Hlavně klid a zadek v teple. BMW už za vyhřívání sedaček nebude požadovat předplatné

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

11. 09. 2023 10:01

Ale no jo, no. Zkusili, jestli lidi, co daj dvojku za auto, budou ochotný dát další čtyři stovky měsíčně za ohřátou p*del. Nejsou ochotný (i když na to maj) a automobilce je ke cti, že to předplatný stáhla.
Akorát se obávám, že příště už to tak jednoduchý nebude a nějaký měsíční platby prostě s novým autem spojený budou. A bude na každým zákazníkovi jestli to bude akceptovat nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2023 06:20

Jen jestli nebyl problém s tím, źe to některé servisy mohly odemknout za tisícovku napořád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 09. 2023 23:27

No jo. Audi to zkouší taky. pravidelný platby za čtení dopravních značek, DAB, apod...
Tohle se prostě nedá akceptovat. Možná kdyby na tom byly softwarově dobře jako Tesla, ale žádné aktualizace po koupi vůbec nedostanete. Přidalo Audi konečně možnost přehrávat Apple Music? Pokud to není v autě od výroby, tak máte smůlu. Aktualizaci nedostanete. (Kdyby teda aspoň dali možnost si tu aktualizaci zaplatit. Dost lidí by na to možná přistoupilo).
Jinak aktualizace map u Audi na rok 200EUR. U Škoda a VW jsou ty samé aktualizace map zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2023 23:18

1 tuna oceli stojí 240 USD/EUR
https://www.thesteel.com/cz/vyvoj-cen...
Když auto váží 1,5 tuny tak z oceli bude 700Kg, část budou slitiny (300Kg), část budou plasty 300Kg, a část bude ostatní (skla, guma atd.)
Tzn. celá kastle v materiálových nákladech vyjde na 5 tis. korun českých.
Horší bude hliník, za těch 300Kg zaplatí při ceně 2100/t USD cca. 15,5 tis. korun.Jsem přesvědčen, že celé vyzbrojené auto vyrobí za 60 tis. korun (max. 100 tis.Kč ale to už je nabouchaný výbavou až po strop eskový MB), a je jedno co to je za značku a co je to za model.Jediné co tam pak hraje roli kolik jsou ostatní náklady - vývoj, fabrika, reklama, prodej, servis apod.
Nicméně i výrobní náklady se dají odhadnout. Např. počet vyrobených aut 500 tis. rok, dvě směny - 6000 lidí na lince ve třech fabrikách (80tis/měsíčně), počet robotů 1500 (1mio/ks Kč - proto např. Škoda co jde automatizuje ) a počet velkých investičních celků (lisovna, lakovna apod.) za 5 mld. a za období 7 let.
Tak mi náklady na výrobu auťáku, sakumprásk vychází na 83 tis.
Pro zajímavost mzdové náklady mi vychází na 282 miliard Kč/ 7 let
Auťák tedy vyjde výrobně na 140 tis., až max. 190 tis. Kč.Takže veškeré příplatky a poplatky za barvu apod. jsou ze strany automobilek pouze zlodějina. Která je ještě v kontrastu s platy vedoucích představitelů. a že jich třeba ve VW sedí! Šéfů 350 ks. A ve "vnitřní straně" je 6000 managerů a "vnější straně" 12000 menších managerů, ti ale mají výplatu od 9-19 tis. EUR/měsíc. Tyto údaje neznám, vycházím z níže uvedených odkazů:
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-plat... ...
https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/neu... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2023 22:34

Vyhřívané sedačky jsem měl u Škody Felicie v roce 1997. Z marketingového hlediska mi přijde předplatné na takovouto funkcionalitu (zvlášť u vozů BMW) jako totální ubohost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2023 18:18

Zhruba takto by sa malo k podobnym navrhom pristupovat. Zakaznik je do istej miery pan a aj tu sa ukazuje, ze realne moze byt mantinelom pre to co si automobilky, ale v podstate aj ktokolvek iny moze dovolit. Chapem, ze su ludia ktorym je vazne kam ich peniaze idu a nejake predplatne za sedacky je pre nich vylozene smiesna polozka, ale stale nevidim dovod preco to akceptovat. Principialne je to na hlavu. A teda este pridam moj skromny nazor, ale vyhrievane sedacky by v aute ako Audi/BMW/Mercedes mali byt dnes standardom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2023 18:10

"Lidé mají pocit, že zaplatili dvakrát – což ve skutečnosti nebyla pravda, ale vnímání je realita, říkám vždycky. Takže to byl důvod, proč jsme s tím přestali."
Aha... takže BWM dává lidem do auta výbavu kterou si neobjednali na své náklady, aby jim jí potom mohli nabízet za předplatné.
Jak moc velká svině musí někdo být, aby naprosto v klidu takhle lhal a ani se nazačervenal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2023 17:42

Je to klasické bulšhitování o tom, že to vlastně jen testují. Nicméně dva, tři roky zpět bylo X rozhovorů jakou to skvělou bude mít budoucnost. Jenže nikdo nepočítal s Číňany, kteří nabízejí totéž a zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor