Historie herního giganta, jenž má na svědomí Diablo, World of Warcraft, Overwatch nebo Starcraft, je klasickým garážovým příběhem a splněním amerického snu. Letos oslavil Blizzard třicet let existence a stále udává tempo.
1992 – RPM Racing
- žánr: závodní
- platformy: SNES
1993 – The Lost Viking
- žánr: plošinovka
- platformy: Amiga, DOS, Game Boy, Genesis, SNES, Windows
1993 – Rock n’ Roll Racing
- žánr: závodní
- platformy: Game Boy Advance, Genesis, SNES, Windows
1994 – Blackthorne
- žánr: plošinovka
- platformy: DOS, Game Boy Advance, Macintosh, PC-98, SEGA 32X, SNES, Windows
1994 – WarCraft: Orcs & Humans
- žánr: real-time strategie
- platformy: DOS, Macintosh, Windows
1995 – WarCraft II: Tides of Darkness
- žánr: real-time strategie
- platformy: DOS, Macintosh, Windows
1996 – WarCraft II: Beyond the Dark Portal
- žánr: real-time strategie
- platformy: DOS, Macintosh, Windows
1996 – Diablo
- žánr: akční RPG
- platformy: Macintosh, PlayStation, Windows
1998 – Starcraft
- žánr: real-time strategie
- platformy: Macintosh, Windows
1998 – StarCraft: Brood War
- žánr: real-time strategie
- platformy: Macintosh, Windows
2000 – Diablo II
- žánr: akční RPG
- platformy: Macintosh, Windows
2002 – WarCraft III: Reign of Chaos
- žánr: real-time strategie
- platformy: Macintosh, Windows
2003 – WarCraft III: The Frozen Throne
- žánr: real-time strategie
- platformy: Macintosh, Windows
2004 – World of WarCraft
- žánr: MMO-RPG
- platformy: Macintosh, Windows
2012 – Diablo III
- žánr: akční RPG
- platformy: Macintosh, PlayStation 3, Windows, Xbox 360
2015 – Heroes of the Storm
- žánr: MOBA
- platformy: Macintosh, Windows
2016 – Overwatch
- žánr: FPS
- platformy: Windows
„Jsme mladí, nemáme hypotéky ani rodiny a jediné, co můžeme ztratit, je čas.“
Tahle věta zazněla na začátku roku 1991, když Allen Andham přemlouval Mike Morheima k založení herní společnosti. Oba se znali z Kalifornské univerzity v Los Angeles a jejich hlavní zálibou bylo hraní her. Mike Morheim pracoval ve Western Digital, kde měl za úkol návrh části řídicího čipu v pevných discích, naopak Andham těsně po dokončení studií dostal od rodičů deset tisíc dolarů na výlet po Evropě.
Jejich záliba v počítačových hrách a Andhamova přesvědčivost byla silnější, takže Morheim opustil místo ve WD a Andham místo poznávacího výletu po starém kontinentu investoval finance do založení společnosti Silicon & Synapse. Ta byla oficiálně zapsána 2. února 1991 a vedle Andhama a Morheima se prvním zaměstnancem stal Frank Pearce – další známý ze studií na UCLA.
Tahle trojice se vydala na trnitou cestu, která začala vydáváním portů cizích her. Na začátku jejich portfolia tak můžeme najít názvy jako Battle Chess, Lexicross, Amiga Baseball nebo RPM Racing.
Právě posledně jmenovaný titul se stal první úspěšnou hrou – šlo totiž o první hru vyvinutou ve Spojených státech pro Super Nintendo, pro které se stalo RPM Racing jednou z desíti prvních her vydaných při spuštění prodeje. Později jej doplnil ještě o kus lepší Rock n’ Roll Racing.
Firma na začátku spolupracovala s vydavatelem Interplay a jednu z hlavních rolí této spolupráce na sebe vzal Brian Fargo. Zakládající trojice se v rozhovorech shoduje, že to byl právě Fargo, který svým perfekcionismem nastavil hlavní pravidla pro budoucí vývoj společnosti, která je mimo jiné známá svými extra dlouhými vývojovými cykly a také schopností jakkoli drahý projekt ukončit bez výsledku.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně