Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici

Tahle bugina umí létat. A také se může legálně pohybovat po silnici

Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.

Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.

Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce

Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce

S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...

S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...

---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...

---úzká kola, vrtule vzadu, vysoký zdvih tlumení pro hladké přistávání...

Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout

Vzadu je totiž schovaný padákový kluzák, který lze v případě potřeby roztáhnout a vzlétnout

Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km

Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km

Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.

Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou.

Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.

Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.

Je to celkem mrštná bugina

Je to celkem mrštná bugina

Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.

Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu.

Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.

Vozidlo je ve finální verzi vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.

Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem

Zde se ale prezentuje neokapotovaný prototyp a jeho průchodnost terénem

Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.

Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.

A tohle už je slovenský Aeromobil v poslední vývojové verzi 4.0. Mnohem dražší létající automobil s pevnými křídly, který už si můžete předobjednat.

A tohle už je slovenský Aeromobil v poslední vývojové verzi 4.0. Mnohem dražší létající automobil s pevnými křídly, který už si můžete předobjednat.

Cena je téměř 40 milionů korun

Cena je téměř 40 milionů korun

Stejně jako zvenku, tak i vevnitř je to něco mezi letadlem a autem.

Stejně jako zvenku, tak i vevnitř je to něco mezi letadlem a autem.

Vzduchem dokáže svištět až 360 km/h, po zemi je maximální rychlost 160 km/h.

Vzduchem dokáže svištět až 360 km/h, po zemi je maximální rychlost 160 km/h.

Ve vzduchu je stroj tlačen vrtulí poháněnou spalovacím čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o výkonu 224 kW. Po zemi stroj pohání 80kW elektromotor.

Ve vzduchu je stroj tlačen vrtulí poháněnou spalovacím čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o výkonu 224 kW. Po zemi stroj pohání 80kW elektromotor.

Dolet výrobce slibuje až 750 km a dojezd po zemi až 700 kilometrů.

Dolet výrobce slibuje až 750 km a dojezd po zemi až 700 kilometrů.

Na délku má téměř 6 m, šířka v režimu automobilu je 2,3 m a rozpětí křídel v režimu letadla je 8,8 m.

Na délku má téměř 6 m, šířka v režimu automobilu je 2,3 m a rozpětí křídel v režimu letadla je 8,8 m.

K provozu budete potřebovat jak řidičský, tak pilotní průkaz.

K provozu budete potřebovat jak řidičský, tak pilotní průkaz.

Byly spuštěny předobjednávky na prvních 500 kusů a s dodáním budoucím majitelům se počítá v roce 2020, tedy za tři roky.

Byly spuštěny předobjednávky na prvních 500 kusů a s dodáním budoucím majitelům se počítá v roce 2020, tedy za tři roky.

Představení nejnovější verze Aeromobilu a oznámení předobjednávek proběhlo na výstavě v Monaku

Představení nejnovější verze Aeromobilu a oznámení předobjednávek proběhlo na výstavě v Monaku

Představení nejnovější verze Aeromobilu a oznámení předobjednávek proběhlo na výstavě v Monaku

Představení nejnovější verze Aeromobilu a oznámení předobjednávek proběhlo na výstavě v Monaku

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil

Aeromobil při zkušebním letu

Aeromobil při zkušebním letu

Vaylon Pégase využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu.
Bez kapotáže vynikne jednoduchá subtilní konstrukce
S kapotáží už ale připomíná běžné auto, byť podivností by tu pár bylo...
37
Fotogalerie

Francouz přeletěl kanál La Manche v létajícím autě. Do města dojel po silnici

  • Vaylon Pégase je létající auto využívajícího kluzného padáku a tlačné vrtule
  • Auto jelo z Paříže do Londýna, cestou přeletělo kanál La Manche
  • Na zemi je to mrštná bugina, ve vzduchu trochu pomalejší stroj

Automobily se schopností vzlétnout zaměstnávají v posledních letech řadu inženýrů a vynálezců. Nápad to není nový, ale pomalu roste poptávka po takových strojích, navíc dostupné technologie umožní létající automobily vyrobit za relativně dostupnou cenu. Jedním takovým je francouzský Vaylon Pégase. Prototyp tohoto létajícího auta nyní zvládl přelétnout kanál La Manche.

Na rozdíl od většiny konceptů, které při letu spoléhají na pevná křídla do té doby někde sklopená, Vaylon Pégase jde na to jinak – využívá velkého padákového kluzáku. Je to stejný princip jako u motorového paraglidingu. Jenže tady se do vzduchu nevznese jen člověk s motorem a vrtulí za zády, ale rovnou celá bugina.

Bugina prochází vývojem. Původně byla jednomístná, později se dvěma místy za sebou, nejnovější verze pojme dva pasažéry vedle sebe jako v běžném automobilu. Vozidlo je vybaveno vším potřebným, aby mohlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.

Je to lehké terénní auto, se kterým se po zemi pohodlně dopravíte po silnicích až na travnaté letiště, odkud můžete vzlétnout. Nezalekne se ani těžšího terénu. Do vzduchu unese až 250 kg a dolétne teoreticky až 750 km. Konstrukce však neumožní takové rychlosti letu, jako řešení s pevnými křídly, Pégase tak létá jen osmdesátkou. Ve vzduchu k pohonu slouží tlačná vrtule, na zemi je poháněna zadní náprava.

Aktuální pokus francouzského spolutvůrce Bruno Vezzoliho spočíval v překonání průlivu La Manche, tedy vzdálenosti necelých 60 km. Šlo víceméně o gesto, které má ukázat, že je tento způsob letu spolehlivý a v praxi použitelný. Celková trasa vedla z Paříže do Londýna. Letělo se jen přes samotné moře, jinak vozidlo jelo po silnici.

Svým létajícím autem v poslední době ale nejvíce zaujali tvůrci ze Slovenska, kteří již začali přijímat předobjednávky na svůj Aeromobil.

Více informací o slovenském Aeromobilu:

Určitě si přečtěte

Články odjinud