Já bych ji dávno postavil, kdyby ...
1. byli v ČR pracovníci, a tím tedy nemyslím vysokoškolsky vzdělaná telata, ale mechanici a technici, prostě inženýři. A i trochu myslící a odborně vzdělaní dělníci. Jako samozřejmě dnes i kadeřník na montážní lince dokáže nasazovat jednotlivé díly, ale nemyslím si že je to úplně správné. Určitě ne pro menší společnosti než Škoda.
2. měl bych těch 500 mld na zahájení provozu
3. byla by vstřícnější legislativa
4. a dalších 1000 "maličkostí"Nicméně tyto body jsou relativně a obecně snadno realizovatelné v Číně.
Základy mají = haly, energie, vodu, materiály a lidi na všech úrovní.Znám jedinou fabriku která vznikla na zelené louce v ČR, Je to Zebra. I když i oni brali některé profese - lidi z Avie. Ale jsou na trhu, a vyrábí, a myslím si že jsou i spokojení, vč. zákazníků.
Nemyslím si, že by ta firma stála, investovala od vzniku, 1 mld. Kč.Samozřejmě že auta jsou skvělý kšeft, hlavně pro stát který z prodeje soukromníkům má 21% DPH a to při ceně 1mio za auto je krásných 200 tis. Kč.
A pro stát je to i výhodné kvůli dalším příjmům např. se spotřební daně (100mld/rok)
Nicméně reakce byla na nesmyslná předplatné, kdy automobilky již neví za co ještě mohou rejžovat.