Ředitel Roskosmosu zkritizoval nové sankce USA. Jsou podle něj nezákonné a hloupé, znovu vytáhl trampolínu

U.S. Commerce Department minulé pondělí pondělí uvalilo ekonomické sankce na řadu ruských a čínských společností, které mají vazby na armády příslušných zemí. Patří mezi ně i Progress Rocket Space Center v ruské Samaře, tedy firma, jež mj. vyrábí rakety Sojuz.

Jelikož dotyčné rakety již téměř 10 let dopravují astronauty na Mezinárodní vesmírnou stanici, není divu, že generální ředitele kosmické agentury Roskosmos Dmitrije Rogozina toto rozhodnutí pořádně vytočilo.

Rogozin sankce označil za „nezákonné“ a „hloupé“ a opět se vrátil ke svému vyjádření z roku 2014, podle nějž může NASA v případě narušení vztahů s Roskosmosem používat k vysílání astronautů do vesmíru trampolínu.

„Není to příliš brzy, kolegové?“

„Nyní se ukazuje, že našim americkým kolegům ‘trampolína’ opět funguje a první věcí, kterou udělali, je plivnutí do studně Samara,“ prohlásil.

„Není to příliš brzy, kolegové? Pro případ, že by vaše ‘trampolína’ opět náhle praskla a vy byste museli znovu uspokojit svou vášeň pro vesmír z naší studny?“ dodal.

Připomeňme, že právě tuto „trampolínu“ vmetl Rogozinovi do tváře Elon Musk poté, co Crew Dragon poprvé úspěšně transportoval astronauty na ISS.

Titulní foto: Russian Presidential Press and Information Office, CC BY 4.0

Diskuze (41) Další článek: Xiaomi rozdává slevy na Vánoce. Vyřešte Ježíška z bezpečí domova.

Témata článku: Vesmír, NASA, USA, Elon Musk, Raketa, Rusko, Crew Dragon, Sojuz, Samara, Trampolína, Roskosmos, Astronaut, Department, Dmitrij Rogozin, Případ narušení, Sankce, Generální ředitel, ISS

Subvarianta omikronu BA.2 znepokojuje epidemiology. V Dánsku už tvoří skoro polovinu případů

** SARS-CoV-2 omikron má tři hlavní subvarianty: BA.1, BA.2 a BA.3 ** BA.2 je ještě nakažlivější než již tak značně infekční omikron. ** V Dánsku již tvoří polovinu všech případů nákazy omikronem

SARS-CoV-2Mutace
Hlavní příběh Elden Ringu budeme moci odehrát přibližně za 30 hodin

Mnoho dalších desítek hodin však na hráče čeká v masivním otevřeném světě.

Radek Wunderlich