Generální ředitel Roskosmosu: „Venuše je ruská planeta!“

Šéf ruské kosmické agentury Roskosmos Dmitrij Rogozin v úterý označil Venuši za „ruskou planetu“. Tento neobvyklý komentář zazněl krátce poté, co byl v atmosféře Venuše objeven fosfan – tedy plyn, který na Zemi vytvářejí pouze živé organismy (pokud není vyráběn průmyslově).

„Naše země byla první a jedinou, která na Venuši úspěšně přistála,“ připomněl Rogozin podle The Moscow Times.

Samotná kosmická agentura Roskosmos pak uvedla, že „obrovská propast mezi Sovětským svazem a jeho konkurenty při výzkumu Venuše přispěla k tomu, že USA nazvaly Venuši sovětskou planetou“.

Z dostupných informací plyne, že Rusko chce na Venuši vyslat nezávislou misi. Ta by měla navázat na misi Veněra-D připravovanou ve spolupráci se Spojenými státy.

K možnosti, že v atmosféře Venuše existuje život, je však Rogozin skeptický. „Ruská sonda shromáždila informace o planetě – je to tam jako v pekle,“ konstatoval.

Diskuze (60) Další článek: Spotify jde opět proti Applu, ten se ale brání. Předmětem sporu je předplatné Apple One

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, USA, Rusko, Mimozemský život, Venuše, Sovětský svaz, The Moscow Times, Dmitrij Rogozin, Kosmická agentura, Sonda, Generální ředitel, Euronews, Roskosmos, Planeta, Dostupná informace

EISA: nejlepší televizory, projektor a multimediální přehrávač pro rok 2021/2022

I letos se všechny velké akce a veletrhy se spotřební elektronikou zrušily, ale vyhlášení nejlepších produktů dle asociace EISA jsme se dočkali. Podívejte se, co EISA považuje za to nejlepší.

Jaromír Puk