Geologický proces, nebo život? Množství kyslíku v atmosféře Marsu se podivně mění

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

14. 11. 2019 19:23

proc mam takovy dojem,ze na venusi byl zivot ted je na zemi a bude na marsu....asi nesmysl

14. 11. 2019 07:07

Za to určitě může globální oteplování způsobené lidskou činností! A dokažte, že to tak není!

13. 11. 2019 21:57

je to impaktní kráter, zasahuje poměrně do značné hloubky, tam klidně můžou být nějaké podpovrchové zlomy, které vedou mnohem hlouběji pod povrch, kde může být dostatečný tlak i teplota pro tekutou vodu, nebo půdní vlhkost. Pokud někdy na Marsu život byl, tak tam určitě byli mikrobi. A pokud tam jednou byli a někde zůstaly teploty, alespoň trochu nad nulou, byť v pórech horniny pět kilometrů pod povrchem, tak tam ten život je pořád. Plyny se klidně mohou dostávat na povrch těmi póry. A zrovna tak tam mohou probíhat nějaké exotické chemické reakce. Ale podle toho co vím o experimentech se základními stavebními kameny organického života, tak bych se klidně vsadil, že život si klidně vznikne všude tam, kde je to jen trochu možné. Už jen proto, že bych chtěl, aby to tak bylo. Ale život jednobuněčný a složitý mnohobuněčný, to jsou naprosto rozdílné věci. Jednobuněčný život tu byl už krátce po vzniku Země za hodně extrémního období, ten složitý vznikl až po miliardách let.

13. 11. 2019 21:21

Na vlhko a tekutou vodu bych moc nesázel, jenom na pár místech je dostatečný tlak na to, aby voda mohla být v tekutém stavu. Jinak jenom jako led nebo pára.

13. 11. 2019 17:12

Tipuji A, geologický proces. Dokud nebude život prokázán žádný na Marsu (dnes) není. Což je jedině dobře, protože by stačil i malý, pod mikroskopem viditelný „prevít” a aktivisté s humanoidními odborníky by se mohli zbláznit, že tam nesmíme, že bychom planetu kontaminovali lidstvím (námi!). Příšerná doba, Mars musí patřit lidem, ti ho musí kolonizovat, osídlit a vzlétnout ještě dál ke hvězdám , klidně za cenu, že tam všechno vystříkáme „Biolitem”. Je mi líto, ale přednost má náš život, s mnohem větší inteligencí a budoucností. Každý si může říkat co chce, ale Zemi ani sebe také delfín, medvěd* nebo má oblíbená přítulná veverka** před nevyhnutelným zničením Sluncem nebo jinou katastrofou z vesmíru nezachrání. Jen člověk staví rakety, jen člověk vymýšlí způsoby jak na velké asteroidy, jak rozšířit svůj druh mimo rodnou planetu.
* Medvěda má soused a je po čertech mazaný. Umí to s nimi, nestalo, že by se někomu v okolí něco stalo a chlupáč útočil.
** Veverkám stavím krmítka a doplňuji krmivo, místo abych se chodil jako ER (Extinction Rebellion) přilepovat na silnice vteřinovkou nebo se nechal (a právem) mlátit nespokojenými cestujícími v londýnském metru, když jim blokuji cestu do práce, té práce, ze které se platí všechny ty alarmistické a sociální nesmysly.

13. 11. 2019 16:27