Vyhodíte je dveřmi, oni se vrátí oknem. Apple dal před pár měsíci najevo, že v ekosystému iOS nemá o streamované hraní zájem. Nebo má, ale bude muset každou jednotlivou hru dostupnou v cloudu schvalovat on sám, s čímž zase mají problém provozovatelé služeb. Ti si teď ale našli cestu, jak pravidla Applu obejít – přes prohlížeč a progresivní webové aplikace.
První vlaštovkou byla nově spuštěná herní služba Luna od Amazonu, která hned po startu zamířila i na iOS skrz prohlížeč Safari. Krátce nato zareagoval Microsoft, že s xCloudem udělá totéž. Od včerejška funguje na webu v iOS také GeForce Now od Nvidie.
A ve stejný den přislíbil podporu také Google se svou Stadií. Ta ostatně prostřednictvím prohlížeče (byť Chromu) běží už dnes. Verze pro iOS bude hotová v řádu dnů či týdnů. Posledním z velkých cloudových hráčů, kdo ještě na iOS není a ani o tom nemluví, je Sony. PlayStation Now má ale více problémů než jen nedostupnost na jablečné platformě.
Applu mimochodem vadí pouze streamované hraní z cloudu, ale to domácí z počítače nebo konzole ne, tam hry schvalovat nepotřebuje. Proto nemá problém s aplikacemi Remote Play pro PlayStation ani Xbox, povolil i Steam Play či neoficiální Moonlight využívající technologii Nvidia GameStream.
Výkon v cloudu aneb jak se hraje přes internet: