Vesmír | Komety

Grafik si pohrál se snímky komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko. Výsledek vypadá „pozemsky“

Kometa 67P/Čurjumov-Gerasimenko se díky misi sondy Rosetta stala v posledních letech celebritou, a přestože kosmická loď řízeně dopadla na její povrch už před dvěma lety, experti nás stále překvapují novými realistickými snímky povrchu.

K těm nejzdařilejším patří kompozice několika fotografií, které zpracoval a na webu Planetary.org publikoval Mattias Malmer. Jak vysvětluje v krátkém článku, pohrál si především s barvami hloubkou, a to takovým způsobem, aby výsledek více odpovídal lidské zkušenosti ze zemské atmosféry.

Foto: Mattias Malmer, ESA

Snímek tak díky tomu vypadá plastičtěji. Divák získá lepší představu o velikosti a vzdálenostech na čtyřkilometrové kometě. Na webu Planetary.org můžete zároveň snímek srovnat s původním ostrým a černobílým originálem.

Diskuze (2) Další článek: Nová americká jaderná puma změní strategii boje