Hlavní mise čínského marsovského roveru Zhurong skončila. Teď bude fotit a chystá se na dovolenou

Čínský rover Zhurong oficiálně dokončil svou primární misi, během níž prozkoumával planinu Utopia Planitia na severní polokouli Marsu. Informoval o tom server Space.com.

Chinese National Space Administration (CNSA) oznámila, že nyní se bude Zhurong věnovat pořizování snímků rudé planety a shromažďování různých surových dat.

„Doufejme, že pokud tato data poskytneme naším vědcům, dokážeme hlouběji porozumět geologii Marsu a pak uvidíme, zda se nám dokonce nepodaří najít důkazy o existenci starověkého oceánu v Utopia Planitia,“ řekl Liu Jianjun z CNSA.

Od poloviny září do října však Zhurong bude mít „dovolenou“. Právě na toto období totiž připadá tzv. horní konjukce, kdy se Mars bude nacházet na opačné straně Slunce (směrem od nás).

To pochopitelně představuje problém z hlediska komunikace, takže všechny rovery na rudé planetě budou muset dočasně fungovat samy a pouze v omezeném režimu.

Foto: 中国新闻网, CC BY 3.0

Diskuze (1) Další článek: Intel XeSS je odpovědí na AMD FSR a Nvidia DLSS. Technologie by mohla běžet na všech kartách

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Čína, Slunce, Mise, CNSA, Dovolená, Rover, Polokoule, Cin, Utopia Planitia, Hlavní mise

Recenze grafické karty MSI GeForce RTX 2060 Ventus. Po faceliftu válcuje modernější generaci.

RTX 2060 už měla být minulostí. S 12 GB paměti a lepším GPU ale převálcuje modernější RTX 3050 jako nic.

Adam Vágner
MSIGrafické kartyTesty
Astronautka NASA na ISS sklízí zeleninu vypěstovanou bez zeminy
Jiří Černý
RostlinyMezinárodní vesmírná stanice

Před 25 lety skončila válka Microsoftu a Applu. Jobs přijal pomoc Gatese

** Deset let před uvedením iPhonu byl Apple na hranici bankrotu ** Firmu oživily návrat Steva Jobse a spolupráce s Microsoftem ** Jobs škrtal a s otevřenou náručí přivítal Office a IE

Bill GatesSteve JobsMicrosoftApple

Tenhle čip proslavila omezení spojená s Windows 11. Co byste měli vědět o TPM

** Windows 11 budou požadovat, aby měl počítač TPM ** K čemu slouží, jak zjistit, zda jej v počítači máte? **Jak jeho případnou absenci vyřešit?

TPMWindows 11Bezpečnost