No, čekal jsem že vyrukujete se Sputnikem, vy který se opíráte jen o svoje dojmy a vyloženě lžete, když tvrdíte, že Kamovy padají pravidelně...:)
V časopise ATM vycházel seriál o jednotlivých typech zapojených do syrské kampaně a o zkušenost z tohoto nasazení.
KA-52, na rozdíl od problematického Mi-28 obstál na výtečnou. Mimo jiné, armáda i samotní piloti oceňovali dosah optoelektronických prostředků a mapovací režim radiolokátoru Arbalet, díky čemuž sloužily kamovy jako létající velitelská střediska, pro speciální operace.
Další věc, kterou piloti chválili, je pozice vedle sebe, která jim umožňovala mnohem lepší spolupráci a rozdělení úloh, než u "tandemových" typů.
Vrtulníky několikrát zažily útok MANPADy které díky systému DIRCM odvrátily. Armáda je ze systému aktivní obrany tak nadšená, že je montuje v podstatě na všechno s rotorem a piloti západní bitevních vrtulníků se mohou se závistí jen koukat...
V Sýrii spadly dva kamovy, jeden po pilotní chybě a druhý po vlétnutí do drátů. Ale to se při tak intenzivním bojovém nasazení stává v každé armádě...
O úspěchu typu svědčí i minimum připomínek od armády, na dopracování typu po bojovém nasazení a další objednávky. Na rozdíl od Mi-28...Souosá koncepce není problematická. Jednak zvládne větší poškození hlavního rotoru a zásah řídícich mechanismů rotoru, je pravděpodobnostně mnohem menší, než poškození velmi citlivého vyrovnávacího rotoru, se kterým si američané užívají své od Vietnamu, přes Somálsko, až po Irák...
Ostatně s vrtulníky Kaman, které mají podobnou koncepci prolínajících se rotorů, je US NAVY velice spokojené už desítky let a také je žádný tlučhuba z diskuzí nepřemlouvá ke změně koncepce..
Rozdíl mezi mezi námi je, že já dokážu ocenit každý dobrý bojový stroj, jak americký, tak ruský. Vy se evidentně potýkáte se silným ruským mindrákem, díky kterému si lžete do kapsy. Ale je to váš boj...:)