Hubbleův vesmírný dalekohled má opět potíže. Jeho vědecké přístroje nefungují

S Hubbleovým vesmírným dalekohledem (HST) to nevypadá dobře. Podle dostupných informací se znovu nachází v nouzovém režimu a momentálně nemůže provádět žádné vědecké operace.

To, že s HST není něco v pořádku, vyšlo najevo v sobotu 23. října – konkrétně v souvislosti se synchronizací jeho přístrojů a příkazy a žádostmi o data odeslanými ze Země. Nakonec pomohl až rychlý reset.

O pouhé dva dny později se však tatáž chyba objevila znovu – a ještě navíc několikrát.  NASA tak nezbylo nic jiného než uvést teleskop preventivně do safe modu.

Odborníci se nyní snaží zjistit jak problém se synchronizací vyřešit a jak z HST získat více dat. „Očekává se, že tyto aktivity budou trvat nejméně jeden týden,“ uvedla NASA ve svém prohlášení.

Jedinou pozitivní zprávou tak je, že zbytek dotyčného zařízení – které se na oběžné dráze nachází již dlouhých 31 let – „funguje podle očekávání“.

Diskuze (12) Další článek: Běžné solární panely nejsou efektivní. Podle vědců patří budoucnost podivným sendvičům z titanu

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, Země, Hubble, Dalekohledy, Vědecký přístroj, Přístroj, Vesmírný dalekohled, Teleskop, Dalekohled, Potíž, HST, Dostupná informace, Dalekohledy na Heureka.cz

Den D je tady, dnes vyšly Windows 11. Jak stáhnout instalační ISO?
Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Velký špatný. Windows 11 mohou snižovat výkon PC až o čtvrtinu. Hlavně kvůli bezpečnosti

** Výkon PC je ve Windows 11 nižší než ve Windows 10 ** Důvodem jsou chybějící optimalizace pro AMD a nový typ ochrany ** Realita je ale ještě trochu složitější

Windows 11Windows 10IntelAMD
Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy
Jak zkrotit běžící procesy ve Windows? Našli jsme 7 nejlepších bezplatných nástrojů

** V operačním systému Windows běží desítky procesů ** Pomocí k tomu určených nástrojů je můžete dostat pod kontrolu ** Našli jsme 7 nejlepších bezplatných aplikací

TipyNejlepší programyWindows
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy