Francouzi vrací do hry legendární mini: Renault 5 se reinkarnuje jako elektromobil

Francouzská automobilka Renault má v oblasti elektrické mobility velmi ambiciózní plány. Hodlá na trh uvést deset nových elektromobilů a do roku 2025 chce elektrifikovat 30 procent svého vozového parku. Plán se vztahuje na všechny koncernové značky – vedle Renaultu též na Dacii, Alpine, Ladu a novou značku Mobilize.

Jednou z novinek má být elektrický Renault 5 – maličký hatchback, vycházející z ikonického vozu ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. „Tento prototyp jednoduše ztělesňuje moderní vozidlo, odpovídající současné době: městské, elektrické a atraktivní,“ řekl šéf designu Gilles Vidal.

Elektrický Renault 5

Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.

Renault bohužel zatím neprozradil v podstatě žádné podrobnosti. Kromě několika obrázků konceptu pouze definoval, že půjde o auto do města. Z toho lze soudit, že prioritou není dlouhý dojezd na jedno nabití a hlavními přednostmi budou především kompaktnost a agilita.

Prototyp Renaultu R5 vychází ze zkušeností v oblasti elektrické mobility, hybridních technologií a ze šampionátu formule 1. Jednou ze zásadních novinek má být informační a zábavní systém My Link, díky které se Renault stane první automobilkou, která přinese služby Google do sériově vyráběných vozidel.

Soumrak spalování fosilních paliv

V rámci plánu na elektrifikaci svého portfolia hodlá automobilka postavit novou továrnu, jež bude pravděpodobně sídlit v severní Francii. Firma také oznámila společný projekt s americkou společností Plug Power, jehož cílem bude vývoj lehkých užitkových vozidel, poháněných palivovými články.

Návrat k ikonickým modelům není v segmentu elektrických automobilů ničím novým. Například v uplynulém roce byly na evropském a japonském trhu zahájeny prodeje Hondy e, jež designově navazuje na první generaci Hondy Civic ze sedmdesátých let.

Diskuze (8) Další článek: Otočka ve velkém stylu: Google bude francouzským vydavatelům platit za zobrazování náhledů článků

Témata článku: Google, Technika, Doprava, Elektromobily, Automobily, Francie, Prototyp, Renault, Honda, Vozidlo, My Link, Automobilka, Elektromobil, Honda Civic, Dacia, Koncern, Lada, Mobilita, Alpine


Určitě si přečtěte

Vy a počítač: Virtuální plochy ve Windows mají smysl, používá je třetina čtenářů
Vladislav Kluska
Jak používáte počítačWindows 10Ankety
Kudy proudí doprava? Na mapách můžete sledovat autobusy, vlaky, letadla i lodě

Kudy proudí doprava? Na mapách můžete sledovat autobusy, vlaky, letadla i lodě

Současná situace cestování zrovna dvakrát nepřeje, kvůli covidu můžeme jezdit leda tak prstem po mapě. A nebo můžeme prsty nechat volné a koukat, jak po mapě cestuje někdo jiný. Díky otevřeným datům dopravních či přepravních společností je to hračka.

Lukáš Václavík | 12

Lukáš Václavík
Doprava
Můžete mít dvakrát rychlejší VDSL? Mapa Cetinu ukazuje, kde je dostupný bonding
Lukáš Václavík
CETINPřipojení k internetu
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 35

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
Cableporn: Podívejte se na úžasná díla umělců z podnikových serveroven

Cableporn: Podívejte se na úžasná díla umělců z podnikových serveroven

** Uspořádání kabelů můžete vnímat i jako podivný druh umění ** To nejkrásnější se skrývá v datacentrech a serverovnách ** Podívejte se na skutečné „cableporn“ z optiky i kroucené dvojlinky

Vojtěch Malý | 53

Vojtěch Malý
DatacentraServery
Lépe bylo bez Googlu, přiznal s odstupem bývalý šéf Waze
Markéta Mikešová
WazeGoogle