Hlasová asistentka Alexa od Amazonu poletí k Měsíci. Astronauti budou na svou loď mluvit

• Hlasová asistentka od Amazonu poletí na palubě kosmické lodě Orion k Měsíci
  • Jedná se o součást projektu Callisto
  • Na tom spolupracuje hned několik známých firem

Na palubě kosmické lodě Orion, která se letos vydá na oběžnou dráhu Měsíce, bude také experiment s názvem Callisto. Název nehledá inspiraci u měsíce Jupiteru ale v řecké mytologii. Callisto byla členkou družiny bohyně lovu Artemis. Na projektu Callisto spolupracuje dodavatel Orionu Lockheed Martin s Amazonem a Cisco.

Hlavní komponentou bude hlasová asistentka Alexa od Amazonu. Astronauti by mohli některé části kosmické lodě ovládat pomoci hlasu. Mohli by Alexu požádat třeba o informace o stavu kosmické lodě , ale také si vyžádat informace, které budou chodit ze Země. Nemusí jít nutně o vědecká data. Alexa může astronautům přinášet zprávy nebo sportovní výsledky.

Hlasové příkazy lze využít také pro jednoduchá ovládání kosmické lodě – třeba osvětlení, spojení se Zemí apod.

„Počítač ze Star Treku byl součástí naší původní inspirace pro Alexu, takže je vzrušující a pokorné vidět, jak naše vize ambientní inteligence na palubě Orionu ožívá,“ řekl Aaron Rubenson , viceprezident Amazon Alexa.

„Naši inženýři odvedli spoustu neuvěřitelné práce s týmy ve společnostech Lockheed Martin a Cisco, aby zajistili, že Alexa může dobře fungovat v tomto velmi náročném prostředí. Zahrnuje to omezený přístup k internetu dostupný na Orionu a odlišnou akustiku vnitřku kapsle.“

Na palubě Orionu nebudou při misi Artemis 1 žádní astronauti. Příkazy tak bude zadávat „virtuální posádka“ na dálku. Kamery pak budou sledovat, jak fungují.

Zatím půjde jen o test v rámci Artemis 1. Neexistují žádné plány pro další mise. V případě úspěchu by však mohla Alexa v budoucnu fungovat nejen na Orionu, ale třeba také na palubě stanice Gateway.  Mise, která dostane Orion na dráhu kolem Měsíce, má trvat téměř měsíc, takže na zkoušení bude časů dost.

Na své si přijdou také pozemští uživatelé Alexy. Stačí mít produkty s podporou Alexa, jako jsou Echo, Echo Dot a Echo Show. Alexa bude schopna poskytovat zákazníkům podrobné informace o misi – včetně telemetrických dat z kosmické lodi Orion, videa a snímky z mise, přímého přenosu, videa z virtuálních interakcí posádky z Johnsonova vesmírného střediska, nebo připomene a upozorní na klíčové milníky mise.

Artemis 1

Aktuálně se očekává, že na konci února proběhne test odpočítávání na startovací rampě a poté by měl být určen termín startu – snad v březnu / dubnu. Při misi Artemis 1 proběhne první start rakety SLS, která dopraví na oblet Měsíce loď Orion. Půjde o druhý let Orionu (první proběhl v roce 2014).

Diskuze (10) Další článek: Na trh přicházejí první čtyřpásmové Wi-Fi routery. Ceny vás uzemní

Témata článku: Technologie, Vesmír, Internet, Země, Artemis, Alexa, Amazon, loď, Orion, Artemis 1, SLS, Měsíc, Jupiter, Amazon Echo, Gateway, Lockheed Martin, Asistentka, Astronaut, Cisco, Callisto, Kosmická loď, Paluba, Echo Show, Star Trek

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva
Svou cestu si už jinde nevyšlapete. Sony si patentovalo mechaniku z Death Strandingu

Jedná se o pojistku, jak si originální gameplay ponechat.

Radek Wunderlich