Hlavní mise čínského marsovského roveru Zhurong skončila. Teď bude fotit a chystá se na dovolenou

Čínský rover Zhurong oficiálně dokončil svou primární misi, během níž prozkoumával planinu Utopia Planitia na severní polokouli Marsu. Informoval o tom server Space.com.

Chinese National Space Administration (CNSA) oznámila, že nyní se bude Zhurong věnovat pořizování snímků rudé planety a shromažďování různých surových dat.

„Doufejme, že pokud tato data poskytneme naším vědcům, dokážeme hlouběji porozumět geologii Marsu a pak uvidíme, zda se nám dokonce nepodaří najít důkazy o existenci starověkého oceánu v Utopia Planitia,“ řekl Liu Jianjun z CNSA.

Od poloviny září do října však Zhurong bude mít „dovolenou“. Právě na toto období totiž připadá tzv. horní konjukce, kdy se Mars bude nacházet na opačné straně Slunce (směrem od nás).

To pochopitelně představuje problém z hlediska komunikace, takže všechny rovery na rudé planetě budou muset dočasně fungovat samy a pouze v omezeném režimu.

Foto: 中国新闻网, CC BY 3.0

Diskuze (1) Další článek: Intel XeSS je odpovědí na AMD FSR a Nvidia DLSS. Technologie by mohla běžet na všech kartách

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Čína, Slunce, Utopia Planitia, CNSA, Cin, Rover, Polokoule, Dovolená, Mise, Hlavní mise

Základem obrany je rozpoznat problém. Tohle jsou největší bezpečnostní hrozby s ukázkami z praxe

Existují desítky různých hrozeb a útoků. Často se třeba útočí na konkrétní hardware, specifickou verzi softwaru nebo máte to „štěstí“ a jste prostě slavní. Najdou se ale i zcela obecné hrozby, které se mohou a často i týkají každého z nás.