Mimozemský život

Harvardský astronom Avi Loeb: „Předpovědět podobu prvního kontaktu s mimozemšťany je téměř nemožné.“

Avi Loeb, předseda Harvard Astronomy Department, se již dlouhou dobu zabývá otázkou, zda jsme ve vesmíru sami. V minulosti spekuloval například o tom, že mezihvězdný objektu 'Oumuamua ve skutečnosti může být mimozemská sonda či o tom, že rychlé rádiové záblesky (Fast Radio Bursts, FRB) by mohly být zprávy od cizích civilizací.

V novém rozhovoru pro německý Der Spiegel mj. uvedl, co by pro nás první kontakt s mimozemšťany znamenal.

„Pokud se zamyslíte nad historií lidstva, perspektiva se měnila s tím, jak jsme se vyvíjeli – od jednotlivce k rodině, kmenu, státu a nakonec jsme objevili nové kontinenty s lidmi, kteří tam žijí,“ konstatoval. „Kdybychom teď našli další bytosti mimo planetu Zemi, byl by to vůbec největší krok.“

Co se týče podoby onoho prvního kontaktu, podle Loeba je téměř nemožné ji předpovědět. Teoreticky si totiž lze představit obrovské množství cest, kterými se evoluce mimozemského života mohla ubírat.

„Nemohu vám říct, jak tento okamžik bude vypadat. Ale bude to šok. Protože jsme ovlivněni vlastními zkušenostmi. Představujeme si, že jiní tvorové se nám podobají. Ale možná jsou radikálně odlišní,“ prohlásil uznávaný vědec.

Avi rovněž prozradil, že nemá rád žánr sci-fi. „Mám problém s tím, když akce ve filmu porušuje zákony fyziky. V těchto případech mi ten zážitek nepřináší žádné estetické potěšení,“ vysvětlil.

Diskuze (34) Další článek: Od DevOps po tipy a triky v zajištění bezpečnosti