Hasičský sbor v Los Angeles přivítal ve svých řadách vůbec první plně elektrický hasičský vůz v Americe. Auto vyrobila rakouská firma Rosenbauer, která patří mezi tři největší světové výrobce hasičských vozidel a techniky. Písmena RTX v jeho názvu znamenají „revoluční technologie“.

Hasičský sbor v Los Angeles přivítal ve svých řadách vůbec první plně elektrický hasičský vůz v Americe. Auto vyrobila rakouská firma Rosenbauer, která patří mezi tři největší světové výrobce hasičských vozidel a techniky. Písmena RTX v jeho názvu znamenají „revoluční technologie“.

Podle deníku Los Angeles Daily News bude elektrické vozidlo Rosenbauer RTX sloužit na stanici LAFD 82 v Hollywoodu. Hasiči si vůz objednali již v roce 2020 s tím, že ho měli dostat loni, nicméně výrobce se potýkal s mnoha komplikacemi způsobenými problémy v dodavatelském řetězci kvůli pandemii covidu-19.

Podle deníku Los Angeles Daily News bude elektrické vozidlo Rosenbauer RTX sloužit na stanici LAFD 82 v Hollywoodu. Hasiči si vůz objednali již v roce 2020 s tím, že ho měli dostat loni, nicméně výrobce se potýkal s mnoha komplikacemi způsobenými problémy v dodavatelském řetězci kvůli pandemii covidu-19.

Plně elektrická vozidla již nějaký čas používají hasičské sbory v Berlíně, Amsterdamu a Dubaji. V rámci Spojených států se zatím jedná o jediný dodaný kus. Šéfka losangeleských hasičů Kristin M. Crowley doufá, že elektrické hasičské auto je začátkem ekologičtější budoucnosti města.

Plně elektrická vozidla již nějaký čas používají hasičské sbory v Berlíně, Amsterdamu a Dubaji. V rámci Spojených států se zatím jedná o jediný dodaný kus. Šéfka losangeleských hasičů Kristin M. Crowley doufá, že elektrické hasičské auto je začátkem ekologičtější budoucnosti města.

„Nový elektrický hasičský vůz je pro naše oddělení vynikající platformou pro testování budoucnosti alternativní energie ... a umožňuje našemu oddělení pokračovat v zelené cestě.“ uvedla Crowley během tiskové konference.

„Nový elektrický hasičský vůz je pro naše oddělení vynikající platformou pro testování budoucnosti alternativní energie ... a umožňuje našemu oddělení pokračovat v zelené cestě.“ uvedla Crowley během tiskové konference.

Vozidlo je schopné dosahovat špičkového výkonu až 360 kW (490 koní) a trvalého výkonu 260 kW (350 koní), přičemž dva elektromotory Volvo Penta zajišťují pohon všech kol. Vozidlo je také vybaveno nastavitelným vzduchovým odpružením, jež umožňuje zvýšení světlé výšky pro lepší průjezd náročným terénem, nebo naopak její snížení pro snadnější nástup a výstup posádky.

Vozidlo je schopné dosahovat špičkového výkonu až 360 kW (490 koní) a trvalého výkonu 260 kW (350 koní), přičemž dva elektromotory Volvo Penta zajišťují pohon všech kol. Vozidlo je také vybaveno nastavitelným vzduchovým odpružením, jež umožňuje zvýšení světlé výšky pro lepší průjezd náročným terénem, nebo naopak její snížení pro snadnější nástup a výstup posádky.

Pod kapotou však najdeme i třílitrový naftový motor BMW se šesti válci a výkonem 300 koní, sloužící jako generátor. Jeho úkolem je nabíjet baterie o kapacitě 132 kWh. Aktivuje se v okamžiku, kdy stav akumulátorů klesne pod 20 %, a dokáže je nabít na plnou kapacitu za přibližně 45 minut.

Pod kapotou však najdeme i třílitrový naftový motor BMW se šesti válci a výkonem 300 koní, sloužící jako generátor. Jeho úkolem je nabíjet baterie o kapacitě 132 kWh. Aktivuje se v okamžiku, kdy stav akumulátorů klesne pod 20 %, a dokáže je nabít na plnou kapacitu za přibližně 45 minut.

Výrobce odhaduje, že RTX vydrží fungovat přibližně dvě hodiny pouze na baterie a dalších šest hodin na naftu. Pro lepší manévrování je k dispozici řízení všech kol s protiběžným řízením a krabími režimy podobnými elektromobilu GMC Hummer EV.

Výrobce odhaduje, že RTX vydrží fungovat přibližně dvě hodiny pouze na baterie a dalších šest hodin na naftu. Pro lepší manévrování je k dispozici řízení všech kol s protiběžným řízením a krabími režimy podobnými elektromobilu GMC Hummer EV.

Akumulátor je rozdělen do dvou částí. Jedna je umístěna pod podlahou, podobně jako u většiny elektromobilů, zatímco druhá je nainstalována vertikálně za kabinou. Flexibilita elektrifikované pohonné jednotky umožnila prostornější uspořádání kabiny, do které se vejde až sedm členů posádky.

Akumulátor je rozdělen do dvou částí. Jedna je umístěna pod podlahou, podobně jako u většiny elektromobilů, zatímco druhá je nainstalována vertikálně za kabinou. Flexibilita elektrifikované pohonné jednotky umožnila prostornější uspořádání kabiny, do které se vejde až sedm členů posádky.

Základní cena hasičského elektromobilu Rosenbauer RTX se pohybuje kolem 900 000 amerických dolarů (cca 20,7 milionů korun). Kvůli individuálním úpravám se cena v případě kusu pro Los Angeles vyšplhala na 1,2 milionu dolarů (cca 27,6 milionů korun).

Základní cena hasičského elektromobilu Rosenbauer RTX se pohybuje kolem 900 000 amerických dolarů (cca 20,7 milionů korun). Kvůli individuálním úpravám se cena v případě kusu pro Los Angeles vyšplhala na 1,2 milionu dolarů (cca 27,6 milionů korun).

Hasiči v Los Angeles budou k zásahům vyjíždět v autě poháněném bateriemi

Hasiči v Los Angeles budou k zásahům vyjíždět v autě poháněném bateriemi

Hasiči v Los Angeles budou k zásahům vyjíždět v autě poháněném bateriemi

Hasiči v Los Angeles budou k zásahům vyjíždět v autě poháněném bateriemi

Podle deníku Los Angeles Daily News bude elektrické vozidlo Rosenbauer RTX sloužit na stanici LAFD 82 v Hollywoodu. Hasiči si vůz objednali již v roce 2020 s tím, že ho měli dostat loni, nicméně výrobce se potýkal s mnoha komplikacemi způsobenými problémy v dodavatelském řetězci kvůli pandemii covidu-19.
Plně elektrická vozidla již nějaký čas používají hasičské sbory v Berlíně, Amsterdamu a Dubaji. V rámci Spojených států se zatím jedná o jediný dodaný kus. Šéfka losangeleských hasičů Kristin M. Crowley doufá, že elektrické hasičské auto je začátkem ekologičtější budoucnosti města.
„Nový elektrický hasičský vůz je pro naše oddělení vynikající platformou pro testování budoucnosti alternativní energie ... a umožňuje našemu oddělení pokračovat v zelené cestě.“ uvedla Crowley během tiskové konference.
Vozidlo je schopné dosahovat špičkového výkonu až 360 kW (490 koní) a trvalého výkonu 260 kW (350 koní), přičemž dva elektromotory Volvo Penta zajišťují pohon všech kol. Vozidlo je také vybaveno nastavitelným vzduchovým odpružením, jež umožňuje zvýšení světlé výšky pro lepší průjezd náročným terénem, nebo naopak její snížení pro snadnější nástup a výstup posádky.
11
Fotogalerie

Hasiči v Los Angeles budou k zásahům vyjíždět v autě poháněném bateriemi

Hasičský sbor v Los Angeles přivítal ve svých řadách vůbec první plně elektrický hasičský vůz v Americe. Auto vyrobila rakouská firma Rosenbauer, která patří mezi tři největší světové výrobce hasičských vozidel a techniky. Písmena RTX v jeho názvu znamenají „revoluční technologie“.

Podle deníku Los Angeles Daily News bude elektrické vozidlo Rosenbauer RTX sloužit na stanici LAFD 82 v Hollywoodu. Hasiči si vůz objednali již v roce 2020 s tím, že ho měli dostat loni, nicméně výrobce se potýkal s mnoha komplikacemi způsobenými problémy v dodavatelském řetězci kvůli pandemii covidu-19.

Rosenbauer RTX

Plně elektrická vozidla již nějaký čas používají hasičské sbory v Berlíně, Amsterdamu a Dubaji. V rámci Spojených států se zatím jedná o jediný dodaný kus. Šéfka losangeleských hasičů Kristin M. Crowley doufá, že elektrické hasičské auto je začátkem ekologičtější budoucnosti města.

„Nový elektrický hasičský vůz je pro naše oddělení vynikající platformou pro testování budoucnosti alternativní energie ... a umožňuje našemu oddělení pokračovat v zelené cestě.“ uvedla Crowley během tiskové konference.

Vozidlo je schopné dosahovat špičkového výkonu až 360 kW (490 koní) a trvalého výkonu 260 kW (350 koní), přičemž dva elektromotory Volvo Penta zajišťují pohon všech kol. Vozidlo je také vybaveno nastavitelným vzduchovým odpružením, jež umožňuje zvýšení světlé výšky pro lepší průjezd náročným terénem, nebo naopak její snížení pro snadnější nástup a výstup posádky.

Hasiči nejen na baterky

Pod kapotou však najdeme i třílitrový naftový motor BMW se šesti válci a výkonem 300 koní, sloužící jako generátor. Jeho úkolem je nabíjet baterie o kapacitě 132 kWh. Aktivuje se v okamžiku, kdy stav akumulátorů klesne pod 20 %, a dokáže je nabít na plnou kapacitu za přibližně 45 minut.

Výrobce odhaduje, že RTX vydrží fungovat přibližně dvě hodiny pouze na baterie a dalších šest hodin na naftu. Pro lepší manévrování je k dispozici řízení všech kol s protiběžným řízením a krabími režimy podobnými elektromobilu GMC Hummer EV.

Akumulátor je rozdělen do dvou částí. Jedna je umístěna pod podlahou, podobně jako u většiny elektromobilů, zatímco druhá je nainstalována vertikálně za kabinou. Flexibilita elektrifikované pohonné jednotky umožnila prostornější uspořádání kabiny, do které se vejde až sedm členů posádky.

Základní cena hasičského elektromobilu Rosenbauer RTX se pohybuje kolem 900 000 amerických dolarů (cca 20,7 milionů korun). Kvůli individuálním úpravám se cena v případě kusu pro Los Angeles vyšplhala na 1,2 milionu dolarů (cca 27,6 milionů korun).

Určitě si přečtěte

Články odjinud