Fyzik varuje před navázáním kontaktu s mimozemšťany. Mohl by to prý být konec života na Zemi

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 101

Názory k článku

06. 03. 2024 02:13

Vzato čistě logicky, má vědátor pravdu, protože pokud by taková civilizace byla schopná doletět k Zemi, je to jasná ukázka její vyšší technologické vyspělosti a tím pádem předpoklad k využití a zneužití jejich vyspělejší technologie k našemu podmanění nebo zničení. A jestli již zachytili signály o naší existenci, o to méně bych na sebe upozorňoval a už vůbec bych je aktivně neprovokoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 10. 2023 18:16

Zdá se, že i velice vzdělaní lidé mohou být velice hloupí - jako např. tento vědátor.
Vůbec mu jaksi nedochází, že je jedno, zda Země vysílá nějaké signály, které usilují o navázání kontaktu s mimozemšťany nebo ne. Vždyť radiově vysíláme již přes 100 let.
Navíc podle mně civilizace je schopna relativně přesně detegovat podmínky na vesmírných tělesech alespoň do vzdálenosti, ke kterým je schopna osobně doletět. Vycházím z toho, že když je někdo schopen (včetně IT-iů ) někam doletět, tak dřív nebo později tam doletí.
My, pozemšťané, jsme zatím, i to s velkou námahou, byli zatím jenom na Měsíci, ale máme celkem jasnou představu, co je i ve větší vzdálenosti než je Měsíc.
Podle mně je nejpravděpodobnější, že o nás ví hodně jiných civilizací, které nás zatím považují za exoty, kterým neradno sahat do vývoje. Tak jako my nesaháme do vývoje Sentinelců - malého kmene domorodců na malém ostrově v Indickém oceánu. A to i přesto, že před několika lety zabili nějakého amerického misionáře.
Mimochodem by bylo velice zajímavé, jaké skazky si ti Sentinelové teď říkají u ohně: jak odehnali vetřelce jen pomocí svých oštěpů a luků... Ani netuší, že máme možnosti zničit je i jejich ostrov v jediné sekundě... A my sme takoví Sentinelové žijící na ostrově zvaném Země.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2023 11:38

Jak dlouho asi tak vysíláme, sto let? Kolik je asi tak vyspělých civilizací v okruhu sto světelných let? Asi tak přibližně žádná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2023 18:31

Ne...protože vzdálenosti jsou úděsné..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2023 15:32

Bude nutné vyslať opravný radiosignál a opravnú sondu mimo slnečnú sústavu s informáciou, že počet pohlaví na Zemi sa zmenil z 2 na 72.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2023 19:27

...predstavte si že ste mimozemšťan a blížite sa asi polovičnou rýchlosťou svetla k zemi. Aký signál napr. fm rádia zachytíte? vzhladom na to že váš palubný čas dilatuje asi o -15% .. beží pomalšie ako čas generátora signálu... plus doplerov efekt frekvenciu posunie hore. Bol by dekodovany signal prehravany rychlejsie alebo pomalšie ako na zemi? toť otazka pre gpt4 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 12. 2022 07:39

Odporúčam trilógiu od znameho čínskeho sci-fi autora Liou Sina
https://www.pantarhei.sk/206020-problem-tri-teles-...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2022 22:58

Že prej uvnitř naší zeměkoule je ještě jedna, mnohem větší než ta vrchní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 09. 2021 11:54

Zhrňme si to očima mimozemšťana co by tu přistál: Někdo by byl rád, další by se mě bál, třetí by mi vrazil kudlu do zad, čtvrtý by si ze mě dělal vtípky. Kdybych vzal na sebe ženskou podobu, v Africe by mě znásilnili a pak ukamenovali. Polovina lidstva by na mě řvala, ať se vrátím domů a druhá by na mě mávala duhovými vlaječkami a ptala se, jestli máme taky 60 pohlaví... Každý by chtěl informace, zbraně a léky na nesmrtelnost a nikdo by se mě nezeptal, jaká byla cesta a jestli jsem v pohodě. Další přitroublá skupina by se mě ptala, jestli jsem přivezl Elvise a jestli ne, jestli bych ho nepřivezl příště. Pentagon by mě vítal s tanky a kulomety a při první příležitosti by mě rozřezali a prozkoumali, nejlíp ještě zaživa. Všechno by mi vzali a zkoumali, bez mého svolení. Taky by mě mučili, abych se přiznal jestli jsem náhodou nepřišel jako nepřítel. Mnoho žen by mi chtělo dát, jenom pro to, že jsem mimozemšťan a moje řeči, že nechodím s kýmkoliv, by je nezajímali. Každý by se mě ptal, jak se doopravdy postavili jakési pyramidy a navíc by na mě skočili miliardy bakterií a vašich nemocí. Všude zabíjení, nenávist a zlo a těch hnusných odpadků... Tak že ne, nechtějí nás kontaktovat, jsme pro ně primitivové a nebezpeční, nevypočitatelní hlupáci, co se nedovedou ani domluvit mezi sebou a ne tak ještě s jinou civilizací. Styděl bych se za nás, kdyby se tu zjevili, narovinu lidi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 09. 2021 20:15

Radiový signál se šíří zhruba rychlostí světla a se vzrůstající vzdáleností síla signálu klesá . Myslím že k potencionálním ítýkům vůbec nedorazil a ztratil se v šumu . Pro člověka je nemožné doletět tam někam a pro mimozemšťany to bude obdobné . Krawiny typu - ohneme prostor nebo použijeme kvězdnou bránu a skočíme během okamžiku na jinou planetu jsou ve filmu . Pokud by ítýci byli daleko na vyšší úrovni než my , proč nás nekontaktují ? Protože fyzikální , chemické ad. zákony platí po celém vesmíru a prostě kontakt nezvládají stejně jako my .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 06. 2021 15:44

Pokud někde nějací mimozemšťani jsou, třeba se mezi nimi najde také nějaký fyzik, který je také varuje před navázáním kontaktu s pozemšťany. Co kdyby to mohl být konec jejich mimozemského života? Nicméně kdyby někdy náhodou došlo k takovému kontaktu, pak je asi vhodné mít u sebe pořád ručník, aspoň podle knihy "Stopařův průvodce po galaxii " ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2021 10:03

Člověk je jediný nepovedený tvor, který planetě 100% škodí. Kdyby byl dokonale vyhuben, v rámci planety i vesmíru se nic nestane, jen se uleví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 06. 2021 09:46

Jiné civilizace nepochybně existují a bude jich zřejmě velmi mnoho, náš Vesmír je opravdu hodně veliký, nehledě na to, že vesmírů bude nejspíš také mnoho.
Také je jisté, že technologicky rozvinuté civilizace o nás vědí (okamžité cestování napříč naší Galaxií, nebo dalšími galaxiemi pro ně nebude žádný problém) a ti, kteří jsou stejně jako my násilní, jsou zase hlídáni civilizací ještě vyspělejší, která je rozvinuta nejen technologicky, ale i duševně a chrání nás.Cituji klasiku: "Hledali jsme nepřítele, ale jsme to my".
Tím chci říct, že se nemusíme obávat mimozemských civilizací, ale sami sebe.
Dokud se nezbavíme násilí, nenávisti a zloby, nepostaráme-li se o chudší, slabší a nemohoucí a neuvědomíme si, že jsme všichni stejní, tzn., že i ten nejubožejší žebrák je naprosto stejný, jako "dokonalý" boháč, nemůžeme postoupit v našem vývoji, kde naše civilizace je na úrovni malých dětí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2021 09:46

Mě se na téhle diskuzi nejvíc líbí pohled náš na nás samotné. Možná to je ta věc, jak na nás nahlížejí vyspělejší tvorové. Je spíš málo pravděpodobný, že budou čistě biologickým druhem, sám předpokládám, že spíš hybridním. Proto naše emoce budou vnímat, jako věc čístě zvířecí(nevyspělou). Už tady zaznělo, že se pravděpodobněji stihneme vybít, než stihnou doletět. To mě připadá vysoce pravděpodobné, důvodem je klima a především přelidnění. Proč by s jejich výpočetními možnostmi útočili i kdyby šlo o podobně primitivní druh, jako je ten náš? Zkuste mi odpovědět... Já tady rizika nevidím zkrátka žádná. Leda naší záchranu, jinak nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2021 21:53

Nezbývá než souhlasit. Vysílání jakýchkoli signálů do hlubokého vesmíru může být nebezpečné a řešení takto vyvstalého problému mimo lidské možnosti. Pokud nás navštěvují mimozemšťani, jistě nejsou zásadně nebezpeční, jinak bychom už byli zlikvidování nebo zotročení.
Ale kdybychom kontaktovali takové, kteří nemají se Zemí dlouhodobou zkušenost, situace by pak mohla být diametrálně jiná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2021 13:32

Jednoduchý... kdybychom My byli teď na takový úrovni, že bychom mohli cestovat vesmírem a potkali nějakou civilizaci, tak je jasný, že jsme momentálně mentálně nastavení na to být ti plenitelé, ničitelé... naše historie to jasně dokazuje. Takže si jako lidstvo zasloužíme být zničeni, dokud se nedokážem všichni povznést, nehonit se za majetky a začít se snažit objevovat, zkoumat, vytvářet hodnoty, neničit naší planetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2021 11:12

Fyzik varuje před použitím stroje času. Mohl by to prý být konec života na Zemi.Stejná vypovídající hodnota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2021 08:22

Mě by zajímalo, s jakou logikou by nás měli napadat. Civilizace schopná mezihvězdných cest bude mít neomezený přístup k libovolným zdrojům. Kdyby stali o pracovní sílu, je daleko efektivnější si ji za pár technologických drobků koupit, než někoho otročit.
Co by se asi stalo, a k tomu ani nemusí být kontakt, stačilo by třeba najít a potvrdit pozorování dysonovi sféry, by byl rozvrat mnoha náboženství (zvláště třeba islámu) a politických ideologií (kdo by věřil nesmyslu o nerůstu a enviromentalismu vedle fotky vesmírných megastruktur). Řekl bych, že objev vyspělé mimozemské civilizace je primárně ohrožením pro mocenskou strukturu, ne pro civilizací jako takovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2021 06:32

Vezměme si příklad z nás - po všech těch trpkých zkušenostech se stále mlátíme po hlavách. Lidstvo je nepoučitelné a mimozemšťané by byly happy? Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2021 05:21

Já jsem taky proti kontaktu, a je jedno jak nebezpeční budou mimozemšťani, lidstvo není jednotné, a pokud by někdo dostal technologii k osídlení sluneční soustavy a super zbraně, tak by se nemusel dělit s ostatními národy a mohli bychom mít světovou válku o nové technologie…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2021 01:04

Poslední dobou mě už všechny ty všemožné regulace a zákazy tak moc vytáčejí, že snad začnu stavět vlastní "ilegální" vesmírný vysílač

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2021 00:38

Když se vědci pokoušeli interpretovat kvantovou fyziku, neboli ji aplikovat na náš žívot, objevilo se mnoho odpovědí. Jedna z nich je: „nekecej a počítej“.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2021 23:42

Všetci predsa už dávno vieme, že mimozemšťania nás skontaktujú po tom, čo v rakete dosiahneme warp 1 rýchlosť. Len pripomínam ak ste náhodou zabudli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2021 22:40

Indiáni taky neustáli kontakt s "mimozemšťany".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2021 22:26

Jestli jsou z plechu jako transformers, tak skončí ve sběrnách. O to nemám strach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2021 21:06

Vyspělejší civilizace NEBUDE mírumilovná vůči cízím druhům. Existující příklady:
- Kolonizace Ameriky znamenala vyvraždění indiánů (stejný druh, řeč chápeme).
- Zvířata jsou (chována a) zabíjena lidmi pro zábavu (jiný druh, řeč nechápeme).
- Mimozemšťani přijedou a vyplení nás. My budeme mít výhodu domácího prostřední a zdrojů. Oni budou mít technologickou výhodu. Pokud bude rozdíl technologií na úrovni šípu proti střelné zbrani, tak nemáme šanci.
- Budou si dávat lidi do zoo a klecí, jak my křečky. A budou nás opékat na ohni, aby se najedli... Nám snad vadí, že opékáme prase?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2021 20:52

Kontakt s emzáky nezáleží na nás. Když budou chtít, najdou nás, když to chtít nebudou, nenajdeme je. Schopnost mezihvězdných cest (je-li vůbec možná) by naznačovala civilizační/technologický diferenciál asi jako mezi námi a makaky. Nebo možná mravenci.
No spíš, než schovávat se před emzáky, bychom se měli zajímat o to, jestli civilizace jako my, dokáže přežít vlastní technologický pokrok. Pokud se společně dohodneme, že ne, nemá smysl se o nějaký kontakt zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 06. 2021 20:42

Pokus o komunikaci s mimozemšťany pro nás není extrémně nebezpečný, ale extrémně důležitý, protože na něm můžeme jenom vydělat.Pan fyzik si zřejmě neuvědomuje, že do kosmu už přes 100 let pouštíme ten náš bordel z radiového a dalšího vysílání, který se šíří kosmem a vyspělé civilizace jej samozřejmě dokáží zachytit a lokalizovat zdroj, protože mají trochu lepší technologii než "tranzistorák" na baterky. Je to úplně stejný efekt jako když o žížale na zemi víte i když ona o Vás vůbec netuší, protože nedisponuje smysly jako člověk a není schopná vnímat něco, co je od ní několik metrů daleko.Naopak když budeme komunikovat, tak dáme najevo, že už jsme dosáhli určité úrovně a máme zájem o kontakt. Pokud by nás chtěli zničit, náš "zájem" nebo "nezájem" k tomu nepotřebují.Navíc s rozvíjejícími se technologiemi se rozvíjí i morálka a etické cítění. Dnes přece taky nesekáme ruce pomocí laserových řezaček ovládaných počítači ani nevypichujeme oči na CNC strojích. Středověké metody zůstaly ve středověku a naopak s rozvojem Internetu se stále více a více řeší etické otázky, rovnost atd. Naopak máme i zákony chránící méně vyspělé civilizace, případně zakazující s nimi kontakt, pokud se domníváme, že by jim mohl uškodit - například jako zákaz kontaktovat Sentinelce.Pokud by se ale Sentinelci rozhodli kontaktovat nás a o kontakt stáli a žádali nás například o léky, vybavení na stavbu přístřešků atd. asi by pro nás nebyl sebemenší problém těm cca 200 lidem poskytnout nějaký základ naší civilizace a neměli bychom zájem si z nich udělat naše otroky ani jim jejich ostrov sebrat nebo je zničit.Proč bychom to dělali? Protože naše civilizace je založená především na pomoci druhým a protože bychom od nich získali informace o nich samých, o tom jak vnímají svět, jaký mají žebříček hodnot a jen tyto informace jsou pro spoustu lidí západního světa velmi cenné a zajímavé.Jediný důvod proč by vadil "osud lidstva v rukou radioastronomů" je ten, že existuje důvodná obava, že by si mimozemšťané pro komunikaci nevybrali "vrchního velitele největší armády", ale člověka nebo lidi, kteří by měli nejrozvinutější etické schopnosti a dá se předpokládat, že by je zároveň i ochránili přes "zlobou vrchního velitele nejvyšší armády", čímž by tento de facto ztratil svou moc a už by nebyl "numero uno".Zkrátka kdyby někdo vyhrožoval odpálením atomovky a dostal informaci, že s bezpečnostních důvodů byly veškeré jaderné hlavice před minutou rozloženy na atomy a rovnoměrně rozptýleny po planetě, protože lidé, proti nimž měly být použity požádali mimozemskou civilizaci o ochranu, tak by se z toho mohl zcvoknout. Proto musí vzniknout "protokol o nekontaktování", aby současní "bossové Země", kteří svoji autoritu čerpají hlavně z vynucování silou, mohli dále vládnout a nepřipravili je moc lidé (za ochrany mimozemské civilizace), kteří mají vysoké etické cítění, jsou slušní a v dnešním systému fungování jsou rádi, když si se svojí slušností dokáží zajistit základní živobytí - což je mimochodem případ i těch radioastronomů, což jsou vysoce vzdělaní, slušní, neagresivní a (a proto) velmi špatně placení lidé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2021 20:39

ET go home

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2021 20:36

Jestli je nějaká civilizace schopná překonat mezihvězdné vzdálenosti, má zmapovány blízké hvězdy a planety s biosignaturami včetně dlouhodobých pozorování změn atmosféry. Pravděpodobně tu již má své autonomní pozorovací drony, které shromažďují data a vysílají je na domovskou planetu. Až nějakou vyspělou civilizaci najdeme, můžeme si být jisti jednou věcí, že o nás věděli dříve než my o nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 06. 2021 19:30

No když to tak čtu, tak mi přijde, že "pan vědec" objevil trilogii "Vzpomínka na Zemi" od autora Liou Cch'-sin Protože ten obsah článku a obsažená "varování" tak nějak přesně odpovídá tomu, o čem ta trilogie je (veeeelmi stručně radioastronom detekuje mimozemský signál, pošle tím směrem signál jako "odpověď" a tím spustí řetězec událostí vedoucí nakonec ke zničení Země a celé sluneční soustavy vyspělejšími "mimozemšťany").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor