I když budoucnost světového automobilismu vzhlíží k elektromobilitě, řada značek nechce vsadit pouze na tuto kartu. Mnoho z nich vidí obrovský potenciál ve vodíku. Konverze spalovacích motorů na ekologické palivo totiž není složitá. Problém však zůstává – ekologická výroba vodíku a jeho distribuce.
Honda vodíku věří a má perspektivní plány do roku 2050. Určitě nejde o planá slova. Na projektech už delší dobu pracuje, posbírala zkušenosti s modelem Clarity Fuel Cell a příští rok uvede na japonský a severoamerický trh vodíkový ekvivalent Hondy CR-V.
Když není vodík, jezdí na elektřinu
Z technického hlediska půjde o masivní krok kupředu, jelikož soustava vyvíjená ve spolupráci s General Motors má být ve srovnání s Clarity o polovinu levnější při dvojnásobné životnosti. Nízký počet tankovacích míst řeší integrace plug-in technologie. Auto tedy bude obsahovat baterii, kterou mohou buducí majitelé dobít doma, v práci nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Honda bohužel nezmiňuje kapacitu baterií, nemáme tedy představu o elektrickém dojezdu.

Postupným vývojem chce Honda v roce 2030 dosáhnout cenové hladiny běžného dieselu při dalším zdvojnásobení životnosti. Masivní rozvoj však nezůstane pouze u osobních vozů. Již nyní automobilka spolupracuje s Isuzu v Japonsku a značkou Dongfeng v Číně na užitkovém automobilu, jehož testování v provozu odstartuje příští rok. Dalším pro Hondu perspektivním odvětvím jsou stavební stroje, například bagry a nakladače.
Pak už zbývá cesta ke hvězdám. To není vtip, jelikož japonská automobilka chce vodík dostat do vesmíru. Spolu s Japan Aerospace Exploration Agency pracuje na pohonu využívajícím sluneční energii k elektrolýze vody. Konečným milníkem je rok 2050 v podobě dosažení uhlíkové neutrality pro všechny produkty.
Článek vyšel na AutoRevue.cz