Hubble je zpět! Slavný vesmírný dalekohled opět funguje

Hubbleův vesmírný dalekohled opět funguje. Odborníci NASA na jeho znovuzprovoznění museli intenzivně pracovat cca jeden měsíc, ale nakonec slavili úspěch.

„Hubble je zpět!“ uvedl Tom Brown z Space Telescope Science Institute v e-mailu určeném pro magazín Science.

Připomeňme, že dotyčné zařízení se ocitlo v offline stavu poté, co v půlce června spadl jeho hlavní počítač. Všechny počáteční pokusy o „resuscitaci“ byly neúspěšné a někteří se již domnívali, že dny slavného dalekohledu jsou definitivně sečteny.

NASA se však odmítala vzdát a rozhodla se zkusit přejít na záložní počítač, který v roce 2009 nainstalovala posádka raketoplánu Space Shuttle. A tato strategie naštěstí zabrala.

Nyní jmenovaná vesmírná agentura záložní systém pečlivě monitoruje, aby se ujistila, že je s ním vše v pořádku. Podle dostupných informací rovněž již začala přepínat jednotlivé vědecké přístroje z nouzového režimu.

Titulní foto: Pixabay, Wikimedia, Teresa Gonzalez, CC BY-SA 4.0