Hubbleův vesmírný dalekohled má opět potíže. Jeho vědecké přístroje nefungují

S Hubbleovým vesmírným dalekohledem (HST) to nevypadá dobře. Podle dostupných informací se znovu nachází v nouzovém režimu a momentálně nemůže provádět žádné vědecké operace.

To, že s HST není něco v pořádku, vyšlo najevo v sobotu 23. října – konkrétně v souvislosti se synchronizací jeho přístrojů a příkazy a žádostmi o data odeslanými ze Země. Nakonec pomohl až rychlý reset.

O pouhé dva dny později se však tatáž chyba objevila znovu – a ještě navíc několikrát.  NASA tak nezbylo nic jiného než uvést teleskop preventivně do safe modu.

Odborníci se nyní snaží zjistit jak problém se synchronizací vyřešit a jak z HST získat více dat. „Očekává se, že tyto aktivity budou trvat nejméně jeden týden,“ uvedla NASA ve svém prohlášení.

Jedinou pozitivní zprávou tak je, že zbytek dotyčného zařízení – které se na oběžné dráze nachází již dlouhých 31 let – „funguje podle očekávání“.

Diskuze (12) Další článek: Běžné solární panely nejsou efektivní. Podle vědců patří budoucnost podivným sendvičům z titanu

Témata článku: Vesmír, Technika, NASA, Země, Dalekohledy, Hubble, Přístroj, Vesmírný dalekohled, Vesmírný, Dalekohled, Vědecký přístroj, Teleskop, Dostupná informace, HST, Potíž, Dalekohledy na Heureka.cz

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi
Jsou vůbec DALL-E, Midjourney nebo Copilot legální? Někdo by to měl rozčísnout, dokud je ještě čas

** Z textových a obrázkových AI generátorů se stávají komerční služby ** Už to není experiment pro pár geeků a programátorů ** Právní experti začínají řešit, jestli náhodou neporušují autorské právo

Autorské právoUmělá inteligence
Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita

Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft
Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek