Roman Langer (RomanL)
17. 7. 2024 • 11:53

Tak, cca rok a půl nám utekl jako voda - a kdepak máme nějaké reálné výsledky?

Petr Valkoun
21. 1. 2024 • 15:26

to nejdulezitejsi, tedy celkova ucinnost, samozrejme uvedena neni, protoze bude mizerna. Prave ucinnost je parametr, kde elekotmobily s liion bateriema nemaji konkurenci, protoze celkova ucinnost je kolem 80-90% v zavisloti na rychlosti nabijeni, pouzitem motoru a pod.

Pindulin
12. 1. 2024 • 7:01

Takova blbost. Jeste chvilku si s tim v Honde hrajte a muzete se jit klouzat. Fakt vtipny, jak to vsichni pochopili a jen Japonci ne. Takova Nokie na kolech.

Petr Ježek
26. 9. 2023 • 8:09

Tak to máme jímání či výrobu vodíku. Že by se elektrolýza najednou stala levnou (zachytil jsem info o nějaké takovém výzkumu)? Nejde primárně o solární či větrnou přebytkovou energii, ta není vždy k dispozici. Dále tu máme palivový článek schopný pohánět elektromotor a když v článku vodík dojde, tak se připojí akumulátor. Rozhodně jednodušší než dnešní hybridy všeho druhu. A hlavně, težba lithia nemusí zničit rozsáhlá území povrchu Země tak jako u elektromobilů s LI-něco články.

Mysel_1
6. 4. 2023 • 18:10

Takze misto duvtipneho reseni jen nevhodne spojili dve technologie se zasadnimi nevyhodami. Fakt fistron.
Ja jen doufam, ze na pozadi pracuji na tom, co bude v pristich desetiletich auta skutecne masove pohanet. Spalovaci motor na synteticke uhlovodikove palivo. Protoze jestli ne, tak ta dlouha leta flakani pak budou chybet.

Vlastimil Holeček
10. 8. 2023 • 18:13

Jakože bysme elektrochemicky vyrobili pracně palivo a pak ho spálili s účinnost když dobře tak čtyřicet procent? Jen proto, že si někdo neumí představit jiný motor v autě než spalovací? :-D

Jirka1or
23. 3. 2023 • 17:55

Honda dosáhla průlomu ve vodíkovém pohonu.
Cenou se vyrovná dieselům a nedostatek stanic má důvtipné řešení.
--------------------------------------------------------------------------------------------------Tato Bezpalivová Bezreakční EL. Centrála v podstatě řeší všechno !
Výkon ve watech minimálně 4 KW při 230 Voltech .
Každá cívka 1000 Watt, po sfázování 4000 watt .To budou energetické společnosti a jejich oligarchové pěnit !https://www.youtube.com/watch...

quick100
25. 3. 2023 • 15:45

To nemám strach. Tobě spíš ale předepíšou silnější léky.:-D

zogoth
12. 4. 2023 • 14:41

Jak až moc nevzdělaný člověk musí být aby tomu uvěřil. On ten newton nebyl narozdíl od tebe úplně blbej a chápal že perpetuum mobile nemůže existovat. Jeho zákony fungují a fungovat budou.

Jirka1or
23. 3. 2023 • 17:54

Honda dosáhla průlomu ve vodíkovém pohonu.
Cenou se vyrovná dieselům a nedostatek stanic má důvtipné řešení.
--------------------------------------------------------------------------------------------------Tato Bezpalivová Bezreakční EL. Centrála v podstatě řeší všechno !
Výkon ve watech minimálně 4 KW při 230 Voltech .
Každá cívka 1000 Watt, po sfázování 4000 watt .To budou energetické společnosti a jejich oligarchové pěnit !

Michal Ficus
14. 2. 2023 • 6:42

Pořád byste něco spalovali...
Vodík bude vždycky nejproblémovější palivo. Od výroby, přes skladování, až po užití. Levnější, a hlavně bezpečnější, bude nikam nejezdit...

Roman Langer (RomanL)
14. 2. 2023 • 7:31

No, a to přece vlastně ve skutečnosti jde... ;-)

Miloš Sklenář (Miloxx)
7. 7. 2023 • 15:02

Přesně. To říkám od doby, kdy se začalo uvažovat o zákazu spalovacích motorů. Všechno ukazuje na to, že nejde o přechod na "ekologičtější" způsob pohonu, ale o omezení individuální dopravy.

Bzuci.
14. 2. 2023 • 11:23

Vzhledem k tomu, že osobní automobilová doprava, co se týká bezpečnosti, prohrává se všemi ostatními na celé čáře, tak si troufám tvrdit, že už teď je bezpečnější nikam nejezdit, a s vodíkem to nesouvisí.
Přesto si lidé volí onu nebezpečnou a riskantní cestu. Nevím, proč by je zrovna vodík, kterému drtivá většina z nich nerozumí, a současně beží masírka, jak je vodík spásným palivem, tak pro by se zrovna vodíku měli začít bát.

Namezp
13. 4. 2023 • 8:15

Otázka je bezpečnost vodíku. Neumím si představit co se stane s autem při bouračce jehož nádrž s vodíkem je natlakovaná na 700 barů...
Na druhou stranu jsem viděl spektakulární explozi tlakové nádoby natlakované na 300 barů když spadla z cca 2 metrů...

Henry Ford
13. 2. 2023 • 19:05

Tak údajně průlom u palivového článku udělala i nějaká firma s podílem VW. O pár let se uvidí. Japonsko je nastavené na vodík přes 10 let.

Eugen59
13. 2. 2023 • 23:12

o prielome v palivových článkoch počúvam viac ako 30 rokov ... Iste, je to možno perspektívna cesta, ale osobne by som rád videl palivový článok so 100% účinnosťou premeny uhlovodíkov, nie vodíka na elektrinu.
Lenže vidím tam sakra problém, žýe pokiľa nebude nahradená meď nejakými lacnými supravodičmi, cesta výroby elektroáut je schodná len obmedzene. A to nepíšem o baterkách ... Tie by sa ale dali minimalizovať dostatočne pružným článkom, teda s dostatočne pružnou zmenou výkonu pri nezmenenej účinnosti ...

Roman Langer (RomanL)
14. 2. 2023 • 7:30

Ano, to jsem slyšel už před 15 lety. :-D

Henry Ford
14. 2. 2023 • 7:44

Stačí si to vyhledat. Nejsou potřeba drahé kovy a udržování příjemného prostředí pro funkčnost.
...The patent application was lodged jointly by VW and German company Kraftwerk Group in July 2021 but only recently made public. It covers work on a hydrogen fuel cell stack and hydrogen fuel-cell vehicle that officials suggest could boast a range of up to 1,243 miles....

Roman Langer (RomanL)
13. 4. 2023 • 11:57

Ano, jistě že si stačí vyhledat, co se psalo před 15 lety. Já ani nemusím, já si to ještě pamatuju. :-D

redmond
14. 2. 2023 • 11:18

tak to je menej ako polovica toho, co nam slubuju super zlepsenie pouzivatelskych baterii.

Roman Langer (RomanL)
15. 2. 2023 • 7:10

Jo, a za 15 let to bude úplně stejné. :-D

Bzuci.
14. 2. 2023 • 15:30

Kéž by.
Akorát to čtu celý život, že palivové články jsou prakticky za dveřmi. A přitom jediné místo, kde se s nimi člověk obvykle potká, jsou karavany. A tam je to drahé, nespolehlivé, má to nízkou životnost, a ještě je to extrémně citlivé na palivo. Ale existuje to.
Jinde jsem se běžně s palivovým článkem nesetkal.Co to znamená, že Japonsko je nastavené na vodík přes 10 let?

Henry Ford
14. 2. 2023 • 20:51

To znamená že před 10 lety přišli s plánem na rozšíření používání vodíku v Japonsku. Používat to kde se dá. Nejenom na dopravu. Např Toranomon Hills nejvyšší obytné budově v Tokyu slouží na výrobu elektřiny když sun nesvítí, Fukushima Hydrogen Energy Research Field, nedávno testovali přepravu vodíku z Australie uložený v toluenu. Pokud si dobře pamatuju tak 1kg stál kolem 1000 jenů. Což dělá zhruba 2.5Kč za km

AjaFreeman
13. 2. 2023 • 14:07

Takže skloubí nevýhody a problémy obojího. Z vodíku budou vznikat problémy s nedostatkem tankovacích míst a kvůli bateriím bude velká cena a bude se plýtvat s nedostatkovými surovinami.

Net.Xtreme
13. 2. 2023 • 11:59

Palivový článek je lepší než baterka, ale vodík je problematický z mnoha důvodů…

Petr Prochaska
13. 2. 2023 • 12:51

Baterka tam bude tak jako tak, jen menší.

Roman Langer (RomanL)
13. 2. 2023 • 11:41

Té reálné ceny se už nemůžu dočkat... :-D

Bzuci.
13. 2. 2023 • 11:07

Nějak jsem z článku nepochopil, jestli to ten vodík bude spalovat v konvenčním spalovacím motoru, nebo v palivovém článku. V textu se píše o snadnosti konverze, to by ukazovalo na spalovák, na na fotce je palivový článek.
Je to sice ve spolupráci s General Motors, ale bude to nejspíš ten palivový článek.
Žádný hybrid, ale auto s palivovým článkem, jehož baterie je i uživatelsky dobíjecí. Vodíkový elektromobil.
Nejspíš.

Petr Prochaska
13. 2. 2023 • 12:51

Spalovací motor pro vodík neexistuje. Vždycky je to palivový článek. Ve vodíkovém autě ve skutečnosti vodíkový článek vyrábí proud, který dobíjí baterii. Ta ale může být menší než v elektromobilu.

Pan Vesmira
13. 2. 2023 • 13:03
Petr Prochaska
14. 2. 2023 • 7:44
Pan Vesmira
14. 2. 2023 • 9:23

"Spalovací motor pro vodík neexistuje. Vždycky je to palivový článek."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Milan Smrz
15. 2. 2023 • 13:17

Viděl jsem před více jak dvaceti lety funkční auto s vodíkovým spalovacím motorem v dánském Folkecentru.

Pan Vesmira
14. 2. 2023 • 9:26

a teda vobec netusim, co si tym linkom chcel povedat. je tam strucny popis automobilu s palivovym clankom

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jan Vrana
3. 7. 2023 • 8:44

Nauč se číst: A hydrogen internal combustion engine vehicle (HICEV) is a type of hydrogen vehicle using an internal combustion engine.[1] Hydrogen internal combustion engine vehicles are different from hydrogen fuel cell vehicles (which use electrochemical use of hydrogen rather than combustion).A ten vůz:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7...

Bzuci.
13. 2. 2023 • 16:31

Cožeto? Spalovací motor pro vodík neexistuje?
I kdybyste měl pravdu, co třeba takový stirlingův motor? Ten může fungovat na cokoli, co generuje teplo, klidně na sluníčko.Jinak vodíkové motory s vnitřním spalováním samozřejmě jsou, nic tomu nebrání. Prudký rozvoj prodělaly za druhé světové války. Dokonce jsou možné konverze běžných spalováků na vodík, nebo se vodík přisává ke směsi.

Eugen59
13. 2. 2023 • 22:58

no, možno si pamätám zle, ale Stirlingov motor nepoužíva ako palivo vodík, dobre ste napísali, že čokoľvek čo produkuje teplo, ale v ňom je médium voda, nie vodík. Tá sa okrieva, tlačí na jednu stranu piestu, následne na druhú a tak ...

Bzuci.
14. 2. 2023 • 11:20

Médium musí být tekutina, jestli se nepletu. Teoreticky nic nebrání tomu, aby byl médiem vodík, ale nevím, co by to mělo za výhody.
Palivem pro stirling vodík samozřejmě být může.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jan Vesely (Jan.Vesely.1)
14. 2. 2023 • 16:09

"Stirlingův motor je tepelný stroj, spalovací motor s vnějším spalováním, pracující s cyklickým stlačováním a expanzí vzduchu nebo jiného pracovního plynu"Medium je vzduch - obecně jakýkoliv (tedy stlačitelný a hlavně nehořlavý) plyn. Zdrojem tepla může být cokoliv. Od hořící svíčky až po hoření uhlí, plynu, vařící vody z reaktoru a nebo teplo ze spalovnání pneumatik či třeba diamantů :-)Vodík jako médium samozřejmě být nemůže, protože by zdroj tepla (a otevřeného ohně obzvlášť) znamenal výbuch. Palivem, tedy zdrojem tepla, tedy spalováním vodíku by to šlo, ale má to asi tak stejnou logiku, jako v uhelné elektárně místo uhlí pálit třeba diamanty...

Bzuci.
14. 2. 2023 • 18:20

Tak za prve vzduch je tekuty, co je mi znamo. Neznam duvod, proc by plyn nemohl byt nahrazen kapalinou, ktera je tez tekuta. S vodou by to asi neslo, ale neznam duvod, proc by neslo pouzit mineralni olej. Jen by to nejspis hodne srazelo efektivitu. Mediem urcite nemusi byt jen vzduch. Stirlingy maji sve misto i ve vesmiru, a tam se vzduch moc nepouziva.
To medium je ve stirlingu uzavrene. Pokud vim, ani vodik, ani voda sami o sobe nebouchaji. Samozrejme predpokladam dostatecne silnou stenu nadoby.
Nevim, co je nelogickeho na tom palit ke stirlingu vodik. Nevidim v tom hacek.Dneska se v souvislosti se stirlingem jako zdroj tepla stejne nejcasteji uvadi radioizotopovy generator. To mi prijde jeste mnohem vic diamant nez vodik. Ale spis jsem asi nepochopil, co tim myslite.

Jan Vesely (Jan.Vesely.1)
16. 2. 2023 • 0:21

Ne, to jste opravdu zásadně nepochopil. A to tak, že vůbec... Tak za prvé, plyn je také jedním ze čtyř základních skupenství hmoty, což vůbec neznamená, že se plyn dá nahradit třeba kapalinou a nebo plazmou (myšleno jako médium) ve Stirlingově motoru.Médium musí být STLAČITELNÉ, což neplatí pro každou TEKUTINU. Ve válci je PLYN - vzduch. Stejně jako v nafťáku, kde je nasáván také VZDUCH. Proč se tam nenasává jiná "tekutina" třeba hned NAFTA? No protože kapaliny jsou prakticky nestlačitelné, takže nemá CO působit na píst. Proto obecně PLYN, ne kdejaká tekutina.Medium ve Stirlingu není zcela uzavřené, protože tam nejsou ŽÁDNÉ ventily. A nikdy to neutěsníte tak, aby NIC neunikalo a navíc aby nebylo VELKÉ tření pístu. Takže pokud MÉDIUM bude jakýkoliv hořlavý plyn, který se dříve a nebo později rozptýlí a smísí se vzduchem..., a pak třeba bouchne. To prostě VODÍK dělá a je to základní první pokus z chemie na ZŠ. Proto médium zásadně PLYN a NEHOŘLAVÝ.A pochopitejně to může být JAKÝKOLIV nehořlavý plyn. Třeba dusík, nebo kyslík, nebo argon, xenon atd atd. Ale jsme u toho PROČ byste používal COKOLIV jiného, než okolní vzduch? Která pod pístem trochu uniká a zase se tam pak trochu přisává a vrací? Proč byste měl mít kyslíkový, dusíkový a nebo nějaký jiný zásobník? Proč auta nevozí "kyslikový zásobník", aby bylo hoření ve válci dokonalé? To je stejné jako místo uhlí pálit diamanty. Jde to, obojí je uhlík, ale NIKDO to nedělá.Zcela jistě tam může jako MĚDIUM byt jakýkoliv plyn, ele protože válec s pístem nemůže být dokonale utěsněn:-):-)):-))

Jan Vesely (Jan.Vesely.1)
16. 2. 2023 • 0:51

Takže MÉDIUM jsme pořešili a snad jste tohle pochopil.A teď zdroj tepla. Koukněte nahttps://www.fruugo.cz/horkovzdusny-stirlinguv-m... ... Tam je knot a nádobka s alkoholem, doma mi funguje obyčejná svíčka - ale je JEDNO, jaký bude zdroj tepla. Klidně můžete pálit i VODÍK i pneumatiku, nebo použít svíčku či petrolejovou lampičku. A zase otázka PROČ vodík? Víte kolik stojí vodík? Jak špatně se skladuje, jak těžce se získává a jak je (při směsi se vzduchem) extrémně výbušný?Takže ano, můžete pálit co CHCETE, tedy třeba obyčejný petrolej, nebo parafín, ale taky Váš VODÍK, nebo třeba uhlí a nebo i ty diamanty. A nebo pokud Vám ta absurdita nedošla, můžete nejdřív třeba ty diamanty vybrousit na brilianty a stále s nimi můžete "topit" pod válcem Stirlingova motoru... Furt je to "jen" čistý uhlík. :-DAle nedělá se to. Netopí se ani VODÍKEM ani těmi brilianty.No a jako zdroj tepla radionuklid? Na to jste přišel proboha jak, prosím?Takže VY radionuklidem začnete ohřívat válec Stirlingova motoru, rotor se roztočí a co pak dál? VY to dáte na generátor a vyrobíte si elektřinu? VŠICHNI ostatní k radiunuklidu dají termočlánek a z tepla si vyrobí elektřinu přímo. :-) A tak se to také, v naprosté většině, dělá!Takže závěrem: MÉDIUM pro Stirlingův motor je (stlačitelný a nehořlavý) vzduch a zdroj tepla nejčastěji třeba obyčejná svíčka, která Vám ten Stirlingův motor (viz. ten model) roztočí zhruba na hodinu a půl. A rozsvítí Vám to akorát LED světýlko...

Miroslav Pragl
25. 3. 2023 • 18:53

Radioizotopy se jako zdroj tepla / elektriny pouzivaji drahnou dobu. V armade, v opustenych mistech (majaky ...), v pacemakerech. Pouziti se Stirlingovym motorem ale neni uplne bezne, nicmene je mozne: https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_radioisotop... ... Jsou bezproblemove a dlohodobe (desitky let), tedy dokud se nanajde nejaky de*il, ktery se chce ohrat / obohatit kradezi a prodejem ve sberne apod.Pro zacatek https://en.wikipedia.org/wiki/Radioisotope_thermoe... ... MP

Jan Vesely (Jan.Vesely.1)
28. 3. 2023 • 20:09

"Pouziti radioizotopu jako zdroje tepla se Stirlingovym motorem ale neni uplne bezne, nicmene je mozne..." - abychom si rozumněli "NENÍ VŮBEC, ale VŮBEC běžné..." Možné je cokoliv, třeba i zdroj tepla je možný "spalováním briliantů".Takže znova, jak jsem psal nahoře, zdrojem tepla pro Stirlingův motor fakt může být cokoliv. Tedy i radioizotop, stejně jako (u modelu třeba) plamen svíčky, nebo geotermální zdroj nebo teplo vznikající intenzivním třením. Prostě TEPLO.Nejčastěji teplo získáte (zde na Zemi) pálením. A zase pálit můžete cokoliv, PET lahve, pneumatiky, dřevo, benzín, uhlí, ale také diamanty. A pokud se dostáváme k "OPRAVDU NEBĚŽNÝM" zdrojům tepla, může dojít až na vybroušené brilianty té nejvyšší kvality! Pořád pálíte "jen" uhlík. Je to MOŽNÉ, ale prostě se to takhle NEDĚLÁ."VŠECHNY ZATÍM dosavadní RPS (Radioisotope power systems) používané ve vesmíru byly radioizotopové termoelektrické generátory (RTG), které využívají kovové termočlánky k přeměně tepla z jaderného paliva na elektrickou energii a nepoužívají žádné POHYBLIVÉ části."O tom, jak by pracoval rotační tepelný stroj ve vesmíru jsou spekulace. Obecně tam není volně k dispozici ani medium (stlačitelný) PLYN, který svým rozpínáním může konat práci, ani základní předpoklady pro kombinaci ZDROJ tepla a CHLADIČ. Ve vakuu opravdu nebude nic jednoduchého něco rychle "uchladit", abyste mohl použít další cyklus. Chlazení je tam omezeno jen na sálání. Je otázkou jak rychle tam ochladíte "plyn ze 150 zase na 60 stupňů" během sekundy, abyste ho znovu mohl zahřát a přinutil jej zase zatlačit na píst. Ve vakuu prostě chladíte docela špatně, pouze radiací - čili sáláním.To, že na tom se intenzivně pracuje, že několik projektů zkolabovalo a že "současný stav z roku 2020" říká, že už teď... skoro... nebo brzo... a že na Měsíci to (možná) někdy bude fungovat... Inu, zcela zjevně ZATÍM stále potřebují peníze na další a další výzkum. To není nic proti ničemu, vím, že účinnost termočlánku je špatná a že zkoumat je třeba, protože se může někdy najít lepší způsob, jak vyrábět elektřinu ve vakuu, pokud nemáte možnost použít obyčejné solární panely a nějakou baterii na uchování časti elektřiny, než se dostanete ze Slunečního stínu.Ale elektřinu ve vesmíru (bez Slunce) dělají z TEPLA radioaktivního zdroje ZATÍM výhradně termočlánky.To, že ve vesmíru (kromě raketových motorů) bez kyslíku se dá nejjednodušeji použít jako zdroj TEPLA radioaktivní zdroj, to se vědělo už když se ještě ani nelétalo do kosmu... A z tepla dělat elektřinu ve vesmíru je ZATÍM jediná vyzkoušená FUNKČNÍ varianta pomocí termočlánku.Vše ostatni - z jaderného tepla ve vakuu roztočit nějaký tepelný stroj tak, aby po dobu desítky let vyráběl elektřinu - to je výzva. A bohužel je to výzva mnohem větší, než si laik dokáže představit. Protože termodynamiku nemůžete ošidit.Takže na Měsíci možná, když tam postupně dopraví velký chladič, který zakopou, aby povrch odváděl dost rychle teplo, když tam dovezou/vyrobí dostatek vody. Ale na letící družici - podle mého - ani náhodou. To dříve bude v ČR úplně dostavěný Temelín + Dukovany a všichni budeme jezdit v levných elektromobilech... :-))

miroslav tichý
30. 8. 2024 • 10:00

U termočlánku musíme mít taky chladný konec ale asi není potřeba tak velký odvod tepla

Eugen59
13. 2. 2023 • 23:03

na druhej strane si viem dosť živo predstaviť klasický spaľovací motor na vodík ... Druhá otázka je, či by bolo možné vôbec transformovať motor na uhľovodíky na motor na vodík ...
Pri atmosferickom tlaku je totiž v jednotkovom objeme vodíka ďaleko menej ako polovica energie ako v rovnakom objeme metánu, teda vpodstate zemného plynu ... Takže asi by nebolo možné len tak mirnix dirniíx vymeniť uhľovodíkové palivo za vodík a fičať akoby sa nechumelilo. Okrem toho by tam asi ešte bol problém so zmiešavaním vodíka a vzduchu ešte pred valcom motora, asi by dochádzalo k samovoľnému horeniu vodíka ... Takže aj konštrukčne by to muselo byť niečo iné, aj keď spaľovacie ...

Bzuci.
14. 2. 2023 • 11:21

Nejen živo predstaviť, ony existují.
Šup za strejdou Googlem.

MrMysak
14. 2. 2023 • 13:37

Pridavani vodiku do bezneho spalovaku "pouze zvysuje energii, cistejsi provoz, shori i cyklicke uhlovodiky a nevyhodou je vyssi naroky na tesnost, mechanickou odolnost, spalne teplo atd motor ma vyssi razy, tj je vyhodnejsi u vicevalcovych motoru a vyrazne presnejsi davkovani. V CR se pred lety jisty p.Vranka pokousel na podobny stroj sehnat penize.

Vit Kubal
13. 2. 2023 • 17:51

Panebože, mlčeti zlato. Proč se snažíte komentovat něco, o čem nemáte zdání? Nějaká zvrácená potřeba dělat ze sebe vola?

Eugen59
13. 2. 2023 • 23:06

čo tak nehejtovať a napísať aj niečo k veci? Napríklad vysvetliť, kde a prečo podľa vás nemá pravdu? Zaujímalo by ma to ako laika, lebo ak ste si nevšimli, toto nie je diskusia naslovovzatých odborníkov, ale diskusia laikov ...s bzuci v mnohom nesúhlasím, ale jedno mu nikdy nebudem brať, a to, že sa vyjadruje k veciam a nehejtuje ako ste to urobili vy ...

Pan Vesmira
13. 2. 2023 • 23:21

tu velmi niet co vysvetlovat. jednoducho nema pravdu. spalovacie motory na vodik tu boli uz velmi davno, rovnako, ako konverzie.

Bzuci.
14. 2. 2023 • 18:21

Dekuji ti nacelniku, ze ses me zastal.
Ale i Bzuci obcas ujede a chova se jak vul.

Roman Langer (RomanL)
13. 4. 2023 • 11:55

Jak se blbovi vysvětluje, že je blb? :-P

Petr Prochaska
14. 2. 2023 • 7:45

Současná vodíková auta samozřejmě potřebují i baterii pro svůj pohon.

Bzuci.
14. 2. 2023 • 13:20

Pokud nemáte na mysli startovací baterii, tak ne nutně.
Například:
https://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport/hydro... ...

Bzuci.
14. 2. 2023 • 14:24

A přestaňte prosím lhát. Je to už druhý takový příspěvek.U prvního jste si mohl ráčit všimnout, že jste napsal úplnou pitomost, a že asi existuje něco, o čem nevíte. A ta věc, o které nevíte, baterii k zajištění trakce fakt nepotřebuje.Spalovací motory na vodík vyrábí třeba Cummins. Vemte to prosím na vědomí:
https://www.cummins.com/engines/hydrogen...
"Hydrogen engines are just modified internal combustion engines."

kutrix
14. 2. 2023 • 9:47

Není pravda, určitě spalovák na vodík přenejmenším byl testován u BMW.

Mike.M
13. 2. 2023 • 13:31

je to mysleno asi ze to bude na konverzi z elektroauta, pripadne hybridu

Určitě si přečtěte

Články odjinud