Google | Kryptoměny | Reklama

Google už opět přijímá reklamy na kryptoměny. Ale jenom některé

Google se rozhodl částečně zrušit svůj zákaz z března letošního roku na veškeré reklamy týkající se kryptoměn nebo obchodu s nimi. Konec zákazu platí pro USA a Japonsko a novinka vejde v platnost od října. Facebook rovněž zrušil svůj kryptoměnový zákaz, na síti můžete reklamy vídat od června.

Původní zákaz měl uživatele ochránit před podvodnými ICO (prvotní veřejná nabídka kryptoměny), peněženkami a společnostmi poskytujícími „zaručené obchodní rady“, které se v reakci na vysokou cenu bitcoinu a dalších kryptoměn vyrojily.

Vysoké ceny a potenciálně velké výdělky totiž sebou přilákaly mnoho podvodníků. A jak to tak bývá, regulace nestíhala. Google, Facebook, Twitter a Snapchat se tak v určitý moment všichni rozhodli reklamy na veškterý obsah týkající se kryptoměn zakázat, aby podvodníkům neusnadňovali práci.

„Nemáme přesnou představu, jaká budoucnost kryptoměny čeká, ale viděli jsme dost zákazníků, kteří byli napáleni nebo by mohli být napáleni, že jsme se k tomu rozhodli přistoupit s extrémní opatrností,“ uvedl tehdy zástupce Googlu.

Jak ale původní boom, kdy jeden bitcoin chvíli stál i přes 20 tisíc dolarů, upadl, oblast se stala méně atraktivnější jak pro podvodníky, tak pro širokou veřejnost, která v kryptoměnách viděla zdroj pohádkového zbohatnutí. Google proto vyhodnotil, že povolit určité reklamy už nebude tak rizikové.

Stále ale platí, že reklamy na ICO, kryptoměnové peněženky a obchodní rady Google nepřijme. Všechny subjekty, které si budou chtít reklamu koupit, bude navíc firma prověřovat a udělovat jim certifikaci. Pro každou zemi pak bude muset firma vlastnit samostatný certifikát.

Váš názor Další článek: Týden Živě: Škodná v českých mobilech a nový systém od Applu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,