Harvardský astronom Avi Loeb: „Předpovědět podobu prvního kontaktu s mimozemšťany je téměř nemožné.“

Avi Loeb, předseda Harvard Astronomy Department, se již dlouhou dobu zabývá otázkou, zda jsme ve vesmíru sami. V minulosti spekuloval například o tom, že mezihvězdný objektu 'Oumuamua ve skutečnosti může být mimozemská sonda či o tom, že rychlé rádiové záblesky (Fast Radio Bursts, FRB) by mohly být zprávy od cizích civilizací.

V novém rozhovoru pro německý Der Spiegel mj. uvedl, co by pro nás první kontakt s mimozemšťany znamenal.

„Pokud se zamyslíte nad historií lidstva, perspektiva se měnila s tím, jak jsme se vyvíjeli – od jednotlivce k rodině, kmenu, státu a nakonec jsme objevili nové kontinenty s lidmi, kteří tam žijí,“ konstatoval. „Kdybychom teď našli další bytosti mimo planetu Zemi, byl by to vůbec největší krok.“

Co se týče podoby onoho prvního kontaktu, podle Loeba je téměř nemožné ji předpovědět. Teoreticky si totiž lze představit obrovské množství cest, kterými se evoluce mimozemského života mohla ubírat.

„Nemohu vám říct, jak tento okamžik bude vypadat. Ale bude to šok. Protože jsme ovlivněni vlastními zkušenostmi. Představujeme si, že jiní tvorové se nám podobají. Ale možná jsou radikálně odlišní,“ prohlásil uznávaný vědec.

Avi rovněž prozradil, že nemá rád žánr sci-fi. „Mám problém s tím, když akce ve filmu porušuje zákony fyziky. V těchto případech mi ten zážitek nepřináší žádné estetické potěšení,“ vysvětlil.

Diskuze (34) Další článek: Od DevOps po tipy a triky v zajištění bezpečnosti

Témata článku: Vesmír, Mimozemský život, Lidé, Mezihvězdný objekt, Astronom, Fast rádio burst, Mimozemšťané, Dlouhá doba, Cizí civilizace, Bytost, První kontakt, Nový rozhovor, Harvard, Kontakt, FRB, Obrovské množství, Zákony fyziky, Největší krok, Německý spiegel, Der Spiegel, Fast rádio Bursts, Žánr sci-fi, NASA TV, Avi Loeb

Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Cetin opět zrychlí download a upload v síti VDSL. Známe podrobnosti
VDSLCETINPřipojení k internetu

Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows
Nanometry jsou jen marketing. Intel proto přejmenoval výrobní procesy, aby dohnal konkurenci

** Z 10nm výroby se rázem stal „Intel 7“, ze 7nm bude „Intel 5“ ** Reaguje na konkurenci s méně konzervativním značením procesů ** Jak budou vypadat čipy budoucnosti?

ArchitekturaTranzistoryIntel