Fragmenty pláště Měsíce by nám mohly prozradit mnoho zajímavých informací. NASA již má plán na jejich získání

Vědci NASA chtějí získat fragmenty pláště Měsíce – a ze studie zveřejněné nedávno v žurnálu Nature Communications plyne, že už mají docela dobrou představu o tom, jak to provést.

„Pointa je v tom, že vývoj lunárního pláště je komplikovanější, než se původně myslelo. Některé minerály, které krystalizují a klesají brzy, mají menší hustotu než minerály, které krystalizují a klesají později,“ vysvětluje hlavní badatel Daniel Moriarty v tiskové zprávě.

„To vede k nestabilní situaci, kdy se lehký materiál ve spodní části pláště snaží dostat výše, zatímco těžší materiál blíže k povrchu klesá.“

V důsledku tohoto procesu, zvaného „gravitační obrácení“, byly různé zajímavé horniny vytlačeny zpět na povrch. Podle dostupných informací se mnoho takových nalézá především kolem jižního pólu naší přirozené družice.

Nyní už tedy zbývá jen realizovat nějakou misi, v rámci níž budou shromážděny a později dopraveny na Zemi jejich vzorky.

Závěrem dodejme, že výzkum vnitřních vrstev Měsíce by nám mohl přinést zcela nové poznatky nejen o jeho vzniku a vývoji, ale rovněž o vzniku a vývoji jiných planet.

Váš názor Další článek: Aktualizováno: Apple bude analyzovat fotky na iPhonech a iCloudu, zda neukazují zneužívání dětí

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Měsíc, Geologie, Jižní pól, Fragment, Získání, Minerál, Hornina, Vývoj, Plášť, Zajímavá informace

Android už vyhlíží Fast Pair sluchátka. Pixel Buds Pro jej budou mít první, záhy se přidá Sony a JBL

** Android je připraven na novou generaci bezdrátových sluchátek ** Těšte se na rychlé přepojování mezi tabletem a telefonem ** Mimo Pixel Buds Pro funkce brzy dorazí i do modelů od Sony a JBL

Fast PairZcela bezdrátová sluchátka
Geneticky modifikovaný hlodavec má lepidlo místo šroubků. Pitva myši Apple Magic Mouse

I tak obyčejnou věc, jako je myš, lze udělat jinak. První generace Apple Magic Mouse z roku 2009 je toho důkazem.

MyšiPitvaApple