Fyzik Michio Kaku říká: „Mimozemšťané mohou být o miliony let vyspělejší než my.“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 63

Názory k článku

avatar
30. 11. 2023 00:48

A nebylo by lepší přestat hulit to svinstvo a přejít na lepší matroš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2023 11:04

Pokud jsou o miliony let před námi, tak z hlediska vývoje za poslední stovky let, je možné, že je budeme chápat jako mravenci chápají nás...vůbec nemusíme vědět, že jsou všude okolo nás. Mohou být pro nás neviditelní, posunutí v časoprostorové dimenzi, nebo zakódovaní či nahraní do struktury hmoty okolo nás nebo do prostoru. Z hlediska psychiky už také asi vůbec ne. Struktury a vzory ve kterých uvažujeme musí být pro ně něco jako struktury a vzory uvažování prvoků. Taky se nesnažíme na naší úrovni komunikovat s mravenci. Takže s námi komunikovat nechtějí ani nemohou, nejde to. Jak chcete komunikovat s mravenci? Jak chcete předávat mravencům svoje zkušenosti, svoje bytí, svoje poznání, svoje vědomí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2023 21:44

Pokrok v poznání v posledních 400 letech (od vědecké revoluce započaté zhruba v období Isaaca Newtona) je v zásadě exponenciální, přičemž posledních 70 let snad došlo k dalšímu zvýšení koeficientu v té exponenciále. A dnes, kdy rok 2022 byl právem nazván rokem umělé inteligence, jsme dost možná před dalším zlomem, urychlením. Dnes nejsme schopni vidět v dáli žádné principiální vědecké limity dalšího rozvoje - jedině civilizační (Putin stiskne knoflík, např., případně propadneme nějaké rozkladné ideologii typu BLM, woke, apod.)ZA PODMÍNKY, že v cizí civilizaci též došlo k vědecké revoluci, je TÉMĚŘ JISTÉ, že bude o miliony let před námi, vzhledem ke stáří Vesmíru a elementární pravděpodobnostní úvaze. Je velmi pravděpodobné, že bude neuvěřitelně vyspělejší, přesně jak píše Michio Kaku.POKUD v ní k tomuto fázovému posunu nedošlo, může se prakticky neomezeně dlouho plácat na mrtvém bodě, to je jasné. Ale dnes se fakt zdá, že dosažení vědeckotechnické mety A ZÁROVEŇ následné přežití takové civilizace opravdu znamená rozdíl milionů, možná i miliard let od nás a výraznou pravděpodobnost, že proti ní budeme zhruba jako mravenci či prvoci proti nám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2022 16:23

vyvoj ludstva napreduje nelinearne, najdolezitejsich je mozno tak poslednych 400 rokov, pisat o milionoch pred nami je hlupost a tiez, pise o nieco co nikto nevidel, neregistroval. kaku nech radsej pise scifi pribehy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2022 18:00

Osobně se domnívám, že pokud by byli mimozemšťané o tolik vepředu a zjistili by co se tu děje a jáká jsme "škodná" už dávno by nás zlikvidovali a nasadili sem jiný druh. My lidé jsme se vážně nepovedli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2021 19:16

Tak Cortéz byl taky přátelskej. On nedoplaval k Aztékům kvůli tomu, aby je zabíjel. Chtěl jen jejich zlato a půdu. Nic víc. Defacto se Aztékové zlikvidovali sami - kdyby se původní obyvatelé sjednotili (ale udělali pravý opak), nikdy by neměli Španělé šanci vytvořit předpolí. V severní Americe to samé - klidně to mohly být dnes Spojené státy indiánské (ostatně, vznikla na toto téma i jedna sci-fi povídka).
Pokud sem nalítnou někdy mimozemšťani, dopadne to stejně. Zkrátka vrazí klín mezi dvě největší již před příletem existující antagonistické skupiny, a my už se zlikvidujem rádi navzájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 09. 2021 17:15

Nezbývá mi, než s tímto názorem slavného fyzika a popularizátora (viz jeho seriály o Vesmíru) 100% souhlasit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2021 20:21

Pokud by se tady objevila inteligence, která nemá problém překonávat libovolně prostor a čas, budeme proti ní jen mraveniště vedle lesní cesty. Nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 09. 2021 01:15

kazdej ve vesmiru je celej zhavej krmit se plísní hnojenou agrofertem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2021 22:13

Takovej spíše ale nevyvinutej mimozemšťan je pro mně například Flégr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2021 21:34

Já myslím že star wars vyplývají z reality. Proč by ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2021 16:20

Nejstarší národ na Zemi jsou křováci. Jsou před námi o 60.000 let. Kdyby na světě nebyli jiní lidé, tak křováci úplně stejně mohou žít další milion let. Takže stáří civilizace není měřítkem technologického rozvoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2021 13:15

Může existovat i opačná možnost, že jsme o miliony let vyspělejší, než někteří mimozemštané? Asi si můžeme představit i mimozemšťany, u kterých bude rozdíl ve vyspělosti od nějakých jiných mimozemšťanů ještě větší, než u nás - pozemšťanů. Tzn. při případném setkání bychom se pro ty první mohli jevit třeba jako bohové, a ti druzí by se naopak mohli jevit jako bohové pro nás. Ale jak by se jevili oni sobě navzájem, kdoví?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2021 11:29

"Fyzik Michio Kaku říká: „Mimozemšťané mohou být o miliony let vyspělejší než my.“tak to budu mimozemstania radi, ze im to Michio Kaku dovolil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2021 10:23

"Všichni víme, co se stalo Montezumovi, když se před tolika stovkami let setkal s Cortésem v Mexiku,“ konstatoval mj. v rozhovoru pro The Guardian".Jedna z nejvíce zmanipulovaných tezí k té době.Montezumu fakt neporazil Cortés proto, že byl jako "marťan z jiného světa", nepomohli mu k tomu žádné převratné technologie. Cortés uplatil většinu kmenů, které s Montezumou válčili ještě před vpádem Španělů do Ameriky, postavil z nich armádu a až díky ní Montezumu porazil.Výrazně mu k tomu také pomohlo to, že indiáni byli mnohem slabší z hlediska imunitního systému a kosily je evropské nemoci.
---------Něco mi říká, že civilizace o miliony let starší, než jsme my, nás už vůbec nevnímá, protože existuje v pro nás nepředstavitelné realitě a nelze potvrdit, že je vůbec v podobě živých bytostí, připadně nám pochopitelné úrovně inteligence.Čemu ale nevěřím, je cestování vesmírem v smysluplném čase. Nevěřím, že je možné vytvořit technologii na přesun hmoty z "jedné strany vesmíru na druhý" v smysluplném čase.Rychlost světla kosmických lodí vesmírných cestovatelů je jen sci-fi mýtus a ani ten by neumožnil smysluplné cestování mezi galaxiemi. Kraviny jako "cestovací červí díry", "teletporty", "skoky v prostoru" jsou hovadiny pro děcka a filmaře.Myslím si, že Vesmír je tak velký a vznik inteligentního života na vyspělé úrovni tak mimořádně náhodný právě proto, aby se různé civilizace mezi sebou právě nikdy nepotkali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2021 08:46

Tak na takhle hlubokou myšlenku musí být člověk opravdu vědec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2021 06:37

Biolog net.Xtreme doplňuje, že mohou být i o miliardy let zaostalejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2021 02:36

blik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 09. 2021 22:47

To samé může tvrdit Franta Novák v hospodě a bude to mít stejnou hodnotu. Je úplně jedno kdo to pronese, všechno to jsou jen teoretické domněnky typu "co by kdyby".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 09. 2021 21:50

Môj oblúbený mimozemšťan je Kluska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 09. 2021 17:40

Jistě že mohou, ale podle toho co vidíme ve vesmíru tak nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 09. 2021 16:42

Úvahy, do jaké míry budou mimozemšťané vyspělí, jestli budou přátelští a kdy (jestli vůbec) se s nimi setkáme, jsou k ničemu. Sama odpověď může mít nekonečno možností a toto jsou jen nepodložené dohady. To si rovnou může hodit kostkou, nebo si nechat vyložit tarot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 09. 2021 16:25

také může být většina těch civilizací jako jednoletá kytka, dosáhnou během krátké doby na špici rozvoje a pak dojdou suroviny, přestane se dařit a půjdou ke dnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 09. 2021 16:13

Fyzik Michio Kaku říká: „Mimozemšťané mohou být o miliony let vyspělejší než my.“..........To je jasné bez pochyby..........Mimozemské DEŽO na dafkach těžko .
(Ten bude jak to Ostrafske)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor