Náčrtek motorky Harley-Davidson Mid-Power. Ta by se měla stát už druhým elektrickým modelem v nabídce tradičního amerického výrobce

Náčrtek motorky Harley-Davidson Mid-Power. Ta by se měla stát už druhým elektrickým modelem v nabídce tradičního amerického výrobce

ZnačkaHarley-Davidson je takřka synonymem burácení silných motorů. Proto expozice této firmy na loňském veletrhu CES 2019 mnohé překvapila - představila zde svůj nový elektrický motocykl LiveWire.

ZnačkaHarley-Davidson je takřka synonymem burácení silných motorů. Proto expozice této firmy na loňském veletrhu CES 2019 mnohé překvapila - představila zde svůj nový elektrický motocykl LiveWire.

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Harley-Davidson LiveWire 

Jméno LiveWire a poprvé byla představena v roce 2014 - tehdy se však jednalo spíše o bláznivý koncept než skutečný motocykl. Toto už je ale reálně prodávaný model. A nejspíš mu brzy přibude elektrický bráška. 

Jméno LiveWire a poprvé byla představena v roce 2014 - tehdy se však jednalo spíše o bláznivý koncept než skutečný motocykl. Toto už je ale reálně prodávaný model. A nejspíš mu brzy přibude elektrický bráška. 

Fakt, že motor nespaluje benzín, však není jediným rozdílem proti klasickým jednostopým strojům. Podstatně zjednodušené je i ovládání, které po majiteli nevyžaduje manipulaci se spojkou ani řazení – vystačí si s plynem a brzdou.

Fakt, že motor nespaluje benzín, však není jediným rozdílem proti klasickým jednostopým strojům. Podstatně zjednodušené je i ovládání, které po majiteli nevyžaduje manipulaci se spojkou ani řazení – vystačí si s plynem a brzdou.

Z „nuly na sto“ Harley-Davidson LiveWire zrychlí za necelé 3,5 sekundy. Dojezd na jedno nabití v městském provozu je 110 mil, tedy asi 177 kilometrů. Nechybí systém proti zablokování kol při brzdění ani kontrola trakce.

Z „nuly na sto“ Harley-Davidson LiveWire zrychlí za necelé 3,5 sekundy. Dojezd na jedno nabití v městském provozu je 110 mil, tedy asi 177 kilometrů. Nechybí systém proti zablokování kol při brzdění ani kontrola trakce.

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

Představení novinky na veletrhu CES 2019

ZnačkaHarley-Davidson je takřka synonymem burácení silných motorů. Proto expozice této firmy na loňském veletrhu CES 2019 mnohé překvapila - představila zde svůj nový elektrický motocykl LiveWire.
Harley-Davidson LiveWire 
Harley-Davidson LiveWire 
Harley-Davidson LiveWire 
15
Fotogalerie

Harley-Davidson nesází jen na hřmící motory, připravuje už druhou elektrickou motorku

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson překvapil na loňském veletrhu CES představením své první elektrické motorky. Stroj, označovaný jako LiveWire, však nezůstane v nabídce této značky osamocen – podle zpráv serveru Digital Trends se připravuje druhý, o něco menší model.

Ačkoli je Harley-Davidson synonymem hřmících motorů, již při představení první elektromotorky zaznělo, že firma hodlá expandovat do segmentu strojů s nulovými emisemi. Důkazem, že nezůstane jen u slov, je publikace náčrtku, na kterém je vyobrazen druhý motocykl poháněný bateriemi, jež je interně označován jako „Mid-Power“.

Harley-Davidson na baterky

Ze srovnání proporcí je zřejmé, že zatímco LiveWire je poměrně velký stroj, druhá elektrická motorka bude očividně menší. Její design čerpá inspiraci především z desetiletých zkušeností Harleye v plochodrážních závodech.

Připravovaný stroj má jen minimální kapotáž, takže součásti hnacího ústrojí, jako jsou baterie, jsou zcela odkryté. Tónovaná LED světla a černá kola s paprsky tvořícími písmeno Y dodávají stroji zlověstný vzhled. Můžeme předpokládat, že elektrický Harley nebude mít analogové „budíky“ – ty patrně nahradí digitální přístrojová deska.

Redaktor Digital Trends Ronan Glon vyslovil své přesvědčení, že Mid-Power je poměrně blízko k zahájení výroby. Co se však určitě změní, je jméno – to stávající je jen kódové označení, které by se v propagačních materiálech určitě moc pěkně nevyjímalo.

Nač se mohou motorkáři těšit?

Z názvu lze usuzovat, co lze od novinky očekávat z hlediska technických parametrů. Tato motorka bude jistě výkonnostně slabší než LiveWire, který zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 3,5 sekund. Nabídne tedy méně koňských sil a s ohledem na menší rozměry i baterii s nižší kapacitou.

Pokud bychom měli tuto modelovou řadu přirovnat k elektromobilům Tesla, pak LiveWire odpovídá Modelu S, zatímco nový Mid-Power bude obdobou Modelu 3. Připomeňme, že Harley-Davidson LiveWire má motor s výkonem 78 koní, lithium-iontovou baterii s kapacitou 15,5 kWh a dojezd asi 175 kilometrů.

Očekává se, že Mid-Power rozšíří řady elektrických motorek Harley-Davidson nejpozději v roce 2022. Cena, stejně jako řada dalších parametrů, zůstává obestřena rouškou tajemství. Lze však předpokládat, že bude nižší než v případě LiveWire, který začíná na 30 000 dolarech, což je v přepočtu asi 818 tisíc korun včetně DPH.

Určitě si přečtěte

Články odjinud