Francouzská automobilka Renault má v oblasti elektrické mobility velmi ambiciózní plány. Hodlá na trh uvést deset nových elektromobilů a do roku 2025 chce elektrifikovat 30 procent svého vozového parku. Plán se vztahuje na všechny koncernové značky – vedle Renaultu též na Dacii, Alpine, Ladu a novou značku Mobilize.

Francouzská automobilka Renault má v oblasti elektrické mobility velmi ambiciózní plány. Hodlá na trh uvést deset nových elektromobilů a do roku 2025 chce elektrifikovat 30 procent svého vozového parku. Plán se vztahuje na všechny koncernové značky – vedle Renaultu též na Dacii, Alpine, Ladu a novou značku Mobilize.

Jednou z novinek má být elektrický Renault 5 – maličký hatchback, vycházející z ikonického vozu ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. „Tento prototyp jednoduše ztělesňuje moderní vozidlo, odpovídající současné době: městské, elektrické a atraktivní,“ řekl šéf designu Gilles Vidal.

Jednou z novinek má být elektrický Renault 5 – maličký hatchback, vycházející z ikonického vozu ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. „Tento prototyp jednoduše ztělesňuje moderní vozidlo, odpovídající současné době: městské, elektrické a atraktivní,“ řekl šéf designu Gilles Vidal.

Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.

Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.

Renault bohužel zatím neprozradil v podstatě žádné podrobnosti. Kromě několika obrázků konceptu pouze definoval, že půjde o auto do města. Z toho lze soudit, že prioritou není dlouhý dojezd na jedno nabití a hlavními přednostmi budou především kompaktnost a agilita.

Renault bohužel zatím neprozradil v podstatě žádné podrobnosti. Kromě několika obrázků konceptu pouze definoval, že půjde o auto do města. Z toho lze soudit, že prioritou není dlouhý dojezd na jedno nabití a hlavními přednostmi budou především kompaktnost a agilita.

Prototyp Renaultu R5 vychází ze zkušeností v oblasti elektrické mobility, hybridních technologií a ze šampionátu formule 1. Jednou ze zásadních novinek má být informační a zábavní systém My Link, díky které se Renault stane první automobilkou, která přinese služby Google do sériově vyráběných vozidel.

Prototyp Renaultu R5 vychází ze zkušeností v oblasti elektrické mobility, hybridních technologií a ze šampionátu formule 1. Jednou ze zásadních novinek má být informační a zábavní systém My Link, díky které se Renault stane první automobilkou, která přinese služby Google do sériově vyráběných vozidel.

V rámci plánu na elektrifikaci svého portfolia hodlá automobilka postavit novou továrnu, jež bude pravděpodobně sídlit v severní Francii. Firma také oznámila společný projekt s americkou společností Plug Power, jehož cílem bude vývoj lehkých užitkových vozidel, poháněných palivovými články.

V rámci plánu na elektrifikaci svého portfolia hodlá automobilka postavit novou továrnu, jež bude pravděpodobně sídlit v severní Francii. Firma také oznámila společný projekt s americkou společností Plug Power, jehož cílem bude vývoj lehkých užitkových vozidel, poháněných palivovými články.

Návrat k ikonickým modelům není v segmentu elektrických automobilů ničím novým. Například v uplynulém roce byly na evropském a japonském trhu zahájeny prodeje Hondy e, jež designově navazuje na první generaci Hondy Civic ze sedmdesátých let.

Návrat k ikonickým modelům není v segmentu elektrických automobilů ničím novým. Například v uplynulém roce byly na evropském a japonském trhu zahájeny prodeje Hondy e, jež designově navazuje na první generaci Hondy Civic ze sedmdesátých let.

Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Jednou z novinek má být elektrický Renault 5 – maličký hatchback, vycházející z ikonického vozu ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. „Tento prototyp jednoduše ztělesňuje moderní vozidlo, odpovídající současné době: městské, elektrické a atraktivní,“ řekl šéf designu Gilles Vidal.
Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.
Renault bohužel zatím neprozradil v podstatě žádné podrobnosti. Kromě několika obrázků konceptu pouze definoval, že půjde o auto do města. Z toho lze soudit, že prioritou není dlouhý dojezd na jedno nabití a hlavními přednostmi budou především kompaktnost a agilita.
Prototyp Renaultu R5 vychází ze zkušeností v oblasti elektrické mobility, hybridních technologií a ze šampionátu formule 1. Jednou ze zásadních novinek má být informační a zábavní systém My Link, díky které se Renault stane první automobilkou, která přinese služby Google do sériově vyráběných vozidel.
9
Fotogalerie

Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Francouzská automobilka Renault má v oblasti elektrické mobility velmi ambiciózní plány. Hodlá na trh uvést deset nových elektromobilů a do roku 2025 chce elektrifikovat 30 procent svého vozového parku. Plán se vztahuje na všechny koncernové značky – vedle Renaultu též na Dacii, Alpine, Ladu a novou značku Mobilize.

Jednou z novinek má být elektrický Renault 5 – maličký hatchback, vycházející z ikonického vozu ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. „Tento prototyp jednoduše ztělesňuje moderní vozidlo, odpovídající současné době: městské, elektrické a atraktivní,“ řekl šéf designu Gilles Vidal.

Elektrický Renault 5

Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.

Renault bohužel zatím neprozradil v podstatě žádné podrobnosti. Kromě několika obrázků konceptu pouze definoval, že půjde o auto do města. Z toho lze soudit, že prioritou není dlouhý dojezd na jedno nabití a hlavními přednostmi budou především kompaktnost a agilita.

Prototyp Renaultu R5 vychází ze zkušeností v oblasti elektrické mobility, hybridních technologií a ze šampionátu formule 1. Jednou ze zásadních novinek má být informační a zábavní systém My Link, díky které se Renault stane první automobilkou, která přinese služby Google do sériově vyráběných vozidel.

Soumrak spalování fosilních paliv

V rámci plánu na elektrifikaci svého portfolia hodlá automobilka postavit novou továrnu, jež bude pravděpodobně sídlit v severní Francii. Firma také oznámila společný projekt s americkou společností Plug Power, jehož cílem bude vývoj lehkých užitkových vozidel, poháněných palivovými články.

Návrat k ikonickým modelům není v segmentu elektrických automobilů ničím novým. Například v uplynulém roce byly na evropském a japonském trhu zahájeny prodeje Hondy e, jež designově navazuje na první generaci Hondy Civic ze sedmdesátých let.

Určitě si přečtěte

Články odjinud