USA | Rusko

Ředitel Roskosmosu zkritizoval nové sankce USA. Jsou podle něj nezákonné a hloupé, znovu vytáhl trampolínu

U.S. Commerce Department minulé pondělí pondělí uvalilo ekonomické sankce na řadu ruských a čínských společností, které mají vazby na armády příslušných zemí. Patří mezi ně i Progress Rocket Space Center v ruské Samaře, tedy firma, jež mj. vyrábí rakety Sojuz.

Jelikož dotyčné rakety již téměř 10 let dopravují astronauty na Mezinárodní vesmírnou stanici, není divu, že generální ředitele kosmické agentury Roskosmos Dmitrije Rogozina toto rozhodnutí pořádně vytočilo.

Rogozin sankce označil za „nezákonné“ a „hloupé“ a opět se vrátil ke svému vyjádření z roku 2014, podle nějž může NASA v případě narušení vztahů s Roskosmosem používat k vysílání astronautů do vesmíru trampolínu.

„Není to příliš brzy, kolegové?“

„Nyní se ukazuje, že našim americkým kolegům ‘trampolína’ opět funguje a první věcí, kterou udělali, je plivnutí do studně Samara,“ prohlásil.

„Není to příliš brzy, kolegové? Pro případ, že by vaše ‘trampolína’ opět náhle praskla a vy byste museli znovu uspokojit svou vášeň pro vesmír z naší studny?“ dodal.

Připomeňme, že právě tuto „trampolínu“ vmetl Rogozinovi do tváře Elon Musk poté, co Crew Dragon poprvé úspěšně transportoval astronauty na ISS.

Titulní foto: Russian Presidential Press and Information Office, CC BY 4.0

Diskuze (41) Další článek: Xiaomi rozdává slevy na Vánoce. Vyřešte Ježíška z bezpečí domova.

Témata článku: Vesmír, NASA, USA, Raketa, Crew Dragon, Rusko, Elon Musk, Sojuz, Roskosmos, Případ narušení, Samara, Department, Astronaut, Generální ředitel, Dmitrij Rogozin, Trampolína, ISS, Sankce