Elektromobily | Motorky | Harley-Davidson

Harley-Davidson nesází jen na hřmící motory, připravuje už druhou elektrickou motorku

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson překvapil na loňském veletrhu CES představením své první elektrické motorky. Stroj, označovaný jako LiveWire, však nezůstane v nabídce této značky osamocen – podle zpráv serveru Digital Trends se připravuje druhý, o něco menší model.

Ačkoli je Harley-Davidson synonymem hřmících motorů, již při představení první elektromotorky zaznělo, že firma hodlá expandovat do segmentu strojů s nulovými emisemi. Důkazem, že nezůstane jen u slov, je publikace náčrtku, na kterém je vyobrazen druhý motocykl poháněný bateriemi, jež je interně označován jako „Mid-Power“.

Harley-Davidson na baterky

Ze srovnání proporcí je zřejmé, že zatímco LiveWire je poměrně velký stroj, druhá elektrická motorka bude očividně menší. Její design čerpá inspiraci především z desetiletých zkušeností Harleye v plochodrážních závodech.

Připravovaný stroj má jen minimální kapotáž, takže součásti hnacího ústrojí, jako jsou baterie, jsou zcela odkryté. Tónovaná LED světla a černá kola s paprsky tvořícími písmeno Y dodávají stroji zlověstný vzhled. Můžeme předpokládat, že elektrický Harley nebude mít analogové „budíky“ – ty patrně nahradí digitální přístrojová deska.

Redaktor Digital Trends Ronan Glon vyslovil své přesvědčení, že Mid-Power je poměrně blízko k zahájení výroby. Co se však určitě změní, je jméno – to stávající je jen kódové označení, které by se v propagačních materiálech určitě moc pěkně nevyjímalo.

Nač se mohou motorkáři těšit?

Z názvu lze usuzovat, co lze od novinky očekávat z hlediska technických parametrů. Tato motorka bude jistě výkonnostně slabší než LiveWire, který zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 3,5 sekund. Nabídne tedy méně koňských sil a s ohledem na menší rozměry i baterii s nižší kapacitou.

Pokud bychom měli tuto modelovou řadu přirovnat k elektromobilům Tesla, pak LiveWire odpovídá Modelu S, zatímco nový Mid-Power bude obdobou Modelu 3. Připomeňme, že Harley-Davidson LiveWire má motor s výkonem 78 koní, lithium-iontovou baterii s kapacitou 15,5 kWh a dojezd asi 175 kilometrů.

Očekává se, že Mid-Power rozšíří řady elektrických motorek Harley-Davidson nejpozději v roce 2022. Cena, stejně jako řada dalších parametrů, zůstává obestřena rouškou tajemství. Lze však předpokládat, že bude nižší než v případě LiveWire, který začíná na 30 000 dolarech, což je v přepočtu asi 818 tisíc korun včetně DPH.

Diskuze (3) Další článek: GeForce RTX 2080 Super se dostane i do tenkých herních notebooků. Připravuje se verze Max-Q

Témata článku: USA, Elektromobily, Baterie, Motorky, Harley-Davidson, Tesla, Motocykl, Digital, Harley, CES, Motorka, Stroj, Motor


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 25

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102

Podívejte se, jak umírá váš laptop. Desítky na to mají mocný nástroj powercfg

Podívejte se, jak umírá váš laptop. Desítky na to mají mocný nástroj powercfg

** Hardware současných laptopů už tak rychle nestárne ** Tedy až na baterie – ty umírají děsivou rychlostí ** Ve Windows to můžete sledovat skoro v přímém přenosu

Jakub Čížek | 72

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 7