ukázat především to, jak jsou jeho vozy pohodlné. V podobném duchu se nesla i bouda pro psy se systémem potlačování hluku. Jednalo se o propagaci technologie, kterou Ford používá ve svých autech. Patrně nejabsurdnějším vynálezem je postel, která má zabraňovat utiskování partnerem či partnerkou. Tou automobilka poutala pozornost na svůj systém udržování vozidla v jízdním pruhu.

Nákupní košík s brzdovým asistentem

Ačkoli Ford na oko prezentuje svůj nákupní košík budoucnosti jako vážně míněný produkt, jde opět primárně o snahu upoutat pozornost a upozornit na řešení, která výrobce používá ve svých autech. Tentokrát ukazuje fungování technologie aktivního brzdového asistenta, kterou označuje jako Pre-Collision Assist.

Technologie Pre-Collison Assist je k dispozici pro většinu modelů značky Ford. Používá kameru a radar směřující dopředu k detekci vozidel, chodců a cyklistů na silnici. V případě, že zaznamená překážku, nejprve varuje řidiče, a pokud nezareaguje, automaticky začne brzdit.

Automobilka konstatuje, že malé děti mají často zálibu vozit se na nákupním košíku. Při tom ale vzniká riziko, že s vozíkem narazí do regálu nebo třeba do zaparkovaného auta. Proto Ford přichází s košíkem, vybaveným senzorem, který včas detekuje možnou kolizi a jedoucí vozík zastaví.

Netradiční forma propagace

Myšlenku doprovází i propagační spot, ve kterém nesoustředěné děti pobíhají s nákupními košíky po obchodech a narážejí do beden s ovocem či do regálů. V polovině videa následuje střih a představení vozíku, se kterým se nic takového nemůže stát, protože má snímač, sledující dění před sebou, a brzdu, která se aktivuje před překážkou.

Už v samotném videu je exaktně naznačeno, že stejnou technologii používá Ford ve svých automobilech, kde je jejím úkolem zabránit srážce s chodcem nebo nárazu do překážky. A právě o to tady primárně jde – vysvětlit zákazníkům technologie, na které se mohou ve vozech této značky spoléhat, jednoduchým a snadno pochopitelným způsobem.

Nečekejme tedy, že by se nákupní košík s brzdovým asistentem objevil v našich supermarketech, byť by to s ohledem na nešikovnost některých zákazníků možná nebylo úplně nesmyslné řešení. Určitě ale můžeme pochválit zábavný prototyp a šikovný firemní marketing.

Určitě si přečtěte

Články odjinud